Gå til innhold

MÅ ha ny data, hvilken?


BlendaSensitive

Anbefalte innlegg

Har vendt meg til Windows 8, men... mistenker det er den som har crasha min nåværende pc.... Venter på Windows 9. ;)

Yme: har nettbrett, og skjermen til den der er for liten. Skal jobbe med design. :)

Det er en PC, så du får brukt den som en bærbar data. Den fungerer veldig bra til design (det er sånne ting den er lagd til, og jeg bruker den nesten bare til photoshop og den slags programmer), pga digitizeren, men om du syns skjermen er for liten, kan du se på den nye modellen som har kommet, som er litt større, flatere og lettere.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en PC, så du får brukt den som en bærbar data. Den fungerer veldig bra til design (det er sånne ting den er lagd til, og jeg bruker den nesten bare til photoshop og den slags programmer), pga digitizeren, men om du syns skjermen er for liten, kan du se på den nye modellen som har kommet, som er litt større, flatere og lettere.

Jeg hadde aldri brukt en tablet med det arbeidet hun skal gjøre. Hun nevner autoCAD blant annet. Og da blir hardware litt prioritet. Hvis hun først skal ha noe slikt for design-delen av arbeidet så hadde jeg heller gått for en wacom tablet i tillegg til en pc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri brukt en tablet med det arbeidet hun skal gjøre. Hun nevner autoCAD blant annet. Og da blir hardware litt prioritet. Hvis hun først skal ha noe slikt for design-delen av arbeidet så hadde jeg heller gått for en wacom tablet i tillegg til en pc.

Autocad kjører helt fint på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autocad kjører helt fint på den.

Tja, helt fint er greit nok det. Men jeg ville jo ha sikret meg for fremtiden, når det er en arbeids-maskin hun er på jakt etter. En tablet er fint som andre maskin, som hun kan ta med seg på tur og den slags. Skal hun innenfor AutoCAD, så kan man nesten banne på at hun også kan ha godt av å lære Inventor. Der er minstekravet for RAM på 8gig.

Hadde hun hatt en ideell arbeids stasjon fra før av, så hadde en tablet vært midt i blink.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, helt fint er greit nok det. Men jeg ville jo ha sikret meg for fremtiden, når det er en arbeids-maskin hun er på jakt etter. En tablet er fint som andre maskin, som hun kan ta med seg på tur og den slags. Skal hun innenfor AutoCAD, så kan man nesten banne på at hun også kan ha godt av å lære Inventor. Der er minstekravet for RAM på 8gig.

Hadde hun hatt en ideell arbeids stasjon fra før av, så hadde en tablet vært midt i blink.

Man får Surface med 8 gb ram, større skjerm og med i7 prosessor, i tillegg til at Microsoft har gjort avtaler med feks Adobe, for at programmvaren skal fungere optimalt på akkurat disse maskinene, fordi det er det de er lagd til. Man kan også koble dem til flere skjermer og annet tilbehør, og bruke dem som en skikkelig dyr stasjonær.

Men, det er jo selvfølgelig billigere, og i de fleste situasjoner bedre, med en stasjonær maskin, spesielt når hu har en skjerm allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får Surface med 8 gb ram, større skjerm og med i7 prosessor, i tillegg til at Microsoft har gjort avtaler med feks Adobe, for at programmvaren skal fungere optimalt på akkurat disse maskinene, fordi det er det de er lagd til. Man kan også koble dem til flere skjermer og annet tilbehør, og bruke dem som en skikkelig dyr stasjonær.

Men, det er jo selvfølgelig billigere, og i de fleste situasjoner bedre, med en stasjonær maskin, spesielt når hu har en skjerm allerede.

Får man noe annet enn intell graphics også? Hadde det kommet med invidia som autodesk samarbeider med, så hadde jeg syntes det ville vært ok om det var x60 serien og opp. Noe lengre ned enn det blir for kronglete når man skal styre med 3D modeller.

8gig RAM er minstekravet for Inventor. Skal hun opp i 3-400 parts, så blir 8gig lite igjen.

Hadde hun kun holdt på med kun grafisk design, der photoshop, indesign osv var hovedfokus, så ville en tablet vært midt i blink. Men skal hun innenfor autoCAD, Inventor osv, så krever det mer av maskinvare. Og det er et helvete å drive å kjøre større assemblies med for lite ram, eller en treg CPU.

Dermed anbefaler jeg stasjænr først, bærbar etterpå, for så å kunne kjøpe en tablet, og da gjerne den du nevner som en reise-tablet, samt photoshop/indesign wacom-lignende tegnebrett. Rett og slett fordi jeg mener hardware vil bli viktig for henne, og da får man mer for pengene.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...