Gå til innhold

HJELP! Hunden vår har blitt "angrepet" to ganger og er nå nervøs ->


Gjest Silje1

Anbefalte innlegg

Gjest Silje1

Hun tørr ikke lenger gå tur i skogen/ utenfor porten og hun har begynt å tisse inne.

Vi bor i en by hvor det er en del folk som ikke burde hatt hund (narkomane), hvertfall ikke rottweilere (krevende hunder)! Den første gangen kom det en LØS en uten eier luskende rundt svingen, den gikk i beina mine, tråkka på rumpa til min hund og glefsa til meg. Jeg gråt og ropte på hjelp, men ingen kom. Jeg måtte bare dra med meg hunden min hjemover, mens den andre gikk på oss. Plutselig kom det ei dritkjerring slafsende nedi bakken, jeg ropte at hu måtte få tak i bikkja si, tror dere hun svarte eller løp mot oss?! NEI. Dafsa bortover veien. Den bikkja smalt jeg døra i snuta på!!!

Den andre gangen var samboer ute på en liten tissetur, møter på en ny rottweiler som hu dama klarer å miste bånd på!! Den bikkja løper på vår, ruger over henne og sikler og knurrer. Man skal jo ikke løfte hunden, men samboer røska opp vår og skreik til kjerringa. Nei hun sto bare stille hu og så: Jjjjjeeegg bbbaaaarrrrrrrreeee passsern med ødelagt stemme. Flott! Gjør noe da for faen!

Så ja, hunden vår er nervøs da. Hun er ei chihuahua jente 1,5 år. Vi hadde endelig trent a opp "perfekt" til alt.

Konkrete tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsvarsspray.



Anonymous poster hash: b8dab...964
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får anmelde damen med rottweileren for brudd på båndtvangen, og håpe på at politiet tar seg bryet med å gi denne damen en bot og tilsnakk. Kanskje hun lærer.



Anonymous poster hash: ad97e...4ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt politiet selvsagt. Hvis vedkommende er narkoman så hjelper det vel lite hva man enn gjør.



Anonymous poster hash: 3cedd...4a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hunden ble jo ikke angrepet. Du kan forebygge ved at du / andre som lufter hunden forholder deg/dere rolig.Du virker litt vel hysterisk.

Kinderegg-metode ,kun hilse på hunder du/dere vet er rolige.



Anonymous poster hash: da8c3...6f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...