Gå til innhold

Hvor er hunden når dere ikke er hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stue og kjøkken

Anonymous poster hash: 4366d...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overalt unntatt badet fordi han liker å tygge på brukte tamponger, og å gjemme de rundt om i huset.



Anonymous poster hash: 9f467...553
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Overalt unntatt badet fordi han liker å tygge på brukte tamponger, og å gjemme de rundt om i huset.

Anonymous poster hash: 9f467...553

Hvordan i all verden får hunden tak i brukte tamponger? Det finnes vell søppelbøtter som har harde nok lokk til å ikkd bli åpnet, selv om de blir bekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden får hunden tak i brukte tamponger? Det finnes vell søppelbøtter som har harde nok lokk til å ikkd bli åpnet, selv om de blir bekket.

Eller jeg kan bare ha baderomsdøra lukket, problem solved.

Anonymous poster hash: 9f467...553

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundegård, med mulighet ttil å gå inn i et rom med tak og liggeplass

Det har vi også :) beste kjøpet ever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er løs i hele leiligheten minus soverom og noen ganger badet.

Hadde han litt i bur av og til før, da han driver å henger i vinduene å bjeffer hele dagen, men etter de nye retningslinjene til Mattilsynet var det bare å åpne døra til buret, gitt. Vi skal flytte herfra snart uansett, i det nye huset har han ikke muligheter til å sitte i vinduene hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sleeve

Eller jeg kan bare ha baderomsdøra lukket, problem solved.

Anonymous poster hash: 9f467...553

Selvfølgelig. Bare hørtes litt vell enkelt ut å oppdage de brukte tampongene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten hele huset.

Har avgrenset mot vinduene i stua ettersom naboens katter går forbi der... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Når vi ikke er hjemme, er sjelden hunden det heller. De få gangene det skjer går han fritt i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hunden min var valp og unghund var hun inne på rommet mitt når jeg var på skole. En dag glemte jeg å lukke døren ordentlig og kom hjem til en veldig fornøyd hund som lå på teppet i stuen. Siden det har hun hatt tilgang til hele huset, uten problemer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Han er hos naboen som er pensjonist, hundeglad og med stor hage! Vi er heldige. Nå om dagen vandrer de rundt sammen. OG steller i både naboens og vår hage! Vi er veldig heldige! Som takk inviterer vi ham på middager med god vin. Og han får låne hytten vår av og til. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han i bur til jeg kommer hjem, og legger med nok mat og drikke.



Anonymous poster hash: af7f7...76f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er løs i hele leiligheten minus soverom og noen ganger badet.

Hadde han litt i bur av og til før, da han driver å henger i vinduene å bjeffer hele dagen, men etter de nye retningslinjene til Mattilsynet var det bare å åpne døra til buret, gitt. Vi skal flytte herfra snart uansett, i det nye huset har han ikke muligheter til å sitte i vinduene hele dagen.

Så det er ikke lov å ha dem i bur lengre eller? Vi hadde vell planer om det mens den var valp hvertfall, men visste ikke det var sagt noe om dette. Må lese litt mer på nette tror jeg.

Anonymous poster hash: 76128...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke lov å ha dem i bur lengre eller? Vi hadde vell planer om det mens den var valp hvertfall, men visste ikke det var sagt noe om dette. Må lese litt mer på nette tror jeg.

Anonymous poster hash: 76128...5aa

Jo, det er fremdeles lov, men kravene til burstørrelsene er ganske høye, så vil tro det utelukker de fleste vanlige hundebur (jeg snakker nå kun om døren lukket).

Legger ved link til veilederen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er fremdeles lov, men kravene til burstørrelsene er ganske høye, så vil tro det utelukker de fleste vanlige hundebur (jeg snakker nå kun om døren lukket).

Legger ved link til veilederen.

Vi har kjøpt et relativt stort bur, planen er at når den er stor skal den få ha døren oppe og ha ene gjesterommet som sitt rom hvor han skal være mens vi er på jobb feks. Men som valp ha døren lukket de få timene den må være alene, og vi jobber begge skift så den bli ikke stående i lukket bur i mange timer hverdag egentlig. Jeg har 7 dager fri hver 3 uke så.

Men må si jeg ble usikker nå da ☺

Takk for link.

Anonymous poster hash: 76128...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har kjøpt et relativt stort bur, planen er at når den er stor skal den få ha døren oppe og ha ene gjesterommet som sitt rom hvor han skal være mens vi er på jobb feks. Men som valp ha døren lukket de få timene den må være alene, og vi jobber begge skift så den bli ikke stående i lukket bur i mange timer hverdag egentlig. Jeg har 7 dager fri hver 3 uke så.

Men må si jeg ble usikker nå da ☺

Takk for link.

Anonymous poster hash: 76128...5aa

Hvor stor er hunden? For en hund under 40 cm (skulderhøyde) skal buret ha minst 2 kvadratmeter gulv, ingen kortere sider enn 1 meter og minst 0,8 meter høyt, så det er ganske store bur det er snakk om for at det skal være "lovlig" her.

Jeg ville nok heller trent masse på alene-hjemme-trening, samt kanskje avgrenset et område som valpen kan være på når den er alene. Vi hadde f.eks vår valp i en stor valpebinge (den dekket kravene og vel så det) med mat/vann, tepper og leker - og et kamera rettet mot bingen så vi kunne se på opptak av han da vi kom hjem. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er hunden? For en hund under 40 cm (skulderhøyde) skal buret ha minst 2 kvadratmeter gulv, ingen kortere sider enn 1 meter og minst 0,8 meter høyt, så det er ganske store bur det er snakk om for at det skal være "lovlig" her.

Jeg ville nok heller trent masse på alene-hjemme-trening, samt kanskje avgrenset et område som valpen kan være på når den er alene. Vi hadde f.eks vår valp i en stor valpebinge (den dekket kravene og vel så det) med mat/vann, tepper og leker - og et kamera rettet mot bingen så vi kunne se på opptak av han da vi kom hjem. ;)

Er en liten hund manke høyde er vell 23-27 cm som voksen. Og denne skal jo brukes kun når den er valp stengt så den er jo mindre enn det også. Buret sa de at var større enn nødvendig til en valp, men jeg tenkte at den skulle kunne bevege seg. Kan gjerne få dette gjesterommet tidligere enn antatt.

Anonymous poster hash: 76128...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en liten hund manke høyde er vell 23-27 cm som voksen. Og denne skal jo brukes kun når den er valp stengt så den er jo mindre enn det også. Buret sa de at var større enn nødvendig til en valp, men jeg tenkte at den skulle kunne bevege seg. Kan gjerne få dette gjesterommet tidligere enn antatt.

Anonymous poster hash: 76128...5aa

Alle hunder under 40 cm skal ha minimum de målene jeg listet opp i forrige post.

Jeg hadde nok heller hatt den på gjesterommet hvis det er passende for en hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Bare hørtes litt vell enkelt ut å oppdage de brukte tampongene.

Altså, du er klar over at hunder har en sterk luktesans? Og av en eller annen grunn tiltrekkes de lukten av blod. Vitnet mange ganger at bikkja går helt berserk når ei venninne er på besøk, og hun har mensen.

Anonymous poster hash: d3219...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...