Gå til innhold

Hva er din økonomiske situasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter og lager budsjett her og synes det er spennende med økonomi. Hva er din økonomiske situasjon?

Min: Jente i midten av 20 årene, eier halve leiligheten med samboer. Kjøpte for 2.8, verdt 3.1 i dag (delt på to). Har ca 500k i inntekt, skyhøyt studielån på over 500k, 150k på BSU og rundt 200k på sparekonto. Jobber rundt 160% i måneden, noen ganger mer. (to jobber og jobber mye helger, natt osv) Belager meg på en heavy skattesmell, derfor lager jeg budsjett nå og prøver å jobbe så mye jeg klarer for å slippe å ta fra sparekontoen.



Anonymous poster hash: 97e38...fad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min: Jente på 22 år. Har fått leilighet (kjøpt for 2,5 - verdt 3,2 nå) og bil i forskudd på arv. Har 130k i inntekt (går på AAP pga sykdom). Har 70k på sparekonto.

Ellers er det vel ikke vanskelig å regne ut at jeg også får økonomisk hjelp fra foreldrene, ikke sjans i helvete for at jeg kan leve på AAP uten hjelp. Har prøvd, ja.



Anonymous poster hash: c350f...ca7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leilighet (kjøpt for 700k, verdt 1mill nå, 300k igjen på lånet) 100k i privat lån, 12k buffer sparing. AAP lønn 160k i året. Trenger ikke hjelp fra foreldre da boliglånet er så billig :)



Anonymous poster hash: e3e2c...0d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en enebolig verdt 2.200.000,- (1.200.000,-) i lån. 400 000,- på sparekonto. Tjener 750 000,- i året. Er 30 år.



Anonymous poster hash: ec5c4...b41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen leilighet. Skyhøyt studielån. Lever på aap. Gjeld på mastercardet. Hopper over måltider for å spare penger innimellom. Bruker shampo som dusjsåpe for å ikke bruke penger på ny når jeg gikk tom, den type ting. Det eneste jeg har av verdi er en BSU med ca 100 000 på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 år, eier en enebolig sammen med mannen min. Huset kjøpte vi for 3mill, og har nå en verdi på 4.8mill. Tjener ca 400 000 i året, mannen 1.8mill i året.

Nedbetalt studielån, og ikke noen andre lån enn det som står igjen på huslånet. Har en god sum på sparekonto, og en egen bufferkonto til uforutsette utgifter. Sparer også hver måned til barna.

Har det bra økonomisk, trenger sjelden å tenke over hva vi bruker pengene til.



Anonymous poster hash: 150fe...1f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinne, 27 år, årsinntekt på ca 390 000. Jobber 100%, lite overtid. Ingen studielån, forbrukslån eller kredittkort, eneste gjeld er min halvpart av boliglånet.

Min mann, 28 år, årsinntekt på 570 000 pluss en del overtid (ender på ca 650 per år). Studielån på ca 250 000. Utenom studielånet har han heller ingen andre lån enn boliglånet.

Boligen: Kjøpt for 2,6 millioner, ca 1,9 millioner gjenstår å betale ned på boliglånet. Vi kjøpte for 3 år siden, jeg vet ikke om boligen er verdt mer i dag men det er den nok. Vi har pusset opp en del, og boligen er i en by der prisene stiger mye enda.

Vi eier to biler sammen, om de ble solgt i dag hadde vi fått ca 300 000 for den ene og 50 000 for den andre.

Anonymous poster hash: e76f0...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, 27 år, årsinntekt på ca 390 000. Jobber 100%, lite overtid. Ingen studielån, forbrukslån eller kredittkort, eneste gjeld er min halvpart av boliglånet.

Min mann, 28 år, årsinntekt på 570 000 pluss en del overtid (ender på ca 650 per år). Studielån på ca 250 000. Utenom studielånet har han heller ingen andre lån enn boliglånet.

Boligen: Kjøpt for 2,6 millioner, ca 1,9 millioner gjenstår å betale ned på boliglånet. Vi kjøpte for 3 år siden, jeg vet ikke om boligen er verdt mer i dag men det er den nok. Vi har pusset opp en del, og boligen er i en by der prisene stiger mye enda.

Vi eier to biler sammen, om de ble solgt i dag hadde vi fått ca 300 000 for den ene og 50 000 for den andre.

Anonymous poster hash: e76f0...94c

På sparekonto har vi ca 250 000. Det er bufferen vår, den ønsker vi å øke til ca 500 000 på sikt. Vi lever ellers nøkternt, og ikke over evne, men føler ikke at vi ikke kan unne oss noe.

Vi har ett barn.

Anonymous poster hash: e76f0...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: Kvinne 29, årslønn 370 000 (men får en lønnsøkning nå til drøye 500 000 i løpet av mars), studielån 120 000.

Mannen: 39, årslønn litt under 600 000 (en del er bonusbasert så det varierer litt), ikke noen egne lån.

Felles: Enebolig verdt ca 3,5mill, har 2,5mill igjen av lånet. 2 biler kjøpt nye i 2011 og 2014, ikke noe lån. Skal ha bobil, og får da et lån på ca 550 000 i begynnelsen, regner med å betale det ned i løpet av maks 5 år, forhåpentligvis raskere, men med 1 barn tar vi ekstra innbetalinger når det passer.

Har et nøkternt forbruk, og har ikke probemer med å få endene til å møtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier leilighet som antagelig kan bli solgt for 2,2-2,6. Lån på 1,25 på leilighet og 90k i studielån. Eier en liten 10 år gammel bil uten heftelser.

Tjener 400k i året + overtid. Har 50k på en bufferkonto og 250k i litt mer langsiktig sparing. De er egentlig satt av til oppussing, men det er mulig de går inn på lånet i stedet for.

Samboeren har ikke mulighet til å jobbe pga sykdom og er på vei over på AP og kanskje ufør. Har bidratt med ca 3k i måneden mens hun har bodd her.

Anonymous poster hash: 1ec30...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Lån - null

Bsu - full

sparekonto - 500.000

Aksjer - 2,5 mill

Lønn per mnd; 19.000

Jobber; 2 dager i uka

Drikker; mye vin

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og lager budsjett her og synes det er spennende med økonomi. Hva er din økonomiske situasjon?

Jente i begynnelsen av 20-årene, eier halvparten av hus sammen med samboer, nettopp kjøpt for 3 mill. Samboer har god inntekt, jeg er student men tjener ca 80 000 i året på deltidsjobb. Studielån på ca 150 000 når jeg er ferdig. 100 000 på BSU, 15 000 på annen sparekonto. Har med vilje skattet for mye, så vet at jeg får igjen ca 10 000 :)



Anonymous poster hash: 7153d...1c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Singel, barnløs, i starten av 20-åra, leier billig. Tjener: 415K

Kunne hatt en rimelig grei økonomisk situasjon der jeg hadde spart masse.

Desverre har jeg endel lån fra lærlingtid og fra tiden med lite jobb, som jeg nå må betale på. Tro meg, det er dyrt å være fattig! Gleder meg til jeg er ferdig med alle gjeld, og har som mål å betale ned de 60K det gjelder + ferdig nedbetalt bil + spare endel innen 2015 er omme.

Har kun jobb ut 2015, og krysser fingra ihjel for at jeg får beholde jobben/får ny kjapt så jeg klarer å holde meg helt unna lån og kredittkort.

Sky det som pesten, det er mitt beste råd :)



Anonymous poster hash: 5bc86...fa9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig øk. situasjon her. Har 50 k på konto. Så jeg har 3-4 mnd på å skaffe meg jobb ellers er det over og ut.



Anonymous poster hash: 116c7...84d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 år, bor hjemme, inntekt på mellom 5-10k hver mnd, tilnærmet ingen utgifter (ok, ca 2000), buffer på 110k som stadig stiger.



Anonymous poster hash: 61dab...ea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samboer. Kvinne, 28 år. Eier borettslagsleilighet. 1 million i boliglån, fikk nettopp vite at nøkternt estimat for verdi av boligen er på 1 600 000 kr. Studielån 670 000 kr. I forhandlinger ift å kunne kjøpe seg oppover sammen med samboer. Tjener 400 000 kr brutto per år.

Føler økonomien er god og romslig.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 år, student, lever på studielån. Begynner i jobb i august og vil tjene i underkant av 500 000.

Eier leilighet kjøpt for 2.6 mill, sammen med samboer.

Studielån på 350 000.

Min del av boliglånet er på rundt 1 mill.

BSU 100 000

Sparekonto 150 000



Anonymous poster hash: b796c...56c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dårlig her. 31 år går på aap. Ingenting på sparekonto. 400000 i studielån, 350000 i kreditt gjeld med 10 betannmerkninger. Tvangstrekk på aap på 4000 i mnd på lønna grunnet dette har derfor ikke sjans til å betale noen andre kreditorer. Leier sammen med samboer 5000 i leie. Søkt om gjeldsordning men får neppe dette da aap anses som midlertidig. Har ikke tatt opp noen ny gjeld på 4 år og har lært. Men ung og dum.

Anonymous poster hash: e11e7...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Hehe, dårlig her. 200.000 ca i årsinntekt. Leier. Eier ikke bil. 2000 kr i buffer. Gjeld: 12.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...