Gå til innhold

Hvor mye tror du at du får igjen på skatten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du vet at det er mulig å endre skattekortet sitt i løpet av året? Det er bare å gå inn på skatteteaten.no og registrere de nye endringene når som helst.

Anonymous poster hash: b27b6...574

Selvsagt. Men 2014 var såpass usikkert i forhold ganske mange ting slik at jeg lot det stå. Dessuten skal disse pengene skal gå til en reise som koster omtrent like mye som jeg får igjen, så jeg lot det være.

Det er som sagt justert nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som har link til den kalkulatoren? Har prøvd å google, men finner det ikke...

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skattekort-og-forskuddsskatt/Skatteberegning/Skatteberegning-for-skattekort-inntektsaret-2014/

1. Skriv inn inntekt.

2. Skriv inn fradrag

3. Skjema viser så total skatt

4. Fyll inn det du har betalt i skatt

Da kommer resultatet opp.

Anonymous poster hash: f5ba6...d84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går som vanlig omtrent i null begge to. Etter det året jeg endte med baksmell på nærmere 100 000 pga feil opplysninger fra Skatteetaten regner jeg over skatten flere ganger slik at vi aldri får en slik overraskelse igjen.

Og med null mener jeg +/- 1000 kroner.

Anonymous poster hash: a4f4f...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har skjønt kalkulatoren og regnet riktig får jeg en restskatt på 11000. Den så jeg ikke komme må jeg innrømme..



Anonymous poster hash: f0f4c...ecd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge kalkulatoren får jeg igjen nesten 10 000 kr :) Det blir sånn fordi jeg har tabelltrekk, og så jobber jeg bare i noen perioder i løpet av året og da tjener jeg såpass i måneden at skattetrekket blir stort. Men jeg synes det er en greit å bli "tvunget" på en måte til å spare litt penger, selv om jeg går glipp av renter.

Endret av magicpie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Var heldig i fjor og fikk tilbake 17000kr :hoppendeglad:

I år tror jeg blir nødt til å betale, ut ifra kalk. så b lir det rett i underkant av 5000kr.

(Hadde sluppet dette om lønningskontoret fikk fingern ut og trakk meg ekstra i skatt etter å ha spurt utallige ganger, men neida...Ga opp til slutt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var heldig i fjor og fikk tilbake 17000kr :hoppendeglad:

I år tror jeg blir nødt til å betale, ut ifra kalk. så b lir det rett i underkant av 5000kr.

(Hadde sluppet dette om lønningskontoret fikk fingern ut og trakk meg ekstra i skatt etter å ha spurt utallige ganger, men neida...Ga opp til slutt...)

Skatten er ditt ansvar. Du burde ha endret skattekortet ditt dersom du gikk mot baksmell.

Anonymous poster hash: 28711...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner jeg ut av det og når kommer skattepapirene på nett?

Anonymous poster hash: 71143...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Skatten er ditt ansvar. Du burde ha endret skattekortet ditt dersom du gikk mot baksmell.

Anonymous poster hash: 28711...410

Takk for oppmerksomheten, men det er jeg fullstendig klar over 😉 (ble igjen ikke oppdaget før på høst, dermed ble det mer logisk å be arbgiver. skatte ekstra )

Når det er sagt, så er jeg også forberedt på ta imot mitt første tilbakesmell og inntekt for 2015 rettet opp... 😉😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det an å få igjen 45.000 på skatten?

Overskatting så det holder hver måned?

Jeg betaler 35% skatt, men skal ikke betale skatt. er NAV som ordner å jeg orker ikke krangle med dem, så betaler heller bare 35% skatt å får 40000kr tilbake

Anonymous poster hash: 7f135...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var heldig i fjor og fikk tilbake 17000kr :hoppendeglad:

I år tror jeg blir nødt til å betale, ut ifra kalk. så b lir det rett i underkant av 5000kr.

(Hadde sluppet dette om lønningskontoret fikk fingern ut og trakk meg ekstra i skatt etter å ha spurt utallige ganger, men neida...Ga opp til slutt...)

Det har da ingenting med flaks å gjøre. Og det du ville trekke ekstra regner jeg med du sparte selv isteden, som er en bedre løsning. Selv regner jeg med å få en beregnet baksmell på et par tusen. Pleier legge meg på omtrent det nivået. Det er vanskelig å få for lav skatteprosent, om man ikke lyver ganske kraftig på søknaden om nytt skattekort.

Anonymous poster hash: 6f285...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmerksomheten, men det er jeg fullstendig klar over 😉 (ble igjen ikke oppdaget før på høst, dermed ble det mer logisk å be arbgiver. skatte ekstra )

Når det er sagt, så er jeg også forberedt på ta imot mitt første tilbakesmell og inntekt for 2015 rettet opp... 😉😉

Men lønningskontoret kan ikke trekke annet enn det som står på skattekortet, så det er meningsløst å be om det uten nytt skattekort med ny prosent.

Anonymous poster hash: 28711...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men lønningskontoret kan ikke trekke annet enn det som står på skattekortet, så det er meningsløst å be om det uten nytt skattekort med ny prosent.

Anonymous poster hash: 28711...410

Selvfølgelig kan de trekke mer enn det som står på skattekortet. De kan derimot ikke trekke MINDRE enn kortet sier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hva jeg får igjen, går til gjeld uansett :P

Anonymous poster hash: 678fd...bb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan de trekke mer enn det som står på skattekortet. De kan derimot ikke trekke MINDRE enn kortet sier.

Der jeg jobber er beskjeden at de kun kan trekke det som står på kortet, hverken mer eller mindre. Noe jeg har full forståelse for. Det tar et par minutter å fikse nytt skattekort, så jeg forstår ikke hvorfor dette er problematisk.

Anonymous poster hash: 28711...410

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 20.000, som skal brukes til depositum.



Anonymous poster hash: f6139...694
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...