Gå til innhold

Til dere som har katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kattepest... Jeg har ikke hørt om det, men man lærer så lenge man lever. Varer vaksinen hele livet? 



Anonymous poster hash: 19c00...164
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ja ok. Hvor ofte må man vaksinere kattene sine? Hvilke vaksiner trenger de? 

Anonymous poster hash: 19c00...164

 

 

Kattene må vaksineres en gang i året. Vi gjør det i forbindelse med årlig helsesjekk :-)

Anonymous poster hash: c7859...656

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kattene må vaksineres en gang i året. Vi gjør det i forbindelse med årlig helsesjekk :-)

Anonymous poster hash: c7859...656

 

 

Da jeg var liten hadde familien min katt. Den ble aldri vaksinert. Den ble 23 år gammel. Er dette med kattevaksinering noe nymotens hysteri? 

Anonymous poster hash: 19c00...164

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle 12 får årlig vaksine, og alle er chippa og "fiksa" ;)

Anonymous poster hash: 78a51...e3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tar dere årlige vaksiner på katten? Og årlig helsesjekk?

Anonymous poster hash: 2d487...19c

 

Ja, og jeg har også valgt å ta to helsesjekk per år.  Det koster ikke all verden, og engasjerer man seg til å ta vare på et dyr, så skal man selvfølgelig sørge for at dyret har en god helse :)

Og i tillegg bør man alltid regne med noen tusenlapp per år i tillegg i tilfelle dyret får skade.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 12 cats???



Anonymous poster hash: 19c00...164
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sleeve

Jepp. Ormkur minst hver tredje måned. Hver andre i sommerperioden da han spiser mye mus, og årlig vaksinering.

Vi fjerner og tannstein hvert andre år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke råd til å ha katt, burde man ikke ha det! Selv innekatter kan bli smittet av kattepest, fordi vi mennesker kan ta det med inn utenfra.

Nå skjerper du deg. Jeg mista jobben fordi jeg studerer og gjør det jeg kan for å få ny. Jeg gir ikke bort kattene etter 3 år sammen fordi jeg ikke har jobb akkurat nå. Ærlig talt

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Fame her! Du mener kanskje at man skal gi fra seg ungene sine om man er fattig også? 



Anonymous poster hash: 19c00...164
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjerper du deg. Jeg mista jobben fordi jeg studerer og gjør det jeg kan for å få ny. Jeg gir ikke bort kattene etter 3 år sammen fordi jeg ikke har jobb akkurat nå. Ærlig talt

Du har vel studielån? Tror jeg betalte rundt 350,- for revaksinasjon av katten. Nå er det jo sommer, og du får kanskje igjen penger på skatten eller feriepenger? Du trenger ikke bli så sur. Mange vet ikke at innekatter også kan bli smittet (vet ikke om din er ute eller inne) :) men som sagt er kattepest dødelig, så det er en liten pris å betale for å slippe at katten blir dødelig syk av kattepest :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel studielån? Tror jeg betalte rundt 350,- for revaksinasjon av katten. Nå er det jo sommer, og du får kanskje igjen penger på skatten eller feriepenger? Du trenger ikke bli så sur. Mange vet ikke at innekatter også kan bli smittet (vet ikke om din er ute eller inne) :) men som sagt er kattepest dødelig, så det er en liten pris å betale for å slippe at katten blir dødelig syk av kattepest :)

Ja. Jeg har lån og jeg vet hva jeg har råd til. Jeg får fullt lån som vil si 7300 og en husleie ikke inkludert noe på 6000. Da har jeg 1300 igjen hvorav 200 går til nett, 600 til telefon og rundt 800 i strøm. Så nei. Det må vente.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har lån og jeg vet hva jeg har råd til. Jeg får fullt lån som vil si 7300 og en husleie ikke inkludert noe på 6000. Da har jeg 1300 igjen hvorav 200 går til nett, 600 til telefon og rundt 800 i strøm. Så nei. Det må vente.

Men da går du vel i minus 100,- hver mnd., og aldri kjøper mat?

Anonymous poster hash: d32e2...33b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da går du vel i minus 100,- hver mnd., og aldri kjøper mat?

Anonymous poster hash: d32e2...33b

Får mat av foreldre. Poenget er at jeg ikke har råd til å vaksinere de akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det uansett om, mannen min mener at det ikke er nødvendig!

 

Foreldrene mine sponser det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel studielån? Tror jeg betalte rundt 350,- for revaksinasjon av katten. Nå er det jo sommer, og du får kanskje igjen penger på skatten eller feriepenger? Du trenger ikke bli så sur. Mange vet ikke at innekatter også kan bli smittet (vet ikke om din er ute eller inne) :) men som sagt er kattepest dødelig, så det er en liten pris å betale for å slippe at katten blir dødelig syk av kattepest :)

Jeg betalte ca 800 for vaksinering +  sjekk, så det er ikke alltid så billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysteriske kattekvinnfolk...



Anonymous poster hash: 092e4...ddb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Da jeg var liten hadde familien min katt. Den ble aldri vaksinert. Den ble 23 år gammel. Er dette med kattevaksinering noe nymotens hysteri? 

Anonymous poster hash: 19c00...164

 

Like hysterisk som å vaksinere ungene sine.

 

Barn før man vaksinerte ble også voksne, i alle fall de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...