Gå til innhold

Minigris?


Toyia92

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg blir litt eldre og forhåpentligvis har hus og familie, kommer jeg til å ønske å skaffe meg en minigris.

Jeg vet svært lite om minigrisen, hvilke omgivelser den trives best i/hvordan den vil fungere i et hus. Jeg har alltid hatt en drøm om å bo landlig til, og håper å ende opp med et hus med stor hage og mye skog.

Det er veldig viktig for meg at grisen skal leve godt, og ikke i totalt unaturlige omgivelser. Er det noen som har erfaring med minigris? Er den tilpasningsdyktig? Spørs vel litt hvilken type man har, men de jeg har sett bor jo inne og ser ut til å trives godt med det... jeg tenker mye på glatte gulv og ting den kan skade seg på... altså, er det litt som å ha en hund? :)

Er det noen som vet om seriøse og gode oppdrettere av minigris i Norge/evt. Sverige?

post-92628-0-43745700-1432887598_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt om flere som har skaffet minigris til innendørsbruk og har endt opp med en stor sak som de har måttet kvitte seg med fordi den ble STOR!

Hvorfor? Om de har fått for mye mat eller om kjøper har blitt lurt ?

Anonymous poster hash: 918c9...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg også lest om... utrolig trist. Kan ikke være så veldig gunstig for grisen heller.

Hvis en minigris er minigris av rase, forundrer det meg dersom det går an å fôre den såpass mye at den vokser mye over sin "rasestandard". Folk har nok blitt lurt. En vanlig babygris (ved hentetidspunktet) er kanskje umulig å skille fra en minigris, og folk ber kanskje ikke om dokumentasjon/stamtavler og heller ikke om å se foreldregrisene...

Utrolig teit å lure folk på den måten.

Men nå synes jeg veldig mange kjæledyrkjøpere er ganske så naive også, da...

Endret av Toyia92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mange måter er det litt som å ha en hund, de skal faktisk være enklere å trene. De trenger å luftes, og ha en luftegård ute, som Kårky over her sa.
De kan også fint luftes/gå på tur i sele. Det eneste minuset jeg kan komme på er at de grynter så godt som nonstop ( i allefall de jeg har vært borti ), så det kan bli slitsomt å ha dem boende inne over tid.



Anonymous poster hash: ac741...ba6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...