Gå til innhold

Valg av kattsand...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker vanligvis Tidy Cats, men denne gir en rar lukt i hele leiligheten. Det setter seg i klærne og de som kommer på besøk kommenterer det.

Jeg har også prøvd klumpe fra plantasjen, og denne lukter fjøs og gjørme.

Må skifte ut sanden også også. Tisseklumpene blir enorme, og den bruker sykt mye sand på en liten skvett urin.

Har tenkt å teste ut Ever clean igjen. Jeg prøvde en som ikke hadde noe lukt, og den luktet akkurat som Tidy Cats.

Vurderer å prøve den med lavendel, er det ganske sterkt lukt?

Er det en "behagelig" lukt? Jeg vet at lukten av avføring er aldri behagelig, men den forsvinner jo etter noen få minutter, sanden må jo få tid til å virke. Men jeg tenker på den lukten som er der lenge etter at doen har blitt brukt, er den svak eller sterk?



Anonymous poster hash: 228f7...bb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ofte også* skulle det stå.



Anonymous poster hash: 228f7...bb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanlig 5 kg sand fra matbutikken, og får ingen lukt. Hvor ofte bytter du sand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker klumpe fra plantasjen og opplever ingen lukt. Drøy og billig er den også.



Anonymous poster hash: 323b2...da1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canada fra Felleskjøpet. Billig er den også!

Jeg pleide også å bruke sanden fra Fellskjøpet. Den klumpet seg bra, og kassa luktet lite bortsett fra når katten nettopp hadde bæsjet. Jeg har også prøvd den fra plantasjen, men var ikke like fornøyd.

Kattesand som er blandet med parfyme fungerer sjeldent bra. Det blir en kvalmende søtlig blanding som ofte er enda verre lukta av kattetisset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker klumpe fra plantasjen og opplever ingen lukt. Drøy og billig er den også.

Anonymous poster hash: 323b2...da1

hvordan kan du anbefale den? Den stinker fjøs og gjørme!

Gruer meg til å ta kattdoen, for det stinker sånn. Og den er alldeles ikke billig når det må fylles etter hele tiden, og to esker brukes opp mye fortere enn om man bruker tidy cats.

ts

Anonymous poster hash: 228f7...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med Tidy Cats, men bruker "perler" fra Trixie, (disse), og er veldig fornøyd. Kjøper de på dyrebutikker, og er dermed dyrere enn vanlig men helt verdt det i mine øyne.

Hvis jeg har forstått det rett så trekker det til seg all fuktighet, så den suger opp urin så det ikke lukter (men perlene blir gule). Suger også opp fuktigheten i avføring, så man slipper å løpe til kassen med en gang de har gjort fra deg for å plukke opp før det stinker ned hele huset - her rengjør jeg kassene annenhver dag kanskje, og det er ingen lukt. (Med unntak fra de første minuttene etter at katten har vært i kassen selvfølgelig.)

Går aldri tilbake til "vanlig" sand etter dette. Har hendt seg at jeg ikke har kommet meg til dyrebutikk i tide og har måtte kjøpt vanlig sand på matbutikker. Enten det er billig eller den der dyre, hvite sanden de pleier å ha, så stinker det helt forferdelig etter ett bruk (min erfaring, iallefall) så jeg merker veldig stor forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en av de nye ever clean merkene. Hun i butikken sa at den med Lavendel er veldig sterk i lukt. De har forandret formlene på hele sortimentet, så de i butikken skal si i fra til produsentene om at lukten er alt for sterk.

Det ble denne: http://www.petproducts.no/Ever+Clean+Extra+Strong+Clumping+Scented.b7zFA-xfZ0B-hTN9OCT-tRJ6lVBt6705hRfI36.ips?template=webshop

Om denne ikke funker så skal jeg prøve den uten lukt, så skal jeg prøve aqua breeze... og om den ikke funker så blir det en runde med katteperler. Og om det ikke funker så må jeg bare gå tilbake til tidy cats, så får besøkende bare leve med sitron lukten. Kan også prøve "less trail", siden jeg har langhårete katter. Har slik matte foran doen, men sanden støvsuger jeg opp daglig allikevel, så det er ikke noe problem.

Klumpe kommer jeg ikke til å kjøpe igjen, det stinker gjørme og fjøs i hele leiligheten. Til og med en av naboene kom å banket på får å si i fra om lukten!

Jeg rydder i kassen en gang om dagen, og fyllet etter vær dag når jeg bruker klumpe. Har brukt to esker på tre uker!! Så den er absolutt ikke billigere i lengden, og lukten er ikke til å holde ut. Kjøpte den fordi de var utsolgt for tidy cats

Lukten er det konstant med klumpe, en liten dråpe urin gir en diger klump med kattsand, bruker sykt mye sand for ingenting. Tidy cats trenger jeg å fylle etter litt en-to ganger i uken bare.

Kattene er kastrerte, men urinlukten er ikke til å holde ut med klumpe. Når jeg bruker tidy cats så lukter det ikke urin i det hele tatt. Skal prøve ever clean sine nå, om det ikke funker så skal jeg prøve katteperler.

ts



Anonymous poster hash: 228f7...bb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan du anbefale den? Den stinker fjøs og gjørme!

Gruer meg til å ta kattdoen, for det stinker sånn. Og den er alldeles ikke billig når det må fylles etter hele tiden, og to esker brukes opp mye fortere enn om man bruker tidy cats.

ts

Anonymous poster hash: 228f7...bb9

Den lukter absolutt ingenting her. Og to bokser holder lenge, kjøper alltid to for 199. Kan kanskje ha noe med kattens avføring å gjøre?

Anonymous poster hash: 323b2...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lukter absolutt ingenting her. Og to bokser holder lenge, kjøper alltid to for 199. Kan kanskje ha noe med kattens avføring å gjøre?

Anonymous poster hash: 323b2...da1

kattene er friske og raske, og får kvalitetfôr, så det er ikke kattene som er problemet.

Er dine katter innekatter? Det er mine, så da er sanden ganske viktig.

Når naboene kommer å klager på lukten, da ER det ille.

ts

Anonymous poster hash: 228f7...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

hvordan kan du anbefale den? Den stinker fjøs og gjørme!

Gruer meg til å ta kattdoen, for det stinker sånn. Og den er alldeles ikke billig når det må fylles etter hele tiden, og to esker brukes opp mye fortere enn om man bruker tidy cats.

ts

Anonymous poster hash: 228f7...bb9

Vi også bruker denne og den lukter ingenting. Nå renser vi doen 2 ganger per dag og bytter sand annenhver uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve perler. Er kanskje vanskelig å bytte hos voksne katter, men er absolutt verdt å forsøke. Det er ihvertfall det som har fungert best for meg, lettere å rengjøre, og selv om selve perlene er dyrere enn sand sparer man det inn da det holder lenger. Så jeg har spart mange kroner på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker less trail og multiple cats om hverandre, vi har tre katter som deler en do. Den lukter absolutt ingenting, med mindre vi går mer enn tre dager uten å rense doen. Vi skifter hele sanda hver tredje måned eller så. Vi har en innebygd do, men har ikke i filter eller døra, så all lukt hadde kommet ut om den hadde lukta noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kattene er friske og raske, og får kvalitetfôr, så det er ikke kattene som er problemet.

Er dine katter innekatter? Det er mine, så da er sanden ganske viktig.

Når naboene kommer å klager på lukten, da ER det ille.

ts

Anonymous poster hash: 228f7...bb9

Ja, kattene er inne. Har to doer, en på kjøkkenet og en i gangen, aldri kjent noe. Siden det er så luktfritt har jeg ikke brydd med å skifte filteret heller.

Anonymous poster hash: 323b2...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve perler. Er kanskje vanskelig å bytte hos voksne katter, men er absolutt verdt å forsøke. Det er ihvertfall det som har fungert best for meg, lettere å rengjøre, og selv om selve perlene er dyrere enn sand sparer man det inn da det holder lenger. Så jeg har spart mange kroner på det :)

De er 9 måneder gammel. Så får håpe det går problemfritt.

Jeg ELSKER sanden jeg har nå!

Skal rydde i kassen idag, og det er dag 2 siden sist, null lukt! :D Sanden stinker ikke, lukter ikke noe som helst. Ikke er det fult av sand i gangen heller. Så langt så er jeg fornøyd.

ts

Anonymous poster hash: 228f7...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kasse med tak og filter.. men rampen elsker å rive ut filteret og putte den i skoen min!

Så akkurat nå så mangler det et filter, for ramp nr 2 rev den i stykker etter at ramp nr 1 rev den utav taket :fnise: Filtrene varer ikke så lenge, siden nr 1 river de ut hele tiden.

ts



Anonymous poster hash: 228f7...bb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt vi bruker ikke filter, har ikke hatt filter i doen på flere år. Så lenge du har god sand, er det ikke nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...