Gå til innhold

En nabo har reist ifra kattene sine!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja. Tusen takk for så mange gode svar folkens.



Anonymous poster hash: 51540...458
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Tusen takk for så mange gode svar folkens. Anonymous poster hash: 51540...458

Bra at du bryr deg. Stemmer i å ringe Dyrebeskyttelsen og sørge for at kattene får dekket mat- og vannbehov i mellomtiden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nabo av min onkel og tante flyttet med katten sin. Noen dager senere var katten på døren hos min onkel, som ringte eieren som kom og hentet katten. Noen dager gikk og så var katten tilbake. Onkel ringte eier som kom og hentet katten - som var tilbake et par dager senere. Dette gjentok seg 2-3 ganger til, eller helt til eieren en gang kom for å hente og katten freste på henne! Katten ble boende resten av livet hos min onkel og hans kone :) Bare så det er sagt, så var den tidligere eieren en hyggelig dame og katten hadde trivdes hos henne før - han ville bare ikke flytte!

Ed. Tastefeil

Endret av Kattugla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nabo av min onkel og tante flyttet med katten sin. Noen dager senere var katten på døren hos min onkel, som ringte eieren som kom og hentet katten. Noen dager gikk og så var katten tilbake. Onkel ringte eier som kom og hentet katten - som var tilbake et par dager senere. Dette gjentok seg 2-3 ganger til, eller helt til eieren en gang kom for å hente og katten freste på henne! Katten ble boende resten av livet hos min onkel og hans kone :) Bare så det er sagt, så var den tidligere eieren en hyggelig dame og katten hadde trivdes hos henne før - han ville bare ikke flytte!

Ed. Tastefeil

Men de slapp jo tydeligvis katten ut etter bare noen få dager, før katten hadde slått seg til ro i det nye hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, TS her.

Nå har jeg ikke sett katten siden onsdag i påsken, og har lett etter katten i flere dager i det området der jeg så den sist, og jeg har spurt folk i nærheten om de har sett katten, men ingen har sett den. Kan det være at mine misstanker bare noe jeg bare trodde?



Anonymous poster hash: 51540...458
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje har hun hentet kattene? Håper det.

Ja håper det for hennes skyld. Håper de bare ikke er påkjørt :(

Anonymous poster hash: 51540...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de slapp jo tydeligvis katten ut etter bare noen få dager, før katten hadde slått seg til ro i det nye hjemmet.

Ja og jeg vet om tilfeller hvor det har gått fint, min søster har en katt som hun har flyttet med seg flere ganger og katten er inn og ut av huset fra første dag, uten at det har vært noen problemer. Litt rart egentlig at katten hadde sterkere tilknytning til området enn eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan gå bra, det kommer an på katten. Men ikke alltid.

Og om du har hentet katten en gang bør man innse at det kan være lurt å holde ham inne en stund lenger.

Men det ordnet seg jo fint den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Ikkje gjer dette så vanskeleg: ring dama som eig dei, sei i frå at dyra går ute, og om ho ikkje har tenkt å ta ansvar: ring dyrebeskyttelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, TS her.

Nå har jeg ikke sett katten siden onsdag i påsken, og har lett etter katten i flere dager i det området der jeg så den sist, og jeg har spurt folk i nærheten om de har sett katten, men ingen har sett den. Kan det være at mine misstanker bare noe jeg bare trodde?

Anonymous poster hash: 51540...458

Katter som blir flyttet fra reiser gjerne selv avgårde av ren desperasjon etter mat .. Tamkatt kan svært sjelden overleve på egenhånd.. Mange av de dør også fordi de spiser ting som bark,plast grus osv som ikke går igjennom tarmene fordi det er en myte som går om at man ikke skal mate streifende katter. Det er skikkelig tragisk at folk ikke hjelper de igrunn :(

Anonymous poster hash: de8eb...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trist at folk gjør sånt! Skal ta meg en runde til og se om jeg ser noen av kattene. Håper de får mat andre steder.



Anonymous poster hash: 51540...458
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hei igjen folkens! TS her. Var en snill dame i nabolaget som tok seg til kattene. Kattene har det bra nå :).



Anonymous poster hash: 51540...458
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra. Men eier burde fortsatt ha blitt anmeldt.

Ja jeg vet det. Håper hun har blitt det.

Anonymous poster hash: 51540...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei. TS her. Startet denne tråden for noen år tilbake. Damen som reiste ifra kattene sine fikk klekkelig bot og får aldri lov til og ha dyr igjen. Tenkte jeg bare skulle oppdatere dere litt. 

Anonymkode: 7e888...9a4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. TS her. Startet denne tråden for noen år tilbake. Damen som reiste ifra kattene sine fikk klekkelig bot og får aldri lov til og ha dyr igjen. Tenkte jeg bare skulle oppdatere dere litt. 

Anonymkode: 7e888...9a4

Herlig 👏🏼👏🏼

Anonymkode: 0f0b5...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herlig 👏🏼👏🏼

Anonymkode: 0f0b5...db6

Hun måtte også i en liten periode i fengsel. Alle kattene lever hos en snill dame i dag. Har jevlig kontakt med damen og kattene 😊

Anonymkode: 7e888...9a4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun måtte også i en liten periode i fengsel. Alle kattene lever hos en snill dame i dag. Har jevlig kontakt med damen og kattene 😊

Anonymkode: 7e888...9a4

Nei uff så synd for henne 🤪 godt pusene har det bra nå ❤️

Anonymkode: 0f0b5...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...