Gå til innhold

Finnes det kvinner som spiller starcraft?


waco

Anbefalte innlegg

Jeg spiller. Er ganske dårlig. Terran i high silver med cirka 50 i APM. Spiller også CS der er jeg veldig mye bedre. Litt LoL, men synes det er tåpelig og for camgirls.



Anonymous poster hash: f8fd4...d93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yes, takk for link nummer to, det er 1.8 prosent av alle som spiller starcraft som er kvinner.

De fleste som spiller starcraft proft er asiatere. Det ligger noe i genene til asiatere som gjør at asiatere i større grad enn andre mennesker klarer slike spill.

Det er som å spille sjakk uten tid med økonomi.

Jeg har forresten gold-ranking i multiplayer med fire på lag. Det er vel topp 30% tenker jeg?

Jeg har også gold i 4v4, men og få gold der er veldig lett.

Det handler ikke om genene til asiaterne, du tenker vel mest på Sør-Koreanere, det handler om treningsregimet. Hele samfunnet er fucked up på å jobbe veldig hardt, bare se på selvmordsraten, spesielt blant unge. Se kommentaren State of Play, og du kan lære litt.

Og ja, jeg er kvinne. Det er ikke forskjell på menn og kvinner når det kommer til slike spill......

Anonymous poster hash: f8fd4...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert en god del jenter som spiller SC2, men som ikke gir seg til kjenne som jenter - akkurat som i mange andre spill. Men andelen aktive jenter kontra aktive gutter er nok mindre, og i pro-scenen er det guttene som dominerer. Hva dette kommer av, kan man ikke si sikkert, men det er uansett klart at når hovedandelen av alle de som spiller er gutter, så vil hovedandelen også av de som er gode, være gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så få jenter som spiller sjakk? Eller andre mentalt utfordrende spill? Hvorfor er det så få kvinner som utdanner seg til ingeniører? Det er rart med det, men alt som er mentalt krevende trekker kvinner seg unna. De er meget flinke når det gjelder rydding, rengjøring, og slikt. De utmerker seg når det gjelder omsorg. Men alt som er mentalt utfordrende og krevende blir for tungt for kvinner. Det ser en i kvinnebladene også.

Svaret er altså nei, det er omtrent ikke noen kvinner som spiller SC2.



Anonymous poster hash: 5698a...6dc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så få jenter som spiller sjakk? Eller andre mentalt utfordrende spill? Hvorfor er det så få kvinner som utdanner seg til ingeniører? Det er rart med det, men alt som er mentalt krevende trekker kvinner seg unna. De er meget flinke når det gjelder rydding, rengjøring, og slikt. De utmerker seg når det gjelder omsorg. Men alt som er mentalt utfordrende og krevende blir for tungt for kvinner. Det ser en i kvinnebladene også.

Svaret er altså nei, det er omtrent ikke noen kvinner som spiller SC2.

Anonymous poster hash: 5698a...6dc

o_o

Anonymous poster hash: f8fd4...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

o_o

Anonymous poster hash: f8fd4...d93

Aldri lagt merke til det før? Nå har du det i alle fall.

Anonymous poster hash: 5698a...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri lagt merke til det før? Nå har du det i alle fall.

Anonymous poster hash: 5698a...6dc

"Facepalm"

Anonymous poster hash: f8fd4...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spilt SC særlig mye, men jeg har spilt andre spill. Og jeg har stort sett vært smart nok til å ikke fortelle noen at jeg er av hunnkjønn.

Den ene gangen jeg måtte det (vi kommuniserte via voicechat) ble det argumentert sterkt mot at jeg kunne være leder "fordi jeg var jente". Selv om jeg kunne taktikkene bedre enn dem. Selv om jeg spilte bedre enn dem. Etc etc. Jeg var JENTE og dermed ikke egnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spilt SC særlig mye, men jeg har spilt andre spill. Og jeg har stort sett vært smart nok til å ikke fortelle noen at jeg er av hunnkjønn.

Den ene gangen jeg måtte det (vi kommuniserte via voicechat) ble det argumentert sterkt mot at jeg kunne være leder "fordi jeg var jente". Selv om jeg kunne taktikkene bedre enn dem. Selv om jeg spilte bedre enn dem. Etc etc. Jeg var JENTE og dermed ikke egnet.

Gamersamfunnet er kreftfremkallende når det kommer til slike ting. Utrolig hvor mye sjikade Scarlett går gjennom og.

Anonymous poster hash: f8fd4...d93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WoW > SC

LOL! hahahaha, dagens :laugh:

Anonymous poster hash: 4109b...04c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig artig spill. Lastet det ned for å spille så langt man kunne gratis, men pga. studentbudsjett så har jeg ikke enda fått kjøpt spillet. Har også utsatt det litt da jeg har evig med spill på backlog, men jeg ser frem til når jeg har tid å mulighet til å prøve mer!



Anonymous poster hash: 4eb5f...22c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://letsplay.wikia.com/wiki/List_of_Female_Let%27s_Players

Bemerk hvor stor gjenganger "The Sims" er. Bemerk også hvor sjelden du finner noen som spiller noe som er mentalt krevende/utfordrende. I rest my case.

Anonymous poster hash: 5698a...6dc

Der fikk du en pluss fra meg rett og slett fordi du virkelig får meg til å le. Takk for det :) God du er!

Også, jeg håper du alltid tror på alt du leser på internett slik at du kan leve et fint og godt liv.

Anonymous poster hash: f8fd4...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...