Gå til innhold

Hvor mye tror du at du får igjen på skatten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Der jeg jobber er beskjeden at de kun kan trekke det som står på kortet, hverken mer eller mindre. Noe jeg har full forståelse for. Det tar et par minutter å fikse nytt skattekort, så jeg forstår ikke hvorfor dette er problematisk.

Anonymous poster hash: 28711...410

Her hvor jeg jobber kan jeg be ansvarlig om å trekke høyere prosent uten problemer. Prosenten på kortet stemmer korrekt med det jeg skal tjene, så jeg safer meg med å skatte 10% mer enn jeg egentlig skal. Som student er det deilig å vite at juni og juli blir gode månender selv uten studielån.

Tar ikke lang tid å endre skattekort nei, så burde ikke være et problem. Og det er heller ikke et problem å få en gedigen baksmell når du er obs på at den kommer og man allerede har spart opp baksmellen så du kan betale den med en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke peiling! Super kontroll på skatten her :fnise:



Anonymous poster hash: e02d6...1e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke. Dette er første året mitt i 100% jobb, samt at vi har kjøpt ny leilighet så fradragene endrer seg. I tillegg har jeg surret veldig frem og tilbake med hvor mye jeg vil at de skal trekke, så jeg er veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 000 i følge kalkulatoren



Anonymous poster hash: da60f...322
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke den kalkulatoren, noen som har en link?

Anonymous poster hash: 678fd...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

750kr tilgode... Bedre enn baksmell på 2500 som jeg fikk i fjor (student).. ;)



Anonymous poster hash: 335e0...e3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg får igjen mellom 10 000 - 12 000. Skatter mer enn nødvendig med vilje fordi jeg syns det er en grei måte å spare på, selv om jeg er flink til å spare ellers også.



Anonymous poster hash: 3122c...8a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et veldig dumt spørsmål, men skal man legge sammen alt man har mottatt i 2014?
Jeg har mottatt både lønn, sykepenger og arbeidsavklaringspenger. Skal alt dette inn i samme kolonne som lønnsinntekter?



Anonymous poster hash: f0f4c...ecd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Der jeg jobber er beskjeden at de kun kan trekke det som står på kortet, hverken mer eller mindre. Noe jeg har full forståelse for. Det tar et par minutter å fikse nytt skattekort, så jeg forstår ikke hvorfor dette er problematisk.

Anonymous poster hash: 28711...410

Da er det tydeligvis ulik praksis, for der jeg jobber, og har jobbet tidligere, har du kunnet gi beskjed om ekstra skattetrekk(For å understreke for deg ab410: Har aldri vært et problem tidligere).

Føler at det du skriver over, er siktet mot meg, litt nedlatende?

La meg si det slik:

Det var aldri et problem for meg å endre skattekortet, men lot være for det var få måneder igjen av året.. Greit?

- Du kan be arbeidsgiver trekke deg ekstra om nødvendig, men tydeligvis ikke mulig for på alle arbeidsplasser(i dette tilfelle din arb.plass)

Atter en gang: NEI! Absolutt ikke noe problematisk å endre på mitt skattekort :)

Noen velger bare andre løsninger når avvik blir oppdaget mot litt sent ut på året. Dermed er det en god løsning å be arbeidsgiver skatte deg noe ekstra ;)

Dermed avsluttes denne diskusjon.

Endret av anonym2233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer skatteoppgjøret?



Anonymous poster hash: 71143...739
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

er sykt nervøs, for det er første gangen jeg betaler skatt. Har alltid holdt meg under frikort tidligere. Er livredd for å få baksmell. Om jeg så går 5kr i pluss så blir det jubel i stuen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer skatteoppgjøret?

Anonymous poster hash: 71143...739

19. Mars, tror jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Når kommer skatteoppgjøret?

Anonymous poster hash: 71143...739

Mars 2015

01. mar Selvangivelsen frist for å bli e-bruker

19. mar Selvangivelsen tilgjengelig elektronisk for e-brukere

24. mar Selvangivelsen tilgjengelig elektronisk for alle

Selve skatteoppgjøret er klar for første pulje 24.juni, og 5.august for andre pulja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hello Kitte

Eller må betale tilbake?

Jeg tror jeg får igjen ca 20.000, håper jeg ikke blir skuffet :fnise:

La oss se hvem som kommer nærmest det vi tror. Selvangivelsen er klar 19. mars.

Anonymous poster hash: 6bc04...6c6

Vil tro at jeg får igjen det samme som hvert år, ca 3800kr.

Håper iallefall det og at ikke det har endret seg mtp endringer i uføretrygd osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mars 2015

01. mar Selvangivelsen frist for å bli e-bruker

19. mar Selvangivelsen tilgjengelig elektronisk for e-brukere

24. mar Selvangivelsen tilgjengelig elektronisk for alle

Selve skatteoppgjøret er klar for første pulje 24.juni, og 5.august for andre pulja :)

E bruker er sånn at du logger deg inn på nettet? hva er forskjellen mellom 19 og 24?

Anonymous poster hash: 71143...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sykt nervøs, for det er første gangen jeg betaler skatt. Har alltid holdt meg under frikort tidligere. Er livredd for å få baksmell. Om jeg så går 5kr i pluss så blir det jubel i stuen.

Hehe jeg venter i spenning på ditt skatteoppgjør :fnise:

Anonymous poster hash: 6bc04...6c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest anonym2233

E bruker er sånn at du logger deg inn på nettet? hva er forskjellen mellom 19 og 24?

Anonymous poster hash: 71143...739

Som e bruker får du litt tidligere svar enn alle andre :)

Her kan du lese om det :

http://www.skatteetaten.no/ebruker

Den 24.mars blir det tilgjengelig for alle å logge inn og sjekke selvangivelsen, men den ligger klar den 19. for de som er registrert som e bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg så går 5kr i pluss så blir det jubel i stuen.

Under 100 kroner tilgode blir ikke utbetalt (inntil 100 kroner skyldig ikke krevd inn heller).

Selv har jeg sett selvangivelsen allerede. Er ansatt i skatteetaten og forrige uke fikk vi være prøvekaniner og kvalitetssikre selvangivelsen. Jeg får tilbake rett over 5.000 kroner og er veldig fornøyd.

Anonymous poster hash: 00ee2...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Under 100 kroner tilgode blir ikke utbetalt (inntil 100 kroner skyldig ikke krevd inn heller).

Selv har jeg sett selvangivelsen allerede. Er ansatt i skatteetaten og forrige uke fikk vi være prøvekaniner og kvalitetssikre selvangivelsen. Jeg får tilbake rett over 5.000 kroner og er veldig fornøyd.

Anonymous poster hash: 00ee2...b81

bryr meg ikke om jeg får de utbetalt eller ikke, så lenge jeg ikke må betale noe :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg får tilbake ca 9 000. Forhåpentligvis mer. Har nettopp tatt opp boliglån så pengene trengs sårt som buffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...