Gå til innhold

Hvor sjekker man bilnummer?


Gjest Jannelita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan jeg aldri tenke meg.

Men om det er spesielle tilfeller, så kan man noen ganger få svar fra politiet eller biltilsynet.

Vi fikk oppgitt navnet på en person en gang fordi vi så at den aktuelle bilen bulket i vår flere ganger. Vi ringte og sa hva som hadde skjedd og fikk navnet for å ordne opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Kjenner ikke til om du kan finne noe på internett, men ellers er det bare å ringe til biltilsynet (eller hva det nå heter nå) - det er en form for automatisk tjeneste, og du oppgir bare bilnummeret, så fåpr du vite hvem bilen er registrert på. Ingen ting hemmelig i det, ser du Lea!

Så sett i gang, finn telefonnummret og ring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke på nettet, men du kan ringe Biltilsynet.

Si du har blitt påkjørt eller noe hvis de spør... vi ringte stadig da jeg i hine hårde dager jobbet som forsikringsselger. Da gikk vi rundt på parkeringsplasser og noterte nummer på biler vi visste vi hadde en uslåelig pris på.

Fullstendig uetisk selvsagt - men vet du hvor jævlig det er å være forsikringsselger, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi ringte stadig da jeg i hine hårde dager jobbet som forsikringsselger.

Er det lenge siden, Tusenfryd? Da jeg jobbet i forsikringsbransjen, for noen få år siden, hadde jeg direkte tilgang på kjøretøyregisteret fra PCen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jannelita

Takk for alle svar! tror jeg ringer heller jeg da, er en "skummel" bil i nabolaget som jeg gjerne vil vite hvem er. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lenge siden, Tusenfryd? Da jeg jobbet i forsikringsbransjen, for noen få år siden, hadde jeg direkte tilgang på kjøretøyregisteret fra PCen...

Dette er lenge siden... uffameg - på midten av 90-tallet. Før det var vanlig med pc-er og mobiltelefoner.

Og i den sammenheng så er det faktisk ikke mange år siden, men en voldsom utvikling i den slags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorvognregisteret er et åpent register som alle kan få "innsyn" i.

Førerkortregisteret derimot er et lukket register.

Ta kontakt med nærmeste Trafikkstasjon for info.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Skriv REGNR så bilens registreringsnummer og sendt til 2282. Da får du en SMS tilbake med navn på eieren. Så kan du sende navnet til TLF så med navnet til 1881 så har du nummeret. Kjempe kjekt hvis noen har parkert deg inne eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_Incana_*

Det går ann å finne det ut på SMS, hvertfall. Da kan man også finne ut hvor mye personen skylder i årsavgift, o.l.

Man sender regnr xx xxxxx til.. Ja, husker ikke, men kan evt. finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Incana_*
Det går ann å finne det ut på SMS, hvertfall. Da kan man også finne ut hvor mye personen skylder i årsavgift, o.l.

Man sender regnr xx xxxxx til.. Ja, husker ikke, men kan evt. finne det ut.

2282.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

[Går an å se hvem som eier en bil i Brønnøysundregisteret. Der man sjekker heftelser på bilen.Har gjort det selv..hehe! Søsteren hadde besøk av en og ville vite hvem ho rota med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...