Gå til innhold

Flaut og kjøpe godteri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lol, jeg vet ikke om en eneste som har jobbet eller jobber i butikk som ikke syns det er gøy når folk kjøper kondomer og graviditetstester. Vi later som ingenting når vi er i kassa, men etterpå er det rett til kollegaer for å fortelle. Morsomme kombinasjoner som han som kjøpte kondomer, barberskum for damer og ibux er gøy på fest. Det er også gøy med han som kommer å kjøper ny pakke en gang i måneden.

Tamponger og bind er ikke morsomt på samme måte, men man legger godt merke til det. Alle kvinnelige butikkansatte jeg kjenner er nemlig ekstra flinke til å spørre om pose, selv om man bare skal ha den ene pakken med tamponger så spør vi, fordi vi skjønner at folk kanskje ikke har lyst til å gå å bære på dem.

Anonymous poster hash: e56ab...e78

Du vet at du kan miste jobben om sjefen får vite at du/dere snakker om kundene på det her viset sant?

Anonymous poster hash: a9483...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Med mindre du kjøper en kilo godteri på samme butikk hver eneste dag kunne personalet neppe brydd seg mindre, i alle fall ikke dersom de er normalt utrustet hva sjelsevner angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De godt voksne damene som jobber på kiosken her ikke bare tenker sitt, de kommenterer det også. Jaså, skal kose deg i kveld ja? :P Lurer på om de sier det samme til de som kjøper kondomer? :laugh:

Anonymous poster hash: 9f033...dec

Uff og uff! Jeg er ikke den som bryr meg om hva folk skulle tenke om hva jeg kjøper i butikken, men om kassadamene skulle kommentert det hver gang jeg kjøper noe snop, så hadde jeg slutta å handle der. Jeg vet jeg er usunn når jeg kjøper snopet, jeg trenger ikke at andre skal påpeke det også.

Anonymous poster hash: 93c97...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Har jeg lyst på godteri så stikker jeg innom butikken og kjøper det. Jeg har aldri tenkt på at kassabetjeningen bryr seg om hva jeg kjøper.

Jeg skjønner ikke hva som er flaut med å kjøpe tamponger eller bind. Det er noe alle kvinner har brukt for og alle vet at de kjøper det, så om man bærer det i hånden så er det vel ingen som tenker over det......

Joda, hver gang jeg ser noen som kjøper bind eller tamponger, så brøler jeg, JASSÅ, SKARRU HJEM Å MENSE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Joda, hver gang jeg ser noen som kjøper bind eller tamponger, så brøler jeg, JASSÅ, SKARRU HJEM Å MENSE!!

Tør nesten ikke tenke på hva du sier dersom noen kjøper dopapir: Ja, nå kan du gå hjem å d**te av hjertens lyst! ? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Tør nesten ikke tenke på hva du sier dersom noen kjøper dopapir: Ja, nå kan du gå hjem å d**te av hjertens lyst! ? :fnise:

Da brøler jeg, KJØP MED DONALDBLAD, DRITEGURI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste gangen jeg har blitt litt "flau" av å kjøpe noe var da jeg var høygravid og kjøpte 10 cheeseburgere på mc donalds. Da så de litt rart på meg :P men det var mest komisk :P jeg skulle ikke ha alle alene da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke ha brydd meg mindre hva folk kjøper eller handler. Så lenge en betaler for seg, ett fett driter jeg langt i. Hvilken idioter som alltid tenker at hele det kvantumet skal kun til en person? Er de så tette i pappen at dem ikke vet at folk kan vente gjester har familie og venner etc? Synes folk kan handle og shoppe i fred og så mye de vil!



Anonymous poster hash: 25178...ec9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber i butikk å bryr meg fint lite om hva folk kjøper. har større ting å tenke på enn om du kjøper agurk og kondomer samtidig. eller om du kjøper øl og paracet. jeg driter i hva folk måtte gjøre med varene sine.



Anonymous poster hash: beb4b...703
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sånne tanker rammer deg, så husk: Som kunde betaler du lønna til ekspeditøren. Mest sannsynlig er det bare i ditt eget hode at de ser på deg og tenker sitt - for ifølge logikken din burde jo da betjeningen være flau for å tilby varer de ser ned på at kunder kjøper ;)

Du skal altså kjøpe alt på butikken med den største selvfølge. De tilbyr det jo :biggrin:

Mener du at bare barn skal kjøpe godter? Deg om det, men da er du selv som dømmer deg. Og skulle du få en overbevisende følelse av å bli dømt, se dem inn i øynene, og avlever verdens vakreste smil! Med godteriet vel i hus skal du jo kooooose deg :lol:

Et av mine favoritt-uttrykk er: "What you think of me is none of my business!"

Det er nok en stor andel ansatte som er veldig flaue i er at de selger snus og røyk/tobakk - men ingen ansatte i kassen kan gjøre så mye med det.

Anonymous poster hash: 07612...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et sted hvor vi særlig om sommeren selger veldig mye is hvor gjestene selv plukker ut det de vil ha på. Jeg må følge med på hva de tar oppå i tilfelle de ikke når bort til noe, har et spørsmål eller lignende, og jeg tenker aldri over det uansett hvor mye godteri de tar eller hvem de er. Av og til småprater jeg litt dersom kunden ikke virker å ha noe imot det, og da merker jeg at ikke alle er komfortable med å kjøpe godteri midt i uka, spesielt om de er overvektige. Men helt ærlig, jeg bryr meg ikke. Godteri er digg og de eneste gangene jeg tenker over hva gjestene kjøper er om kombinasjonene de har valgt er noe jeg har lyst på selv. ^^



Anonymous poster hash: 58c21...75f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at du kan miste jobben om sjefen får vite at du/dere snakker om kundene på det her viset sant?

Anonymous poster hash: a9483...641

Man har helt fint lov til å prate om kundene sine jo. Men man skal holde kundene anonyme...

Anonymous poster hash: e56ab...e78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har helt fint lov til å prate om kundene sine jo. Men man skal holde kundene anonyme...

Anonymous poster hash: e56ab...e78

Svært uprofesjonelt...

Jeg sitter i kassa selv, og bryr meg mer om å finne strekkoden/PLUkoden og legge varene pent enn å huske hva de kjøper

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste gangen jeg noensinne har handlet på butikken og vært flau og følt ubehag var da jeg var skikkelig synlig gravid og handlet en pakke røyk for bestemora mi som var på besøk til oss da. DA fikk jeg noen blikk fra den ansatte i kassen, og jeg måtte tilslutt bare si at den ikke var min......herlighet så ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hva har det å si om den i kassa skulle legge merke til hva du kjøper og tenke over det et flyktig øyeblikk? Jeg flirte innvendig selv den gangen jeg kom til kassa på Meny og innså at alt jeg skulle kjøpe var en pakke bind og en stor sjokolade, om han i kassa tenkte det samme er meg da revnende likegyldig. Om jeg skulle havne i samme kø neste gang vil ham jo ikke huske det, kommentere det eller på annen måte bry seg.

Endret av Daria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Driter i det. Har jeg lyst til å kjøpe sjokolade,så gjør jeg det.

Litt barnslig å synes at det kundene kjøper er kjempemorsomt. Ja,kanskje man legger merke til at noen kjøper bind og sjokolade, men at det er kjempemorsomt og man bare må fortelle om det på fest og til alle kollegaene sine synes jeg virker litt tåpelig.

Dessuten,hvis man har jobbet en stund så ser man vel at kunder kjøper kondomer,bind osv ofte,så det blir vel en rutine for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i matbutikk i drøyt to år, og jeg tenkte sjeldent noe særlig over hva folk handlet. Noen ganger fikk jeg litt inspirasjon hvis noen kjøpte masse digg mat, og andre ganger ble jeg misunnelig på de som kom og kjøpte grillmat og engangsgrill en fin sommerdag. Men jeg tenkte aldri negativt om noen som kjøpte smågodt eller kondomer for den saks skyld. Det eneste jeg husker jeg måtte le litt av inni meg en gang var da et ungt par, tenker de var 16-18, kom for å kjøpe kondomer. De kjøpte kun kondomer og holdt hverandre i hånda gjennom hele kjøpet, og så hverandre dypt inn i øynene da de hadde betalt og skulle ta kondomene og gå. Jeg tenkte faktisk at de hadde tapt et veddemål eller noe, men kan jo hende de bare var forelska og gledet seg til å ha sex :) akkurat den opplevesen var hvertfall litt klein!



Anonymous poster hash: 7481f...7e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk, og tenker aldri over hva noen kjøper. Tenk hvor mange varer vi slår gjennom kassen hver dag.. Innimellom ser jeg noe de pakker i posen, og tenker "Oi, jeg slo ikke inn det!", men så ser jeg på kvitteringen at det er slått inn. TIng blir bare scannet, og ikke lagt merke til.

Dessuten trenger nok også kassedamer (meg blant annet) både sjokolade, tamponger, bind, kondomer o.l fra tid til annen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...