Gå til innhold

Jeg synes det er flaut å kjøpe bind og tamponger hvis jeg ser menn i butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som mann på omtrent din alder tror jeg det er få ting her i verden jeg hadde brydd meg mindre om. Jeg vet at butikker selger bind, og det hadde overrasket meg stort om de aldri ble solgt til noen noen gang. Hele poenget med dem er at de kjøpes av kunder, akkurat som alle andre varer. Jeg vet hva bind er, jeg fniser jo ikke av ordet av den grunn.

Det er en vare. Den har en kode. Man scanner koden. Varen skyves videre. Pose? Ok. Kunden betaler for de varene som har blitt scannet. Kvittering? Ok. Takk og farvel.

Nå jobber jeg ikke i matbutikk, riktignok, men jeg har jobbet i butikker før, og man gidder virkelig ikke legge merke til hver eneste av de tusenvis av varene som forsvinner ut av butikken. Og skulle man først legge merke til det er det jo helt uinteressant at noen kjøper en pakke bind. Autopiloten er skrudd på. Ingenting å bekymre seg for :)



Anonymous poster hash: 3287b...4a6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at det er bedre enn alternativene.

I tidligere tider da de strikket sine egne, kokte og håndvasket dem.

Dropper den og lar det stå til.

Bruker sånn menskopp det var snakk om forrige dagen på tv.

Anonymous poster hash: a9557...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha sånn er jeg også ts. Har faktisk aldri kjøpt bind eller tamponger selv! :0 ... Jeg vet jeg er rar, men har alltid hatt et veldig dårlig forhold til mensen... Jeg er 23.... :)

Anonymous poster hash: f2552...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok lang tid før jeg sluttet å være flau over det selv, faktisk. Nå går det greit. Men jeg kommer nok aldri til å kjøpe bind og dopapir eller bind og sjokolade sammen, det føles bare så utrolig kleint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

"Alle" kvinner har mensen og menn er klar over det. Ingen verdens ting å bli flau over.

Det er bra at dere føler litt skam knyttet til dette. Det hjelper dere kanskje å holde dette helt skjult, det er egentlig det beste.



Anonymous poster hash: b6c9b...6be

Hvorfor det? Mensen er helt naturlig og et tegn på at man er frisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Haha sånn er jeg også ts. Har faktisk aldri kjøpt bind eller tamponger selv! :0 ... Jeg vet jeg er rar, men har alltid hatt et veldig dårlig forhold til mensen... Jeg er 23.... :)

Anonymous poster hash: f2552...af6

Hvem er det som kjøper for deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Er 23, synes fortsatt det er flaut å be mamma om å kjøpe med en pakke tamponger. Men det å kjøpe det selv er ikke flaut, heller det enn å be mamma om å ta med en pakke mens hun er ute å handler.

Hun bruker å kjøpe med ting jeg har glemt, om jeg blir med så bruker jeg alltid mye mer penger enn jeg hadde tenkt haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er litt flaut å handle sånt av menn. Dette sammen med dopapir, intimservietter og andre slike ting.

Vet at ingen egentlig bryr seg, men jeg har vel litt av fjortisen igjen i meg.

Blir også flau av å kjøpe angrepiller, noe mot/for avføring og av å gå innom Nav.

Men har sluttet å bli flau av å handle undertøy. Synes det var dritflaut da jeg var 18 og yngre, men nå har jeg innsett at det bare er sexy med undertøy ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker sjelden over det. Men jeg husker godt en gang jeg var på Narvesen for å kjøpe OB. De var plassert bak kassa, og jeg måtte si til den veldig muntre, veldig høylytte ekspeditøren at jeg skulle ha en pakke rosa OB.

"JASSÅ DU, ROSA OB! Den tida i måneden, ja, ho, ho, ho! Versågod, da er du klar for i kveld!"

Tror ikke det var en sjel inne i kiosken som ikke fikk med seg det opptrinnet. Jeg ble ikke flau, men så nok ut som et levende spørsmålstegn der jeg sto - "klar for i kveld", hva i huleste?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alltid tamponger før jeg får mensen, så om jeg legger sjokolade og 2-3 varianter O.B. på båndet har jeg lyst på sjokolade og hamstrer tamponger.

Anonymous poster hash: 57b23...1a4

Nettopp, det er gjerne noe man hamstrer før man trenger det.

Jeg lurer på hva han tenker når en mannlig kunde slenger en pakke kondomer på disken. "Jaja, da står han nok her i køen med ereksjon"?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Jeg bryr meg ikke, og nei jeg synes ikke de som har mensen er ekle. Jeg har til og med måttet kjøpe bind for ei eks når vi var kjærester. Synes ikke det var flaut, tenkte bare at folk forstod at det ikke var til meg selv :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var yngre og umoden i hodet, syns jeg det var pinlig å bli sendt for å skaffe det.

Nå er jeg eldre og syns det er en ting man bør gjøre, hvis man bryr seg om noen.

Dessuten er det en nødvendig forbruksartikkel i et hjem der det bor en kvinne/kvinner.

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker like mye som når du kjøper gulrot, knekkebrød eller avis; finne strekkoden og så videre til neste vare, betaling og neste kunde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Det tok lang tid før jeg sluttet å være flau over det selv, faktisk. Nå går det greit. Men jeg kommer nok aldri til å kjøpe bind og dopapir eller bind og sjokolade sammen, det føles bare så utrolig kleint :P

Ikke tenk sånn da. Prøv å se humoren i det. Jeg smiler litt for meg selv etterpå hvis jeg har hatt ei jente i kassa som skulle ha sjokolade, ibux og tamponger og ingenting annet. Ikke hånlig, men fordi jeg har vært der selv og det er bare litt.. morsomt? Man må kunne se humoren i ting og ikke ta alt så blodseriøst (no pun intended).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest avocadoen

Nettopp, det er gjerne noe man hamstrer før man trenger det.

Jeg lurer på hva han tenker når en mannlig kunde slenger en pakke kondomer på disken. "Jaja, da står han nok her i køen med ereksjon"?

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er bedre enn alternativene.

I tidligere tider da de strikket sine egne, kokte og håndvasket dem.

Dropper den og lar det stå til.

Bruker sånn menskopp det var snakk om forrige dagen på tv.

Anonymous poster hash: a9557...212

Strikket? :blink:

Som med pinner og ullgarn?

Djees...

Jeg er for lite opplyst merker jeg.

Ja,ja. Da antar jeg TS kan trøste seg med at da kan hun heller kjøpe litt pinner og garn. Problem solved. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær en fange av andres tanker.



Anonymous poster hash: 0c734...0dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes mange bestemødre som fortsatt har mensen<br />de fikk barn unge og deres barn fikk barn unge, kjenner også et par oldemødre som har mensen men de er bare ca 50-55år

Anonymous poster hash: 1b7af...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...