Gå til innhold

Tynn uten å telle kcal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Teller kalorier, men det er fordi jeg må passe på at jeg ikke spiser for lite. Hvis jeg spiser så "mye jeg vil" havner jeg gjerne mellom 900 og 1000 kcal.

Da spiser jeg havregrøt til frokost (ca 300 kcal)

Smoothie til lunsj (ca 200 kcal)

Vanlig middagsporsjon (ca 300-350 kcal)

Knekkebrød til kvelds (ca 150 kcal)

Det er mye mat, men for lite energi, og jeg prøver å få i meg minst 1300, aller helst 1500 kcal om dagen.

Jeg skal 10 kg ned i vekt, men jeg må få orden på dette først.



Anonymous poster hash: 3348a...fd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teller kalorier, men det er fordi jeg må passe på at jeg ikke spiser for lite. Hvis jeg spiser så "mye jeg vil" havner jeg gjerne mellom 900 og 1000 kcal.

Da spiser jeg havregrøt til frokost (ca 300 kcal)

Smoothie til lunsj (ca 200 kcal)

Vanlig middagsporsjon (ca 300-350 kcal)

Knekkebrød til kvelds (ca 150 kcal)

Det er mye mat, men for lite energi, og jeg prøver å få i meg minst 1300, aller helst 1500 kcal om dagen.

Jeg skal 10 kg ned i vekt, men jeg må få orden på dette først.

Anonymous poster hash: 3348a...fd1

Hvis du skal ned 10 kg, så regner jeg med at du er overvektig? Hvordan har du klart å bli overvektig av å spise 900-1000 kalorier ("spise så mye du vil"). Spør ikke for å være frekk - kun nysgjerrighet :)

Anonymous poster hash: c9285...cfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ned 10 kg, så regner jeg med at du er overvektig? Hvordan har du klart å bli overvektig av å spise 900-1000 kalorier ("spise så mye du vil"). Spør ikke for å være frekk - kun nysgjerrighet :)

Anonymous poster hash: c9285...cfe

Prednisolon (kortison) :(

Jeg er ikke overvektig, men 8-10 kg over trivselsvekt.

Anonymous poster hash: 3348a...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prednisolon (kortison) :(

Jeg er ikke overvektig, men 8-10 kg over trivselsvekt.

Anonymous poster hash: 3348a...fd1

Ok. Skjønner. :)

Anonymous poster hash: c9285...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du til middag som gir så lite kalorier? Sjekka middagen min på my fitness pal og 150g laks er jo 300 kalorier :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du til middag som gir så lite kalorier? Sjekka middagen min på my fitness pal og 150g laks er jo 300 kalorier :-(

Jeg spiser normal mat, men porsjonene blir litt små fordi jeg har veldig dårlig matlyst.

Anonymous poster hash: 3348a...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg så er det slik at jeg går OPP i vekt av ris, pasta og slike raske karbohydrater. Spiser jeg lavkarbo så går jeg ned. Men for deg er det omvendt?

Anonymous poster hash: c9285...cfe

Du går ikke opp fordi du spiser de, du går opp fordi du spiser mere enn du forbrenner, noe raske karbs kan bidra med da du får rask blodsukkerstigning. Er ikke matvaren i seg selv som er synderen.

Anonymous poster hash: 4b424...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller alltid.

Men spiser det jeg har lyst på og har kronisk dårlig samvittighet.

Uff høres ikke bra ut når jeg skriver det her.

Men holder vekta fint. Planlegger alle måltid og spiser sunt...og trener to ganger i uka.

Er på mitt tynneste og mest misfornøyde.

Anonymous poster hash: d5bee...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri telt, og har alltid vært slank. Men det siste året har jeg gått opp 5 kg, og er ikke fornøyd (selv om jeg fortsatt er normalvektig). Trenger ikke telle kalorier for å se at synderen er øl (og litt mindre trening enn normalen). Har tenkt at jeg skal ned disse kiloene igjen, og håpet det skulle gå ann uten kaloritelling det også. Og det går nedover, om enn litt tregere enn jeg hadde håpet...

Tror de færreste slanke teller egentlig, jeg vet i alle fall ikke om noen utenfor KG som gjør det....Men det er jo ikke sånn at man må telle og veie for å tenke over hva man putter i seg. Man kan ha et forhold til sunt/usunt, og hva som er veldig kaloririkt uten å noengang ha telt kallorier.

Jeg tror også, basert på det veldig snevre utvalget som er min omgangskrets, at noen mennesker bare ikke trenger å tenke. Ikke fordi de ikke legger på seg av feil mat, men rett og slett fordi de tar de riktige valgene ubevisst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har telt i en periode nå for å få litt overblikk over hva jeg spiser, hvor mye, og når. Og ikke minst hvordan en normal dag bør se ut.

Men nå veier jo jeg en del for mye.

Jeg holdt kun på med dette i ett par mnd. Og så har jeg sluttet.

Jeg vet mer hva, når og hvor mye jeg bør spise. Spiser ting jeg "ikke burde" en gang i blandt med god samvittighet, og tenker ikke kalorier ved spesielle begivenheter.

Så lenge jeg holder meg unna godteri og brus, så vil jeg antageligvis gå ned uansett, så lenge jeg trener jevnlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller ikke kalorier og har aldri telt kalorier, men jeg sjekker av og til at det ikke er et skyhøyt kalori- og sukkernivå i det jeg spiser (spesielt i drikke). Spiser veldig sunt og veldig mye, pluss at jeg trener 4-5 ganger i uka. Går verken opp eller ned i vekt og har en BMI på rett under 18 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er det slik at jeg går OPP i vekt av ris, pasta og slike raske karbohydrater. Spiser jeg lavkarbo så går jeg ned. Men for deg er det omvendt?

Anonymous poster hash: c9285...cfe

Det handler om kaloritetthet. For eksempel spiser jeg nøtter i perioder hvor jeg har dårlig apetitt for å sørge for at jeg får i meg nok kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sliter med å få i dere nok kalorier ila av en dag? Hva spiser dere?

Anonymous poster hash: c9285...cfe

Jeg utelukker ting med sukker i, korn, nøtter og noen planteoljer, så i starten spiste jeg bare frukt, grønnsaker og animalske produkter...

Det var et enormt styr å greie å spise nok mat til at jeg traff 3000 kalorier per dag, så jeg måtte til slutte føye meg litt, og begynne å spise ris, havregryn og nøtter. Syns fortsatt det er litt vanskelig, siden jeg ikke vil spise korn hver eneste dag, pga det høye omega 6 innholdet, så det er ikke alltid så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt lubben selv, og teller kalorier. Men har flere tynne venner som aldri teller og "spiser det de vil". Lenge trodde jeg alle naturlig tynne hadde superforbrenning, men nå har jeg innsett at det ikke er tilfelle. De spiser bare mindre enn det de tror. Feks en kollega som har ca 18 i bmi. Hun spiser godteri hver dag, men blir fort mett/lei. Hun kan ha en sjokolade i skuffen sin i ukesvis og ta en bit av og til eller glemme den helt. Hun spiser alt hun blir tilbudt, men blir tar sjeldent initiativet til å spise selv. Hun sier at hun er matvrak, men for meg virker det ikke som om hun egentlig er så opptatt av mat og glemmer av å spise hvis maten ikke er foran henne.



Anonymous poster hash: 38e52...1c8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt lubben selv, og teller kalorier. Men har flere tynne venner som aldri teller og "spiser det de vil". Lenge trodde jeg alle naturlig tynne hadde superforbrenning, men nå har jeg innsett at det ikke er tilfelle. De spiser bare mindre enn det de tror. Feks en kollega som har ca 18 i bmi. Hun spiser godteri hver dag, men blir fort mett/lei. Hun kan ha en sjokolade i skuffen sin i ukesvis og ta en bit av og til eller glemme den helt. Hun spiser alt hun blir tilbudt, men blir tar sjeldent initiativet til å spise selv. Hun sier at hun er matvrak, men for meg virker det ikke som om hun egentlig er så opptatt av mat og glemmer av å spise hvis maten ikke er foran henne.

Anonymous poster hash: 38e52...1c8

Individuell forbrenning har veldig mye å si også. Det er gjort studier på tynne mennesker (jeg tror dette ble utført i et fengsel) hvor de mata en gruppe tynne mennesker med 10.000 kalorier per dag. Ingen av dem la på seg, med unntak av 1 person, som la på seg masse muskler, uten å trene.

Dette var mennesker som hadde vært tynne hele livet sitt, Har man 7000 kalorier overskudd på en uke, er det realistisk å gå opp 1 kilo, men disse menneskene hadde kropper som regulerte forbrenningen så bra at det rett og slett var umulig for dem å gå opp.

Det er ikke sånn for de fleste mennesker, men det er faktisk noen som kan spise akkurat så mye de vil, uten å bli lubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...