Gå til innhold

Hvor har dere katten om natta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten vår vil gjerne ligge i senga vår om natta, og det er koselig det. Men jeg sover så utrolig dårlig når han er der. Han romsterer litt, feks med å presse seg under rullgardina for å komme opp i vinduet noen ganger. I tillegg åpner han døra hvis vi har den på gløtt (vil ikke lukke pga barna) og går litt it og inn. Vår forrige katt hadde vi på badet hele natta, men det har jeg ikke samvittighet til nå. Så hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 619b1...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to katter, og de får gå hvor de vil. Vi har døren inntil (men ikke lukket), så den ene katten pleier å komme inn på rommet og ligge i senga, mellom putene til meg og samboer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sover hvor de vil, bare ikke på vårt soverom. Har to andre soverom også som de kan bruke, men som regel ligger de i sofaen og sover sammen der. :)

 

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover hunden og katten sammen i stua. Hadde hatt det åpent til soverommet om ikke samboer var allergisk, gang og bad står ikke åpent pga. hunden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde å ha kattene på soverommet, men det fungerte ikke. våknet ofte av at de presset snuten sin mot asniktene våre på natta, og vi våknet av det. Når vi legger oss skrur vi av alle lys, og legger oss på soverommet med døren lukket. Da sover de som regel i stua (eller på badegulvet om vinteren (varmekabler)), og sover som regel hele natta gjennom. Skraper på døra om morgenen, hvis de syns vi har sovet for lenge, og da åpner vi opp, så de kan ligge i senga vår, før vi står ordentlig opp :)



Anonymous poster hash: ed274...58d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sover hunden og katten sammen i stua. Hadde hatt det åpent til soverommet om ikke samboer var allergisk, gang og bad står ikke åpent pga. hunden. :)

Ligger de søtt inntil hverandre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger de søtt inntil hverandre? 

Noen ganger, men pusen er glad i vinduskarmene, og hunden får - dessverre, synes han - ikke plass der.  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er litt rundt omkring, frem og tilbake. Men sover vanligvis i sengen med meg eller mer eller mindre oppå hverandre i sofaen. Det virker som det er mer futt i de om natten enn dagen, så blir noen turer for å slippe de ut/inn.

Synes det er kjempekoselig å sove med de, men når de vekker meg for n'te gang for noe unødvendig blir jeg så sur. Kaller de drittsekker og spør om de hater meg osv. Haha. Han ene pleier f.eks å vekke meg for at jeg skal se på at han spiser. Og nekter å gi seg før jeg kommer. Den andre har tydeligvis restriksjoner på hvor lenge hun kan la meg sove. Noenganger er det livsviktig at jeg står opp etter bare tre timers søvn, selvom det ikke var noe viktig hun ville. Har litt søvnproblemer så blir ekstra sur av sånt tull :fnise:

Men ellers er de en glede å sove sammen med, når alle skrur på motorene sine samtidig vibrerer sengen. Haha

Endret av Wonderbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun pleier å sove akkurat hvor det passer henne :) Som oftest er det i sengen, men om vi beveger oss for mye, gir hun opp og går ut i stuen eller et annet sted for natten. Det som plager meg mest, er at hun vekker oss i sånn 3-4-5-tiden for å ville gå ut. Alle dørene hos oss står åpen om natten slik at hun får være der hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene vår er som oftest ute om natta de......blir sluppet ut om kvelden og de står på døra om morgenen og kikker inn. Hvis jeg ikke oppdager de så kakker den ene katten ganske hardt med poten på vinduet :) 

 

Er det skikkelig styggvær så er de inne såklart. Har alltid en kattekasse stående

 

(her får i utgangspunktet ingen av dyrene våre, hverken katter eller hund lov oppi sengene/soverommene, men de sniker seg ofte oppi sengene til barna da de har dørene åpne. Jeg hater flått dypt og intenst, og det har hendt at barna har fått det på seg som følge at at kattene har vært i senga)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Ute

I senga mi

I sofaen

I senga til noken andre.

Men vi pleier å kaste dei ut pga uhell som har skjedd litt for mange ganga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turbo er innekatt og sover alltid på badet om natta. Når jeg går på badet for å pusse tennene, kommer hun som regel helt frivillig etter. Hun hopper opp på benken hvor teppet hennes ligger, og ligger der og ser på at jeg ordner meg til natta. Maler og koser seg på teppet når jeg slukker lyset og sier god natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har tilgang til hele leiligheten bortsett fra soverommet. Hun  ene sover i gjestesengen, hun andre på sofaen/i klorastativet og går litt ut og inn (katteluke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ligger i senga hele natta/eller er ute, den andre er nesten alltid ute - hvis ikke ligger han enten i sofaen eller oppe på sovesofaen.

Anonymous poster hash: a7ef3...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alltid ute, bortsett fra hvis det er veldig kaldt. Han sover ofte i en stol på verandaen.



Anonymous poster hash: 995cd...ca2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er litt overalt. En liker godt senga, eller ute. En annen er bare inne, helst i sofaen. Siste er også helst i sofaen eller ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døren til soverommet er lukket, så min fine er enten på teppet sitt i stolen eller på badet (oppå klærne mine). 



Anonymous poster hash: ca281...419
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...