Gå til innhold

Likes på facebook bilde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er klar over at dette er veldig teit, men i disse tider så er jo antall likes veldig viktig for mange. Jeg har lagt ut et nytt profilbilde nå, men jeg har ikke den største vennegjengen, så har aldri fått så mange likes. På mitt forrige profilbilde fikk jeg likevel en del (ikke så mange som en del får nå), men i hvert fall såpass at jeg ikke følte meg som en "venneløs taper" (haha). Jeg bryr meg ikke noe om hvor mange likes andre får, men synes bare det er flaut at det virker som alle får 50-200 likes, og jeg er redd for at andre tenker at jeg sikkert er en skikkelig kjedelig person med nesten ingen venner. Tenker spesielt på dette siden jeg nettopp har blitt venn med en gutt jeg liker litt og vil selvsagt at han skal få et godt inntrykk av meg ut i fra profilen (vi har ikke møttes irl enda).

Får du mange likes? Tenker du over hvor mange likes andre får og hva grunnen til det er?

Selv om jeg ikke har den største bekjentskapskretsen så har jeg noen få nære venner. Jeg tenker at de fleste ikke akkurat har 100 nære venner, så de som får så mange likes kan ikke være like god venn med alle. Derfor håper jeg flere tenker som meg, at vi som ikke får så mange likes kan faktisk ha vel så gode relasjoner og vennskap. Jeg synes i hvert fall det er viktigere å ha noen gode venner, enn mange bekjente:)



Anonymous poster hash: 799e6...494
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å nevne det at på dette nye profilbildet mitt så har jeg ikke turt å sjekket hvor mange likes jeg har fått:-( Vet at jeg har fått veldig få, kanskje rundt 7-12 likes, og selv om jeg synes likes er ganske tullete å bry seg om, så klarer jeg ikke å la være å bekymre meg for hva andre (feks han gutten jeg liker) tenker om det. Noen tips? :P Vet det er latterlig..



Anonymous poster hash: 799e6...494
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Har ikke så mange tips,får ikke så fryktelig mange likes selv.

Men for all del, ikke gjør som enkelte av mine Facebookvenner gjør, de sender melding til alle på vennelisten og skriver "Lik bildet mitt da vel". Bare.. nei :fnise:

så kanskje det er sånn de får mange likes :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg aldri har bekymret meg over likes på profilbildene mine :P Hvor mange likes du får kommer jo helt an på hvor gammel du er og hva slags type /hvor mange venner du har på facebook og sånne ting. Jeg får vel kanskje mellom 15-50 likes på profilbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normale voksne oppegående folk definerer ikke sine vennskap med likes på facebook.

En fjortiss kan ta bilde av tåneglene sine og bli lei seg pga forventningene til likes ikke bli tilfredsstilt. Hva faen liksom?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den enste som tør og innrømme at jeg liker å få mange "likes" på FB? Jeg er ikke avhengig av å få det, men jeg kjenner at dagen blir litt bedre når jeg ser at noen "liker" bildene/statusene mine. :)

Sist jeg sjekka, så hadde jeg rundt 70 "likes" på profilbildet mitt. Sånn midt på treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner akkurat hva du mener, har det sånn selv :P har veldig lyst å skifte profilbilde, men tør ikke... og vil ikke legge til gutten jeg er interessert i der pga det :P



Anonymous poster hash: 42812...c67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alt over 5 er bra. Ingen av mine bestevenner liker bildene eller statusene mine, rett og slett fordi de aldri er på facebook.

Søskenbarnet mitt på 15 derimot får over 100 likes på alt hun legger ut, selv på idiotiske bilder av kaffekopper og hår i sluken.

Edit: Men jeg kan innrømme at jeg blir glad av mange likes. Men jeg legger som regel mye flid i statusene mine, oppdaterer sjeldent for meg selv, jeg skriver sånn at andre skal synes det er morsomt, interessant eller kult. Da stikker det litt mer om det ikke blir tatt godt i mot, men har også fått hørt av folk i ettertid (som ikke trykker "liker") at "Åh, Poppie, du legger ut så mye morsomt, det må du ikke slutte med!"

Ikke alle trykker "liker" selv om de liker det du skriver :)

Endret av Poppie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Er dette en seriøs problemstilling....?? Snille ikke bry deg om dette. Om likes skal være et trekkplaster for en gutt, blir jeg rett og slett lei meg. Logg av nettet og logg på livet. Dette blir for dumt!



Anonymous poster hash: 52145...f43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen lever og ånder for likes. Folk bytter profilbilde, både titt og ofte.

Ikke klarer jeg å følge opp alle byttinger av bilde heller. Er kjekt at noen syns at bilder er fine da.

Jeg legger heller merke til bilder folk tar ute i naturen, rare bilder, morsomme bilder osv.

Mulig du er ung, og at det er viktig for deg?

Nå har jeg en på min venneliste . Hun er faktisk 36 år. Hele siden hennes er full av bilder av henne. Nærbilder . Jeg hadde lyst å spørre henne sist om hun ikke hadde fått nok filler og Botox nå. Veldig tydelig på bildene hennes også.

Velfriserte og behandlede øyenbryn, og blekede tenner. Spraytan innimellom.

Hadde hun vært 18, men hun er en voksen dame.

Ikke et ord om hva ungene gjør. Kun seg selv.....det er faktisk folk som beundrer dette......fullt av tilbakemeldinger om hvor vakker hun er.Herregud, vakker? Hun er helt normal, men stylet til de grader.

Er det kjøpt nye klær, så er det nye bilder, og til mer folk svarer, så ser det ut som hun blir giret.

Jeg skjønner ikke at hun kan holde på slik i en alder av 36



Anonymous poster hash: 90078...73e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å se "likes" i sammenheng med hvor mange venner du har. Jeg har 35 likes, 250 venner. At min venninne med 1200 venner har 70+likes er ikke rart.

Folk bruker Facebook ulikt, og er du lite aktiv, slik som meg, får færre med seg aktiviteten din

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har også småangst for å ikke få likes, og så vil jeg heller ikke at folk skal tro at jeg legger ut nye profilbilder kun for å få oppmerksomhet. Så jeg har hatt et eldgammelt profilbilde nå i flere år. Men så ble jeg tipset av en venninne (som vet akkurat hvordan jeg har det!) om hvordan jeg kan legge til et nytt profilbilde UTEN at det dukker opp i nyhetsfeeden til alle vennene mine. Så nå har jeg også turt å bytte, hehe. Husker ikke helt hvordan (og min venninne måtte legge til bildet fra PCen sin, jeg fikk ikke dette til via mobilen min)), og så hake kjapt av for "privat" eller lignende, slik at ingen ser det. Da vil likevel bildet komme opp som profilbilde, men ikke i nyhetsstrømmen, og det går heller ikke an å klikke seg inn der for å kommentere eller like det.

Nå tør jeg også å legge ut nye profilbilder!

:-P



Anonymous poster hash: 9078e...485
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge at folk ikke kan trykke inn på profilbildene dine, da vet ingen hvor lite/mange likes du har! :)



Anonymous poster hash: c9aec...5cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker aldri på likes, men etter en sjekk ser jeg at jeg bare får 10-15 likes på bilde av meg selv. Hunden min derimot drar ganske mye likes. Den er nok mer poppis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange tips,får ikke så fryktelig mange likes selv.

Men for all del, ikke gjør som enkelte av mine Facebookvenner gjør, de sender melding til alle på vennelisten og skriver "Lik bildet mitt da vel". Bare.. nei :fnise:

så kanskje det er sånn de får mange likes :eeeh:

Gjør folk det? :overrasket:

Jeg er visst helt omvendt av de fleste andre. Vegrer meg for å bytte profilbilde, for jeg synes det er flaut med masse likes og kommentarer. Folk flest juger så det renner av dem når de kommenterer profilbilder, for enkelte som virkelig ikke er heldig med utseendet, får kommentarer a la: "Du er så vakker" og "Pena!" "Nydelig er du". Ergo legger jeg virkelig ikke vekt på hva folk kommenterer på bilder av meg.

TS: Jeg skjønner tankegangen din, dessverre får jeg nesten si, for en burde bare drite i likes på facebook, men for de fleste betyr det faktisk noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Gjør folk det? :overrasket:

Ja, haha. Blir flau på deres vegne. Altså voksne folk i alderen 20-30 år, så det er ikke snakk om tenåringer heller. Det sier jo litt om hvor mye enkelte bryr seg om likes :fnise: Endret av fotballflue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, haha. Blir flau på deres vegne. Altså voksne folk i alderen 20-30 år, så det er ikke snakk om tenåringer heller. Det sier jo litt om hvor mye enkelte bryr seg om likes :fnise:

Folk eier neimen ikke sperrer! Her kaster man både stolthet og verdighet over bord for flest mulig likes :ler: Huff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere forskjellige profilbilder, bytter kanskje hvert halvår. Så er ikke så ivrig på å bytte hele tida, men oppdaterer jo litt. På noen av profilbildene har jeg veldig få, som alt fra 2-10 likes mens andre opptill 30. Men har aldri fått flere enn 30 likes altså.. det meste jeg har fått er mellom 15-20. Nesten ingen kommentarer. Kanskje en-to fra nærmeste venner. Men jeg bryr meg ikke noe om det. Jeg ser de som får over 100 likes og 50 kommentarer, men det er som regel en som er veldig pen og kanskje har lagt ut et photoshoot bilde eller noe og ikke sånn amatørbilde. Da blir man jo veldig pen og bildet blir bra osv og folk syns det er fint.

Jeg syns det bare er kleint å få "du er så peeeen!" og sånne kommentarer. Vil heller høre det i virkeligheten hvis noen faktisk syns det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk gir likes og skriver slike kommentarer for å få selv. Vet om en som VIRKELIG ikke er pen som får masse likes og "ååååhh så vakker", ganske flaut når det er så opplagt at hun ikke er pen! Tror også det varierer hvor i landet man bor, noen steder er likes"kulturen" en helt annen enn andre steder



Anonymous poster hash: 44171...cf4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 likes? jeg har ikke så mange venner engang.

Det er mange grunn for at folk liker bilde, og ofte er det ikke bare positivt.

Noen får likes fordi de med vilje legger ut samme bilde hundre ganger, eller tagger seg i det etter en mnd sånn at det kommer i newsfeeden igjen, andre liker ALLE andre sine bilder og derfor for likes tilbake, noen er bare superpopulære, men jeg vet jeg ikke er der, så jeg bryr meg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...