Gå til innhold

Flaut og kjøpe godteri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat

Den eneste gangen jeg noensinne har handlet på butikken og vært flau og følt ubehag var da jeg var skikkelig synlig gravid og handlet en pakke røyk for bestemora mi som var på besøk til oss da. DA fikk jeg noen blikk fra den ansatte i kassen, og jeg måtte tilslutt bare si at den ikke var min......herlighet så ekkelt!

Ha ha, dette kunne jeg lett sett for meg at det kunne blitt lange diskusjoner om her på KG, dersom den som satt i kassa hadde laget innlegget:

"Jeg jobber i en matbutikk, og i dag kom det en gravid dame og kjøpte røyk. Jeg visste ikke helt om jeg burde la henne få kjøpe den, og hun så skikkelig flau ut og sa at den ikke var til henne. Burde jeg kontakte barnevernet?"

:fnise:

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha ha, dette kunne jeg lett sett for meg at det kunne blitt lange diskusjoner om her på KG, dersom den som satt i kassa hadde laget innlegget:

"Jeg jobber i en matbutikk, og i dag kom det en gravid dame og kjøpte røyk. Jeg visste ikke helt om jeg burde la henne få kjøpe den, og hun så skikkelig flau ut og sa at den ikke var til henne. Burde jeg kontakte barnevernet?"

:fnise:

Haha, ja, gjett om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Joda, hver gang jeg ser noen som kjøper bind eller tamponger, så brøler jeg, JASSÅ, SKARRU HJEM Å MENSE!!

Tør nesten ikke tenke på hva du sier dersom noen kjøper dopapir: Ja, nå kan du gå hjem å d**te av hjertens lyst! ? :fnise:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flaut å kjøpe snop mandag-torsdag. Ikke fordi jeg er redd for hva hun bak kassen skal tenkte, men fordi jeg føler alle rundt meg ser ned på meg når jeg erkjenner at jeg kan ty til usunt snop på en hverdag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Men jeg må bare spørre.. Hva har det egentlig å si om kassadama/-gutten tenker noe om deg som kunde? Av og til er det kjedelig på jobb og man kan bry seg litt ekstra om småting fordi man rett og slett ikke har noe annet å ta seg til. Jeg kan legge litt ekstra merke til det hvis noen kjøper seg et helt lass med godteri, spesielt hvis de ser ut som typen som kommer til å spise alt selv. Jeg skal ikke nekte for det. Men dette er mine tanker. Og jeg skjønner ikke hvorfor andre fremmede mennesker skal bekymre seg for mine tanker, så lenge jeg har et nøytralt ansikt og god kundebehandling. Helt ærlig, slutt å bry dere om hva alle tenker om dere hele tiden. Sannheten er at noen tenker noe av og til, ja, men det har absolutt ingenting å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobba i butikk og må si jeg la alltid merke til hva folk kjøpte og fniste litt for meg selv av rare kombinasjoner - utvekslet av og til slike episoder med kolleger også.

..Men jeg tenkte som regel ikke så mye om de som kjøpte godteri. Kanskje jeg la godt merke til det om det var folk som veldig ofte kjøpte mye godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christina146

Jeg og føler det slik. Føler jeg må kjøpe noe annet i tillegg slik at det ikke ser ut som jeg bare kjøper godteri. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du TS, gå på butikken og kjøp en diger agurk eller en squash samt en pakke vaselin, da kommer godteriposen ikke til å føles like flau.

Anonymous poster hash: 44797...6d6

Godt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært uprofesjonelt...

Jeg sitter i kassa selv, og bryr meg mer om å finne strekkoden/PLUkoden og legge varene pent enn å huske hva de kjøper

Nå er jeg ganske rask i kasse, trenger ikke å lete etter eller finne strekkoden/plu eller bry meg med å legge varene pent. Det gjør jeg helt automatisk.

Jeg har aldri sagt at jeg bryr meg mer hva kundene kjøper, men jeg legger merke til det og er det noe som kan være litt morsomt så kan jeg fortelle det til en kollega etterpå.

Anonymous poster hash: e56ab...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du TS, gå på butikken og kjøp en diger agurk eller en squash samt en pakke vaselin, da kommer godteriposen ikke til å føles like flau.

Anonymous poster hash: 44797...6d6

Haha. Det har jeg faktisk gjort. Kjøpte agurk og en pakke kondomer. Tenkte ikke på hvordan det måtte virke før jeg sto i kassa, men da ble jeg til gjengjeld sprut rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hver gang jeg ser noen som kjøper bind eller tamponger, så brøler jeg, JASSÅ, SKARRU HJEM Å MENSE!!

Er det deg, Edel? *fnise*

Jeg jobber av og til som kasserer, ikke i dagligvare men i "alt-mulig-butikk". Jeg tenker sjelden over at noen kjøper godteri, men hvis noen kommer med en diger haug med godteri så tenker jeg at de skal ha barneselskap eller noe annet gøy. :)

Bind og tamponger selger vi så mye av at det tenker jeg ikke over i det hele tatt.

Kondomer...tja, det er så få som kjøper det hos oss så jeg legger vel merke til når noen kjøper det. Men jeg tenker ikke noe videre over det, med mindre kunden er fjortis og kjempeflau. Men uansett hva folk kjøper så må man jo vise en profesjonell holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske rask i kasse, trenger ikke å lete etter eller finne strekkoden/plu eller bry meg med å legge varene pent. Det gjør jeg helt automatisk.

Jeg har aldri sagt at jeg bryr meg mer hva kundene kjøper, men jeg legger merke til det og er det noe som kan være litt morsomt så kan jeg fortelle det til en kollega etterpå.

Anonymous poster hash: e56ab...e78

Som hva da?

Og du er heldig dersom du slipper kunder som kjøper frossen ørret, kaker uten strekkode, habanero og andre varer med litt obskure navn som det tar tid å finne koden på, samt de som slenger potetgull, marengs, avis, tomat osv før tunge ting som melk, brus og øl. Da tar det litt tid å ordne på båndet.

Men for all del, det er sikkert jeg som er treig og uautomatisk ;-)

Endret av vestia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hva da?

Og du er heldig dersom du slipper kunder som kjøper frossen ørret, kaker uten strekkode, habanero og andre varer med litt obskure navn som det tar tid å finne koden på, samt de som slenger potetgull, marengs, avis, tomat osv før tunge ting som melk, brus og øl. Da tar det litt tid å ordne på båndet.

Men for all del, det er sikkert jeg som er treig og uautomatisk ;-)

Som en stor agurk og vaselin sikkert :P

Svarte på spørsmålet i begynnelsen av innlegget ditt.

Endret av Shinigami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Veritaserum

I dag var det flaut. Den kjekke mannen i kassen, og jeg kommer dit med to is, to poser potetgull, fire melkerull, en center, safari kjeks og... et eple.

Må sies at alt godteriet var på tilbud og de fyller ikke etter, det er 10 kroners og det forsvinner ganske raskt på nærbutikken.
Spiste en is da jeg kom hjem, resten blir liggende til helgen.

Var litt flaut det at jeg hadde på meg nattbukse og håret i en dott midt på hodet også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, jeg vet ikke om en eneste som har jobbet eller jobber i butikk som ikke syns det er gøy når folk kjøper kondomer og graviditetstester. Vi later som ingenting når vi er i kassa, men etterpå er det rett til kollegaer for å fortelle. Morsomme kombinasjoner som han som kjøpte kondomer, barberskum for damer og ibux er gøy på fest. Det er også gøy med han som kommer å kjøper ny pakke en gang i måneden.

Tamponger og bind er ikke morsomt på samme måte, men man legger godt merke til det. Alle kvinnelige butikkansatte jeg kjenner er nemlig ekstra flinke til å spørre om pose, selv om man bare skal ha den ene pakken med tamponger så spør vi, fordi vi skjønner at folk kanskje ikke har lyst til å gå å bære på dem.

Anonymous poster hash: e56ab...e78

En ting er å fnise og synes slikt er morsomt når man er 12-15 år gamle og snakke om det med venninnegjengen etterpå, men er man eldre enn det (noe jeg regner med du/dere er siden dere fester) så tenker jeg; Herregud, for et nitrist liv! Her sitter man på fest og snakker om hva Herr Hansen/noen ukjente på en butikk kjøpte? Wow, dere må virkelig være midtpunkt på fester for kan ikke tenke meg noe mer interessant å morsomt å høre på. Og en som kjøpte kondomer en gang hver måned :rolleyes: Nei, hysterisk at mennesker har sex *fnisfnins* Trodde man måtte være 18 år for å sitte bak kassa?

Anonymous poster hash: 971fa...7be

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som synes det er flaut og kjøpe godteri? Føler at kassadama/mannen ser på meg og tenker sitt. Men de gjør vel ikke det, ikke sant? Er noen ganger jeg kjøper godteri og føler meg som en liten unge og at jeg er den eneste i verden. Flere som har det sånn?

Anonymous poster hash: 26d8f...62f

Hvorfor skulle det være flaut å kjøpe godteri? Fredager kjøper jeg en pose smågodt på Rema, samt noe Haribo-mix og nidar sjokolade-favoritter. Lørdag på Meny på kjøpesenteret så kjøper jeg potetgull og mer smågodt. Dette er noenlunde standard. Om jeg er godtesyk?? Ja, i helgene er jeg det. Har lagt meg til den uvanen at jeg alltid skal ha godteri på fredag kveld, og så har jeg lørdagsgodtet. Det spiser jeg selvsagt ikke opp på lørdag, men sparer noe til søndag. Men om jeg synes det er flaut å kjøpe det? Nei. Definitivt ikke.

Kan dem ikke bare legge tampongene sine i en lomme på jakke eller bukse ?

Enkelte kvinner går kanskje med en pakke tamponger i vesken sin for sikkerhets skyld, dersom "uhellet skulle være ute"

Å ha det i veska ja... Jeg har alltid bind i veska i tilfelle jeg trenger det. Men om tamponger får plass i ei lomme? De fleste damer er avhengige av veskene sine, så det er da like greit at det ligger oppi dem.

Dersom jeg skal innom butikken "bare" for å kjøpe godteri så kjøper jeg gjerne noe annet jeg trenger også, f.eks brød/pålegg/melk.. Men en gang kom jeg til kassen og så at det eneste jeg hadde kjøpt var en stor sjokoladeplate og en pakke tamponger.. :fnise:

Det er da ikke noe å være flau for. Jeg er godtesyk i helgene, men klarer som regel å begrense det i uka. Hvis jeg må handle bind, og ikke nødvendigvis trenger noe mer, - så kjøper jeg alltid noe mer enn bare de bindene. Enten det er en sjokolade, et ukeblad, en banan, kjeks, eller....whatever. Å kjøpe kun bind går liksom ikke an for meg. Og når jeg skal betale bindene så går jeg alltid i den kassa som det sitter ei dame. Er det bare menn i kassene, så må jeg velge en av dem, men jeg overlever det også

Den eneste gangen jeg noensinne har handlet på butikken og vært flau og følt ubehag var da jeg var skikkelig synlig gravid og handlet en pakke røyk for bestemora mi som var på besøk til oss da. DA fikk jeg noen blikk fra den ansatte i kassen, og jeg måtte tilslutt bare si at den ikke var min......herlighet så ekkelt!

Flott du sa det til slutt. Du kunne også sagt det med en gang :P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor skulle det være flaut å kjøpe godteri? Fredager kjøper jeg en pose smågodt på Rema, samt noe Haribo-mix og nidar sjokolade-favoritter. Lørdag på Meny på kjøpesenteret så kjøper jeg potetgull og mer smågodt. Dette er noenlunde standard. Om jeg er godtesyk?? Ja, i helgene er jeg det. Har lagt meg til den uvanen at jeg alltid skal ha godteri på fredag kveld, og så har jeg lørdagsgodtet. Det spiser jeg selvsagt ikke opp på lørdag, men sparer noe til søndag. Men om jeg synes det er flaut å kjøpe det? Nei. Definitivt ikke.

Å ha det i veska ja... Jeg har alltid bind i veska i tilfelle jeg trenger det. Men om tamponger får plass i ei lomme? De fleste damer er avhengige av veskene sine, så det er da like greit at det ligger oppi dem.

Det er da ikke noe å være flau for. Jeg er godtesyk i helgene, men klarer som regel å begrense det i uka. Hvis jeg må handle bind, og ikke nødvendigvis trenger noe mer, - så kjøper jeg alltid noe mer enn bare de bindene. Enten det er en sjokolade, et ukeblad, en banan, kjeks, eller....whatever. Å kjøpe kun bind går liksom ikke an for meg. Og når jeg skal betale bindene så går jeg alltid i den kassa som det sitter ei dame. Er det bare menn i kassene, så må jeg velge en av dem, men jeg overlever det også

Flott du sa det til slutt. Du kunne også sagt det med en gang :P;)

Har aldri før måtte bortforklart en handel på en butikk før.......men har aldri fått stygge blikk av en kasseansatt heller, hverken før eller etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv jobbet i butikk, og jeg brydde meg aldri om hva folk kjøpte bortsett fra:

1) Når jenter kom inn og bare handlet en pakke tamponger og en sjokolade for eksempel. Da spurte jeg alltid om de ville ha pose, de færreste synes det er dritkult å gå med en pakke tamponger i hånda hele veien hjem

2) Da er VELDIG gravid dame kom inn og skulle kjøpe angrepiller. Jeg hadde ikke hatt en kunde på mange timer, så jeg kjedet meg noe voldtsomt. Jeg kunne ikke annet enn å stirre lenge og mumle frem "Du synes ikke det var litt.... seint?" Viste seg at hun skulle kjøpe for ei venninne som ikke turte å kjøpe selv, og hun tok det heldigvis med godt humør, så vi fikk oss en god latter begge to!

Så bare kjøp godteri du TS, det er mest sannsynligvis ingen som bryr seg allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hver gang jeg ser noen som kjøper bind eller tamponger, så brøler jeg, JASSÅ, SKARRU HJEM Å MENSE!!

:grinele: En gang kjøpte jeg pracet og bind og gutten i kassa så på mannen min og sa "ha en artig helg da", mannen min tok ikke spøken, men det gjorde jeg og glad var jeg for at det ikke var mye folk der for jeg lo høyt og hele vegen ut av butikken. Synes for øvrig ikke at det er flaut å kjøpe godteri,bind eller tamponger, men hvis jeg måtte ha feks bare agurk og vazelin så hadde jeg nok kjøpt noe mer for at det ikke skulle virke som om jeg hadde tenkt å ha alenefest i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

:grinele: En gang kjøpte jeg pracet og bind og gutten i kassa så på mannen min og sa "ha en artig helg da", mannen min tok ikke spøken, men det gjorde jeg og glad var jeg for at det ikke var mye folk der for jeg lo høyt og hele vegen ut av butikken. Synes for øvrig ikke at det er flaut å kjøpe godteri,bind eller tamponger, men hvis jeg måtte ha feks bare agurk og vazelin så hadde jeg nok kjøpt noe mer for at det ikke skulle virke som om jeg hadde tenkt å ha alenefest i senga.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...