Gå til innhold

Personlig passord, verified by visa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg prøver å få bestillt noe på nettet og plutselig popper det opp en side av verified by visa. Det står at jeg må ha et personlig passord. Dette har jeg aldri opprettet (som jeg kan huske) og jeg vet at det ikke er min personige kode de sikter til. Den siden har kommet en gang før og da ga jeg bare opp å prøve.

Hvordan oppretter jeg eller endrer jeg mitt personlige passord? Har dnb



Anonymous poster hash: 0f819...edb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De mener nok nettbankpassordet ditt.



Anonymous poster hash: fe576...b85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det ikke er din personlige kode de mener? altså den du skriver inn når du skal logge inn i nettbanken...



Anonymous poster hash: 9d44a...d0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et eget passord gjennom min bank for dette. Kan ikke helt huske hvor jeg opprettet det men dersom du klikker "glemt passord" kan du nok ordne det gjennom nettbank. Eventuelt ringe banken din.

Passordet er ikke nødvendigvis det samme som nettbankpassordet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det ikke er din personlige kode de mener? altså den du skriver inn når du skal logge inn i nettbanken...

Anonymous poster hash: 9d44a...d0a

Når nettbutikker har sendt meg videre til verified by visa har jeg alltid blitt bedt om både kode fra kodebrikke og passord.

Anonymous poster hash: fe576...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når nettbutikker har sendt meg videre til verified by visa har jeg alltid blitt bedt om både kode fra kodebrikke og passord.

Anonymous poster hash: fe576...b85

ja, altså engangskode fra kodebrikken og den personlige koden/passordet man logger inn med på netbanken..

Anonymous poster hash: 9d44a...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, altså engangskode fra kodebrikken og den personlige koden/passordet man logger inn med på netbanken..

Anonymous poster hash: 9d44a...d0a

Min personlige kode blir ikke godkjent da

ts

Anonymous poster hash: 0f819...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige kode blir ikke godkjent da

ts

Anonymous poster hash: 0f819...edb

oki, da vet jeg ikke :)

Jeg har iallefall alltid fått beskjed om å skrive inn engangskode og min personlige kode (altså den jeg bruker når jeg logger inn i nettbanken).

Har dnb foresten.

Anonymous poster hash: 9d44a...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige kode blir ikke godkjent da

ts

Anonymous poster hash: 0f819...edb

Mener du fra kodebrikken? Hvis ikke kan du kontakte banken via melding fra nettbanken for å spørre om råd.

Anonymous poster hash: fe576...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et eget passord gjennom min bank for dette. Kan ikke helt huske hvor jeg opprettet det men dersom du klikker "glemt passord" kan du nok ordne det gjennom nettbank. Eventuelt ringe banken din.

Passordet er ikke nødvendigvis det samme som nettbankpassordet ditt.

Mener du fra kodebrikken? Hvis ikke kan du kontakte banken via melding fra nettbanken for å spørre om råd.

Anonymous poster hash: fe576...b85

Nei engangskoden fungerer fint, men hvis jeg forsøker å skrive inn min personlige kode da de spør om mitt personlige passord går det ikke siden det er for kort

Anonymous poster hash: 0f819...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei engangskoden fungerer fint, men hvis jeg forsøker å skrive inn min personlige kode da de spør om mitt personlige passord går det ikke siden det er for kort

Anonymous poster hash: 0f819...edb

Jeg har aldri blitt spurt om engangskode, men det varierer vel fra bank til bank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kort fra Dnb er det enkleste å ta en telefon til Dnb så forklarer de hvordan det fungerer. De er tilgjengelige 24 timer i døgnet.



Anonymous poster hash: c22e3...16e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passordet det spørres etter er ditt personlig passord -> bankID. BankID har du selv opprettet i nettbanken din, og du fikk et engangspassord du selv måtte endre. Start en innlogget chat, og spør om å få nytt engangspassord :)

Dessuten lurer jeg fælt på hvorfor du spør her og venter på svar fra andre som heller ikke har peiling, i stedet for å spørre DNB med en gang? Du får svar på chatten i løpet av minutter.

edit: la til litt og pga. feil

Endret av Lista
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ha et separat passord enn passordet på nettbanken. Skjedde med meg også da jeg skulle bestille togbilletter via NSB, skrev inn nettbankpassord,gikk ikke,men på den siden skal det komme opp et eller annet sted noe du kan klikke på for å lage passord+passordhint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kommer til Verified by Visa så må jeg taste inn passordet som dukker opp pr SMS. Skandiabanken.

Det er en 6-sifret sak, blanding av tegn og tall.

Det sendes automatisk til "hovedmobilen" i motsetning til når jeg logger inn i banken, da kan jeg velge blant 3 forskjellige mobilnummer jeg har lagret.

I mitt tilfelle har dette ikke noe med BankID å gjøre, for det har jeg ikke.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passordet det spørres etter er ditt personlig passord -> bankID. BankID har du selv opprettet i nettbanken din, og du fikk et engangspassord du selv måtte endre. Personlig kode har ingenting med dette å gjøre, og den kan kun brukes til innlogging i nettbanken til DNB. Start en innlogget chat, og spør om å få nytt engangspassord :)

Dessuten lurer jeg fælt på hvorfor du spør her og venter på svar fra andre som heller ikke har peiling, i stedet for å spørre DNB med en gang? Du får svar på chatten i løpet av minutter.

edit: la til litt

Så hvorfor har jeg alltid brukt min personlige kode (4 siffer) da? Hvis den bare kan brukes til å logge inn i nettbanken med altså..

Anonymous poster hash: 9d44a...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hvorfor har jeg alltid brukt min personlige kode (4 siffer) da? Hvis den bare kan brukes til å logge inn i nettbanken med altså..

Anonymous poster hash: 9d44a...d0a

Sorry, jeg som tuller. Sent på kvelden :P De som ikke har bankID kan bekrefte med personlig kode :)

Endret av Lista
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke dnb men en lokalbank, der har jeg laget ett sikker netthandelpassord til kortet mitt i nettbanken. Fant det i sidemenyen.

Men når jeg bruker kortet fra skandiabanken må jeg bekrefte med bankid.

Men som noen over her sier, spørr dnb, de vet garantert bedre enn oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...