Gå til innhold

Ladere blir varme hos oss men ikke hos andre!


liv

Anbefalte innlegg

Om vi lader andre steder blir ikke laderene så varme som de blir hos oss. Hva kan feilen være på strømnettet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det ikke før jeg får se det.

Har sammenligningene vært helt likestilte?

Har dere:

  1. Brukt samme lader
  2. Ladet samme enhet
  3. Ladet like lenge
  4. Ladet en enheten som hadde like lite batteri da man begynte ladingen

Hvordan måler dere temperaturforskjellen?

Hvor stor forskjell var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi lader andre steder blir ikke laderene så varme som de blir hos oss. Hva kan feilen være på strømnettet da?

Kan være en kontaktfeil ett eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere jordfeil, om ikke i eget hus så i nabolaget?

Her var det jordfeil i felles garasjer og det merket vi i vårt hus.

Anonymous poster hash: e00c2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeen feil på jordbrytere i allefall. I Første etg går også lyspærene veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme "problemet". Lader jeg telefonen på kjøkkenet blir den GLOVARM, men lader jeg den i stuen f.eks holder den en kald temperatur. Sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingeen feil på jordbrytere i allefall. I Første etg går også lyspærene veldig fort.

Hvis jeg ikke husker feil så trenger man ikke å merke jordfeil på jordbryterne hvis det er utenfor huset, men det kan fremdeles påvirke huset (type pærene må ofte byttes).

Vi måtte frem med multimeteret å måle, da fant vi ut at noe var feil. Når vi koblet ut alt i eget hus målte vi fremdeles feilen. Så da var det å få naboen til å måle og han fant til slutt feilen i garasjen i nabolaget.

Anonymous poster hash: e00c2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme issue.

Laderne blir varmere noen steder.

Vi har nettopp hatt el-kontroll ig de kunne ikke svare på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likespenning mellom fase og jord, eller mellom fasene?



Anonymous poster hash: 09524...2ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likespenning mellom fase og jord, eller mellom fasene? Anonymous poster hash: 09524...2ab

Det skal være tilnærmet samme spenning mellom hver fase og jord. Sjekk også hvilken spenning du har i huset. Det skal være 220V +-10%, dvs Max 242V.

Hvis forskjellen er stor, f.eks. 80 og 140 ville jeg slått av alle sikringen untatt en og målt på den siste kursen. Hvis fremdeles feil slå av den og slå på en annen. Hvis fremdeles feil gir du beskjed til e-verket. Da vil de søke seg fram til hvem av naboene som har jordfeil.

Hvis feilen er i ditt hus kan du prøve å slå av en og en kurs til feilen forsvinner, og deretter prøve å fjerne det som er på kursen med feil for å prøve å finne det med feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være tilnærmet samme spenning mellom hver fase og jord. Sjekk også hvilken spenning du har i huset. Det skal være 220V +-10%, dvs Max 242V.

Hvis forskjellen er stor, f.eks. 80 og 140 ville jeg slått av alle sikringen untatt en og målt på den siste kursen. Hvis fremdeles feil slå av den og slå på en annen. Hvis fremdeles feil gir du beskjed til e-verket. Da vil de søke seg fram til hvem av naboene som har jordfeil.

Hvis feilen er i ditt hus kan du prøve å slå av en og en kurs til feilen forsvinner, og deretter prøve å fjerne det som er på kursen med feil for å prøve å finne det med feil...

Her snakker du om lik spenning, noe som også er viktig. Jeg snakket om likespenning (DC) noe som visstnok kan være ett problem noen steder. Jeg er ikke TS forresten.

Anonymous poster hash: 09524...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden laderne blir varme, kan det være at det er Snåsamann-kontakter. Da har ting en plugger i en tendens til å bli litt varmere enn ved bruk i vanlige kontakter.



Anonymous poster hash: 84614...915
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker du om lik spenning, noe som også er viktig. Jeg snakket om likespenning (DC) noe som visstnok kan være ett problem noen steder. Jeg er ikke TS forresten. Anonymous poster hash: 09524...2ab

Skjønner ikke helt hva du mener. I Veggen har vi vekselspenning. Laderen gir likespenning ut til telefoner o.l.

Hvis vekselspenningen i veggen er for høy vil ladere og utstyr kunne bli varme eller bli ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hva du mener. I Veggen har vi vekselspenning. Laderen gir likespenning ut til telefoner o.l.

Hvis vekselspenningen i veggen er for høy vil ladere og utstyr kunne bli varme eller bli ødelagt.

Jeg vet jo at det skal være vekselspenning i veggen. Men noen ganger kan det være likespenning der i tillegg, som en slags elektrisk støy. Denne forklarer det bedre enn jeg kan:

http://sound.westhost.com/articles/xfmr-dc.htm

Anonymous poster hash: 09524...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...