Gå til innhold

Hunden min ble angrepet av to andre hunder. Kreve avliving?


altflyter

Anbefalte innlegg

Å kreve avliving bør aldri gå som straff, men en sikkerhet for at det ikke vil skje igjen. Jeg blir ekstremt provosert av de som roper avliving med en gang uten å kjenne til hendelseforløpet. Ga hunden i bånd blandete signaler? Ble hunden dratt i båndet mot eier idet de løse hundene kom slik at det kunne provosere og forvirre? Ble hunden veldig redd og viste språk som kunne misforstås? Det er så mye ting som spiller inn. Men, var det totalt uprovosert angrep så er jeg enig i at disse hundene er ustabile (det er de uansett til en viss grad når de først løper bort til en hund for så å angripe, da er det ikke i forsvar) og kanskje bør avlives, men igjen så har eier lovet å holde dem i bånd heretter, kan være at han også fikk seg et kraftig støkk av hvordan hundene hans ble. Det er så utrolig mye som spiller inn, og personlig blir jeg kvalm av alle hundeeiere som avliver den "aggressive" hunden sin som blir klemt, og plaget av barn i flere år med dempende signaler og med foreldre som ikke engang klarer å lese at hunden er ukomfortabel, alt for mange av dem. Mener det skal veldig mye til for å kreve en hund avlivet og ofte går det kun som straff og hevngjerrighet.

Hunden min (10 kg) ble angrepet av en løs schæfer for noen år tilbake, selv om den oppsøkte min hund i bånd, så var det hunden min som ble presset i et hjørne og og jeg dro i båndet som jeg tror utløste angrepet. Ikke rettferdig, men man må se an språket til begge hundene også.



Anonymous poster hash: 40cbb...2c2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og ja, jeg går også alltid med forsvarspray i lomma på tur. Bedre for alle parter dersom det verst tenkelige skjer. Min hund blir ikke alvorlig skadet/drept, den andre hunden slipper å få et spark eller slag som virkelig kan skade, og man avværger angrep.



Anonymous poster hash: 40cbb...2c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924

Å kreve avliving bør aldri gå som straff, men en sikkerhet for at det ikke vil skje igjen. Jeg blir ekstremt provosert av de som roper avliving med en gang uten å kjenne til hendelseforløpet. Ga hunden i bånd blandete signaler? Ble hunden dratt i båndet mot eier idet de løse hundene kom slik at det kunne provosere og forvirre? Ble hunden veldig redd og viste språk som kunne misforstås? Det er så mye ting som spiller inn. Men, var det totalt uprovosert angrep så er jeg enig i at disse hundene er ustabile (det er de uansett til en viss grad når de først løper bort til en hund for så å angripe, da er det ikke i forsvar) og kanskje bør avlives, men igjen så har eier lovet å holde dem i bånd heretter, kan være at han også fikk seg et kraftig støkk av hvordan hundene hans ble. Det er så utrolig mye som spiller inn, og personlig blir jeg kvalm av alle hundeeiere som avliver den "aggressive" hunden sin som blir klemt, og plaget av barn i flere år med dempende signaler og med foreldre som ikke engang klarer å lese at hunden er ukomfortabel, alt for mange av dem. Mener det skal veldig mye til for å kreve en hund avlivet og ofte går det kun som straff og hevngjerrighet.

Hunden min (10 kg) ble angrepet av en løs schæfer for noen år tilbake, selv om den oppsøkte min hund i bånd, så var det hunden min som ble presset i et hjørne og og jeg dro i båndet som jeg tror utløste angrepet. Ikke rettferdig, men man må se an språket til begge hundene også.

Anonymous poster hash: 40cbb...2c2

Signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg mener at det er ts PLIKT å ihvertfall anmelde forholdet! Det er sjelden at slike angrep bare forekommer 1 gang og man skal slett ikke se bort fra at disse hundene har blitt anmledt før. Når det kommer til hunder som "plutselig" skambiter noen, så har de nesten alltid en historie med agressivitet fra før (selv om alle hundeeiere påstår de aldri har opplevd hunden sin slik før.... løgn sitter løst i slike situasjoner, for alle vet hvor veien går..

Samtidig er alle argumenter om at hundene er uskyldige "for de gjør bare det hunder gjør", helt irrelevante. Velger man å ha hund er man ansvarlige for at den ikke skader andre dyr/mennesker, det betyr faktisk at det ikek er rom for villhundinstinkter... Hundeeier er ansvarlig og bør står til ansvar, men når man leser svarene i denne tråden hvor hundenes angrep bortforklares, så må jeg spørre. Hvorfor tror dere at denne hundeieren kommer til å ta ansvar i fremtiden? Hun/han kan vel være en av de som bortforklarer og legger ansvar på ts? I såfall er hundene allerede frikjente i eiers øyne, så lykke til neste gang du møter de løse i skogen..



Anonymous poster hash: 212be...efc
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i det minste ha anmeldt saken, slik at hundeholdet kan sjekkes. Selv om han lover å holde hundene i bånd fra nå av, så kan man faktisk ikke vite om han har lovet akkurat det samme til noen andre før.

Jeg må faktisk si jeg er overrasket over at så mange mener at det er greit så lenge han betaler regningen og lover å holde hundene i bånd. Jeg har sett et par eksempler på hunder som ikke har blitt seg selv igjen etter angrep av andre hunder, og i det ene tilfellet endte det med at hunden som hadde blitt angrepet faktisk måtte avlives. Ikke pga det fysiske, men pga. det psykiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i det minste ha anmeldt saken, slik at hundeholdet kan sjekkes. Selv om han lover å holde hundene i bånd fra nå av, så kan man faktisk ikke vite om han har lovet akkurat det samme til noen andre før.

Jeg må faktisk si jeg er overrasket over at så mange mener at det er greit så lenge han betaler regningen og lover å holde hundene i bånd. Jeg har sett et par eksempler på hunder som ikke har blitt seg selv igjen etter angrep av andre hunder, og i det ene tilfellet endte det med at hunden som hadde blitt angrepet faktisk måtte avlives. Ikke pga det fysiske, men pga. det psykiske.

Vår ble angrepet i vinter, av to store løse hunder. Vi anmeldte, men det er ikke skjedd noe med hundene. Vår hund er blitt skeptisk til andre. og vi er blitt nervøse for å gå ute med han da disse bor i nærheten og ikke har tatt saken seriøst eller fått noen reaksjon. ....dypt skuffet over politiet og hundeeieren. ..

Anonymous poster hash: f8b04...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår ble angrepet i vinter, av to store løse hunder. Vi anmeldte, men det er ikke skjedd noe med hundene. Vår hund er blitt skeptisk til andre. og vi er blitt nervøse for å gå ute med han da disse bor i nærheten og ikke har tatt saken seriøst eller fått noen reaksjon. ....dypt skuffet over politiet og hundeeieren. ..

Anonymous poster hash: f8b04...dae

Så trist å høre. Håper hunden deres kommer seg med tiden :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sint at jeg koker. Jeg gikk på tur med hunden min (en cocker spaniel) på en skogssti som er mye brukt både av turgåere og hundeeiere. Alle med noe annet enn sagflis mellom ørene, har så klart hunden i bånd.

Jeg og hunden min gikk oppover og ante fred og ingen fare. Plutselig kommer to rottweilere løpende UTEN bånd!. De kastet seg over hunden min fra hver sin kant. Hun er den snilleste og roligste hunden som finnes, og hadde verken evne eller sjanse til å forsvare seg. Hun gikk inn i sjokk og ble bare stående stakkars <3

Eieren kom løpende. Jeg slo den ene hunden Så hardt jeg kunne med knyttneven mens eieren fikk bort den andre. Hunden min fikk revet av seg hud, deler av kjeven og knakk flere ribbein.

Han unnskyldte seg og jeg fikk navn og nummer slik at jeg kunne kontakte ham angående vetrinær-regningen. Det ble dyrt, men han betalte uten protest (Åpenbart en idiot, men han hadde i det minste vett til å gjøre det).

Spørsmål nummer en: Hvem faen lar to hunder løpe fritt i et mye brukt turområdei det hele tatt?

Spørsmål nummer to: Hvem i helvete lar to AGGRESSIVE hunder gå fritt?

Er så sint at jeg koker. Heldigvis klarte hunden min seg. Hun får smertestillende men dyrlegen mener hun kommer til å klare seg uten varige men.

Så kommer spørsmålet:

JEG mener at vi skal kreve de hundene avlivet (forsåvidt skulle jeg gjerne avlivet eieren også, men har forstått det slik at det kalles drap)

Resten av familien mener det er unødvendig og syntes det holder at eieren har lovet å aldri la dem løpe uten bånd igjen, og at han betalte for dyrlegen.

Jeg syntes de utgjør en risiko og at dette kan skje igjen.. med et verre utfall...

Hva tenker dere?

Du kan kreve avliving ja. Det hadde jeg gjort.

Anonymous poster hash: 4ad19...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde antakeligvis ikke krevet avliving, det er vanskelig å vite hele hendelsesforløpet og hvor alvorlig eier tar det. Forhåpentligvis er det noe som trigget angrepet, med andre ord at de ikke er så ustabile vanligvis - samt at eier virkelig tar dette på alvor og ikke slipper hundene løs/jobber med eventuelle problemer de har.

Men jeg hadde definitivt anmeldt. Det er viktig å se om noe lignende har skjedd før eller ikke, og i verste fall vil et eventuelt nytt offer ha en sterk sak mtp. avliving dersom det skulle skjedd igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig når sånt skjer. Har opplevd noe lignende selv, bortsett fra at eieren nektet å betale utgiftene hos veterinær (og det ble også store summer). Skikkelig real drittkjerring med andre ord. Endte opp med at jeg politianmeldte henne, men hun løy til politiet, så det ble hennes ord mot mitt.. Husker politimannen jeg snakket med. Han var ekstremt forbanna og oppgitt over situasjonen, siden det rett og slett ikke var noe de kunne gjøre. Til og med politiet skjønte at hun løy, og var full av drit, men det var ikke mye de kunne gjøre.. Så du kommer nok ingen vei med å verken kreve avlivning eller politianmeldelse... Tror jeg hadde sett meg fornøyd med at veterinærregningene iallefall er dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Jeg er så sint at jeg koker. Jeg gikk på tur med hunden min (en cocker spaniel) på en skogssti som er mye brukt både av turgåere og hundeeiere. Alle med noe annet enn sagflis mellom ørene, har så klart hunden i bånd.

Jeg og hunden min gikk oppover og ante fred og ingen fare. Plutselig kommer to rottweilere løpende UTEN bånd!. De kastet seg over hunden min fra hver sin kant. Hun er den snilleste og roligste hunden som finnes, og hadde verken evne eller sjanse til å forsvare seg. Hun gikk inn i sjokk og ble bare stående stakkars <3

Eieren kom løpende. Jeg slo den ene hunden Så hardt jeg kunne med knyttneven mens eieren fikk bort den andre. Hunden min fikk revet av seg hud, deler av kjeven og knakk flere ribbein.

Han unnskyldte seg og jeg fikk navn og nummer slik at jeg kunne kontakte ham angående vetrinær-regningen. Det ble dyrt, men han betalte uten protest (Åpenbart en idiot, men han hadde i det minste vett til å gjøre det).

Spørsmål nummer en: Hvem faen lar to hunder løpe fritt i et mye brukt turområdei det hele tatt?

Spørsmål nummer to: Hvem i helvete lar to AGGRESSIVE hunder gå fritt?

Er så sint at jeg koker. Heldigvis klarte hunden min seg. Hun får smertestillende men dyrlegen mener hun kommer til å klare seg uten varige men.

Så kommer spørsmålet:

JEG mener at vi skal kreve de hundene avlivet (forsåvidt skulle jeg gjerne avlivet eieren også, men har forstått det slik at det kalles drap)

Resten av familien mener det er unødvendig og syntes det holder at eieren har lovet å aldri la dem løpe uten bånd igjen, og at han betalte for dyrlegen.

Jeg syntes de utgjør en risiko og at dette kan skje igjen.. med et verre utfall...

Hva tenker dere?

Et tips, min har også hatt ubehagelige opplevelser nå og jeg har kjøpt forsvarsspray. Kommer det en ny ødelagt hund nå, så desverre da sprayer jeg den. Her tar ikke eierne ansvar, min skal ikke bli skade pga det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg ville anmeldt eieren og sendt inn en begjæring om avlivning. Så kan du håpe du får det igjennom.

Dersom dette ikke får følger for eier og hunder, og det skjer igjen med noen andre, enten dyr eller mennesker, så forteller det noe om historikk på disse hundene. Da blir det kanskje lettere å få dem avlivet. Anmeldelse er med på å styrke eventuelle nye påstander.

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kreve avliving bør aldri gå som straff, men en sikkerhet for at det ikke vil skje igjen. Jeg blir ekstremt provosert av de som roper avliving med en gang uten å kjenne til hendelseforløpet. Ga hunden i bånd blandete signaler? Ble hunden dratt i båndet mot eier idet de løse hundene kom slik at det kunne provosere og forvirre? Ble hunden veldig redd og viste språk som kunne misforstås? Det er så mye ting som spiller inn. Men, var det totalt uprovosert angrep så er jeg enig i at disse hundene er ustabile (det er de uansett til en viss grad når de først løper bort til en hund for så å angripe, da er det ikke i forsvar) og kanskje bør avlives, men igjen så har eier lovet å holde dem i bånd heretter, kan være at han også fikk seg et kraftig støkk av hvordan hundene hans ble. Det er så utrolig mye som spiller inn, og personlig blir jeg kvalm av alle hundeeiere som avliver den "aggressive" hunden sin som blir klemt, og plaget av barn i flere år med dempende signaler og med foreldre som ikke engang klarer å lese at hunden er ukomfortabel, alt for mange av dem. Mener det skal veldig mye til for å kreve en hund avlivet og ofte går det kun som straff og hevngjerrighet.

Hunden min (10 kg) ble angrepet av en løs schæfer for noen år tilbake, selv om den oppsøkte min hund i bånd, så var det hunden min som ble presset i et hjørne og og jeg dro i båndet som jeg tror utløste angrepet. Ikke rettferdig, men man må se an språket til begge hundene også.

Anonymous poster hash: 40cbb...2c2

For en bøtte med skittprat. Folk må ta ansvar for hundene sine. Slutt å bortforklare. Hunder skal væe i bånd, eieren skal sørge for det, og er 100% ansvarlig for alt de gjør.

Hundeeiere er forøvrig de mest egoistiske menneskene jeg vet om.

Anonymous poster hash: d9979...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en bøtte med skittprat. Folk må ta ansvar for hundene sine. Slutt å bortforklare. Hunder skal væe i bånd, eieren skal sørge for det, og er 100% ansvarlig for alt de gjør.

Hundeeiere er forøvrig de mest egoistiske menneskene jeg vet om. *

Anonymous poster hash: d9979...4a0

*Hundeeiere som ikke klarer å følge Hundeloven og er til plage for andre både med og uten hund, er egoistiske mennesker.

Anonymous poster hash: cd315...26e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld!!

Er litt delt når det gjelder avliving. Det er ikke hundenes feil at eieren er en idiot. Men samtidig så kommer de seg løs en eller annen gang uansett hvor mye eieren prøver å holde dem i bånd, og da kan de rett og slett ikke drive og gå til angrep på dyr, eller folk for den saks skyld!! Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal ha aggressive dyr i utgangspunktet. Om hunden min sliter seg er liksom det verste som skjer at han løper bort for å hilse på noen som er redd for hunder..

Og selv om det kommer til å gå bra med hunden din fysisk er det jo en enorm påkjenning for både den og deg, både rehabiliteringen og det psykiske!

Har vært i en slik situasjon før og da begjærte jeg avliving, men i den saken hadde hunden gått løs på meg når jeg prøvde å beskytte min, så da gjaldt det aggresjon mot mennesker og ikke bare dyr. Men ja. Anmeld, iallefall!!!!!



Anonymous poster hash: 5bb53...68d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner veldig veldig godt at du er sint etter hva som har skjedd. Det som har skjedd er helt forferdelig, og det skulle ikke skjedd! Men helt ærlig synes jeg du er en enda større idiot enn han om du skal kreve avliving.. Tenk deg godt om før du gjør dette. Vil du virkelig la hans uforsiktighet gå utover livet til to hunder??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig veldig godt at du er sint etter hva som har skjedd. Det som har skjedd er helt forferdelig, og det skulle ikke skjedd! Men helt ærlig synes jeg du er en enda større idiot enn han om du skal kreve avliving.. Tenk deg godt om før du gjør dette. Vil du virkelig la hans uforsiktighet gå utover livet til to hunder??

Hva hvis hans uforsiktighet neste gang tar livet av en annen hund. Hva om han ikke var uforsiktig, men visste at hundene kunne være aggressive mot andre hunder,men likevel hadde dem løse?

Hva ville du tenkt hvis din hund ble angrepet neste gang og du fikk vite at hundene hadde angrepet tidligere uten konsekvenser?

Anonymous poster hash: cd315...26e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis hans uforsiktighet neste gang tar livet av en annen hund. Hva om han ikke var uforsiktig, men visste at hundene kunne være aggressive mot andre hunder,men likevel hadde dem løse?

Hva ville du tenkt hvis din hund ble angrepet neste gang og du fikk vite at hundene hadde angrepet tidligere uten konsekvenser?

Anonymous poster hash: cd315...26e

 

Kan man ikke anmelde det? Gjøre det på en annen måte som gir konsekvenser uten at det er nødvendig med avliving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...