Gå til innhold

Banken forsøker å prakke på oss det ene og det andre ifbm bankbytte...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å bytte bank, og i den forbindelse prøver rådgiveren å prakke på oss uføreforsikringer. Dette er forholdsvis dyre forsikringer og jeg synes ikke det gir all verden om uhellet er ute.

F.eks er livsforsikringa på hver av oss på hhv 2 mill og 1,2 mill, uførepensjon 59K på hver. For dette skal vi altså betale til sammen 1500 pr mnd. På toppen av våre LOfavør gruppeforsikringer der vi betaler til sammen over 600 pr mnd. Men banken mente det ikke var nok med lifavør gjennom jobben...Det betyr da at vi må betale over 2000 pr mnd i personforsikringer.

Både jeg og mannen har tidligere hatt plager med ryggen, og mannen har hatt plager i en fot, og jeg har hatt plager med nakke. Ingenting som hefter oss nå lenger da vi er friske og med god helse.

Men så må man jo levere helseeeklæring, og gi dem innsyn i journaler. Jeg tenker da at hvis vi sitter på vår skjermede takterasse en varm sommerdag, og det kommer et vogntog flygende i lufta og smadrer oss med det resultatet at vi begge blir lamne fra halsen og ned, så vil forsikringsselskapet komme fram til at skaden har sitt utspring i tidligere helseplager og at vi ikke er dekket.

Får spunk av den rådgiveren som skal selge, selge, selge. Både fond og gud vet hva prakker han på oss. Så langt har vi sagt vi skal tenke på det. Husforsikring, bilforsikring og hundeforsikringer har vi avslått da bankens pris var 40% (!) dyrere enn det vi har nå. Vurderer å revurdere hele bankbyttet å holde oss der vi er nå på tross av at banken vi vil bytte til gir bedre rente..

Ååhh!! Er det bare vi som synes det er tull med forsikringer som vi ikke vil få nytte av? Ingen penger kan veie opp hvis en av oss faller fra heller. Hvis vi sparer pengene vil vi ha opparbeidet mange hundre tusen på 20-25 år, istedet for å kaste de ut vinduet, da vi sannsynligvis ikke får en krone uansett hva som skjer??

Anonymous poster hash: d83f6...90f

Anonymous poster hash: 39c1d...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Hvilken bank er det dere skal bytte fra og til?

Jeg er LO-medlem og har kun LO-forsikringer. Jeg kan tegne flere LO Favør forsikringer dersom jeg ønsker det, men det er ikke så mange som er aktuelle for meg. Jeg kan heller ikke fordra overkåte rådgivere med provisjonslønn, og har heldigvis ikke opplevd det i SRBank (Sparebank1-gruppen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bank er det dere skal bytte fra og til?

Jeg er LO-medlem og har kun LO-forsikringer. Jeg kan tegne flere LO Favør forsikringer dersom jeg ønsker det, men det er ikke så mange som er aktuelle for meg. Jeg kan heller ikke fordra overkåte rådgivere med provisjonslønn, og har heldigvis ikke opplevd det i SRBank (Sparebank1-gruppen).

Skal bytte til en bank i sparebank1-gruppen. Vil ikke utdype hvilken bank i går fra pga gjenkjennelsesfare :)

Anonymous poster hash: 39c1d...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Skal bytte til en bank i sparebank1-gruppen. Vil ikke utdype hvilken bank i går fra pga gjenkjennelsesfare :)Anonymous poster hash: 39c1d...532

I det minste slipper du å ha pakkeløsning med x antall produkter for å oppnå totalkunde status.

Jeg er veldig fornøyd med SRBabnk, men har nok også vært svært heldig med kontaktpersonen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bankmennene har jo virkelig klart å skremme dere, siden dere ikke engang tørr si hvilke bank det er.

Husk at de prøver å lure dere når de må bli så aggressive i markedføringen. Da er det alltid lureri.



Anonymous poster hash: 1acf9...93d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å bytte bank, og i den forbindelse prøver rådgiveren å prakke på oss uføreforsikringer. Dette er forholdsvis dyre forsikringer og jeg synes ikke det gir all verden om uhellet er ute.

F.eks er livsforsikringa på hver av oss på hhv 2 mill og 1,2 mill, uførepensjon 59K på hver. For dette skal vi altså betale til sammen 1500 pr mnd. På toppen av våre LOfavør gruppeforsikringer der vi betaler til sammen over 600 pr mnd. Men banken mente det ikke var nok med lifavør gjennom jobben...Det betyr da at vi må betale over 2000 pr mnd i personforsikringer.

Både jeg og mannen har tidligere hatt plager med ryggen, og mannen har hatt plager i en fot, og jeg har hatt plager med nakke. Ingenting som hefter oss nå lenger da vi er friske og med god helse.

Men så må man jo levere helseeeklæring, og gi dem innsyn i journaler. Jeg tenker da at hvis vi sitter på vår skjermede takterasse en varm sommerdag, og det kommer et vogntog flygende i lufta og smadrer oss med det resultatet at vi begge blir lamne fra halsen og ned, så vil forsikringsselskapet komme fram til at skaden har sitt utspring i tidligere helseplager og at vi ikke er dekket.

Får spunk av den rådgiveren som skal selge, selge, selge. Både fond og gud vet hva prakker han på oss. Så langt har vi sagt vi skal tenke på det. Husforsikring, bilforsikring og hundeforsikringer har vi avslått da bankens pris var 40% (!) dyrere enn det vi har nå. Vurderer å revurdere hele bankbyttet å holde oss der vi er nå på tross av at banken vi vil bytte til gir bedre rente..

Ååhh!! Er det bare vi som synes det er tull med forsikringer som vi ikke vil få nytte av? Ingen penger kan veie opp hvis en av oss faller fra heller. Hvis vi sparer pengene vil vi ha opparbeidet mange hundre tusen på 20-25 år, istedet for å kaste de ut vinduet, da vi sannsynligvis ikke får en krone uansett hva som skjer??

Anonymous poster hash: d83f6...90f

Anonymous poster hash: 39c1d...532

Det er jo bare å si:"Nei, takk. Vi har det vi trenger."

Anonymous poster hash: 8b8de...19a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse bankmennene har jo virkelig klart å skremme dere, siden dere ikke engang tørr si hvilke bank det er.

Husk at de prøver å lure dere når de må bli så aggressive i markedføringen. Da er det alltid lureri.

Anonymous poster hash: 1acf9...93d

Skremt er vi ikke :)

Vil ikke "henge ut" en hel bank-gruppe pga en rådgiver. Og rådgiveren er grei og alt det, foruten messingen om alt vi må ha. Og hvem vet om han er her? Vil ikke ha kleine møter pga at vi har luftet saken på kg. Og samtidig vil jeg ikke at venner skal kjenne oss igjen her. Men de har ikke skremt oss altså :)

Anonymous poster hash: 39c1d...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Du har helt feil innstilling TS. Du står med lua i hånda.

I dag så KJEMPER bankene om kunder. Du sier bare nei takk ekke interessert, og så ringer du en annen bank.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt mener banken (forsikringsselgeren!) at dere ikke har god nok forsikring per i dag. Og selvsagt mener banken (fondsforvelteren!) at dere skal kjøpe fond hos dem slik at fortjenesten havner der og ikke hos andre. Ikke glem at bankansatte i hovedsak er selgere. Bankene skal tjene penger på deg, det må de for å eksistere.

Jeg ville for lengst valgt en helt annen bank! Hvorfor vil dere bli kunder i den banken? Får dere beste boliglånsrente? Er vel det eneste som kan forsvare å holde ut med noe sånt. I såfall får du bare være klar på at svaret er nei, og at om vedkommende prøver å selge dere en eneste ting til så avslutter dere kundeforholdet på dagen og velger en annen bank.

Tydeligvis en ivrig selger dere har truffet på :) Bra for banken, dyrt for dere antagelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en lokal bank for noen år siden da de reklamerte med lav rente på førstehjemslån. Etter 25 minutter med powerpointpresentasjoner og brosjyrer om invalideforskringer, fondssparing, pensjonssparing og Gud vet hva så takket jeg for meg og gikk. Dette til tross for at jeg presiserte flere ganger at jeg ønsket et prisoverslag på gitte forsikringer samt oversikt over renter. Sendte en e-post til de hvor jeg forklarte - saklig, hvorfor jeg ikke kom til å bruke den banken. Avdelingssjefen ringte meg etterpå for å fortelle meg (siden jeg var for dum til å forstå det selv) at pensjonssparing er lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg hver gang noen prøver å prakke slike forsikringer på meg " jeg kvalifiserer ikke til sånne forsikringer, så nei takk" eller bare si nei.

Anonymous poster hash: 4fb2e...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...