Gå til innhold

Kan dere gjette vekt ut fra midjemål og høyde?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
:jepp:

Jeg har målt med målebånd rundt navlen og det er 88 cm...(har skikkelig stor mage)!

Likevel presser jeg meg inn i str 38/M, ja. Enkelte bukser jeg har passer ikke i det hele tatt, men noen av dem går.

En gang i tiden passet disse veldig bra men ikke nå...midjemålet har tatt helt av.

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikek passer inn i skjemaet ditt, men du kan ikke vite at jeg lyver. Du kan hevde det, men du vet det ikke.

Jeg nekter ikke for at midjemålet ditt er 88 cm.

Men størrelse 38 går ikke, og det kan du selv sjekke på www.laredoute.no eller et annet sted der de viser midjemål. Det kan kanskje være vel verdt å ta en kikk på det også for å se at det er midjen du måler og ikke hoften (midjen er det smaleste punktet, ca 2 cm overfor navlen).

Uansett - hvis vekten stemmer så er du i normalvekt og har ikke behov for å slanke deg. Men du bør kanskje trene mer og anderledes for å stramme opp kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kristin_

Trådstarter kan absolutt presse seg inn i 38-40 med et slikt midjemål, dersom man beror seg på stretch og ting som sitter langt ned på hoftene, der de med eplefasong gjerne er mye smalere. Jeg vil tro at likevel det vil bli en ganske solid kant som velter utfor med en del av de buksene.

Jeg krympet veldig i livet da jeg begynte å trene og spise sunt. Omtrent 13-14 cm forsvant over tid. Hvor lang tid er aldri godt å vite. Skynd deg sakte, som det så fint heter, kræsjslanking vil stort sett alltid ende opp med at du går opp alt igjen + litt til. Det kan også godt være at du har en del luft etc som gjør magen din større, men du har et såpass stort midjemål at det er absolutt i overkant av hva som er sunt, og du bør få gjort noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope - ikke mulig. Så der avslørte du deg gitt.

Størrelse 38 er midje 67-71 cm

Størrelse 48 er midje 87 95 cm

Høyde 1.69 og vekt 67 gir en BMI på 23,2 og dermed er du godt innenfor normalvekt.

Så med mindre du er gravid er den midjen og den klesstørrelsen ikke mulig.

Klesstørrelsene er tatt fra www.laredoute.no

Jeg må nesten legge til at dette overhodet ikke gjelder for alle. Jeg målte nettopp midjen min til rundt 90cm (jeg er faktisk ikke overvektig heller - er godt trent og har en del muskler, men selvfølgelig også litt for mye fett). Uansett, jeg bruker i alle fall ikke str 48.. haha. Jeg har noen dressbukser som jeg har kjøpt i str 46 (altså jeg ville ha de store og baggy) og de er det så vidt jeg ikke mister når jeg går. Jeg kommer meg fint inn i bukser i str 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Hun sier jo hun målte 88 cm rundt navlen - det er jo ikke midjen. Vil tippe hun er noen cm mindre rundt midjen.

Uansett stemmer ikke sånne måletabeller helt - de er vel ment som en pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig greit å måle midjen der midjen ER, og ikke alle andre steder....

midjen er ikke navlen, midjen er det punktet i livet der man er SMALEST, altså der det har gått mest inn før det går rett opp eller ut igjen.

Noen kan selvsagt være bredere der en over hofta, om man har en kropp som er veldig smal i ben og over hofte, og hvor man lagrer fett rundt magen og livet.

Men altså så er det ihvertfall like vanlig å være smalere i livet en rundt navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år, 169 cm høy og har et midjemål på hele 88 cm!

Hjelp...hvordan får jeg det smalere? Hvor lang tid vil det ta å gå ned f.eks. til 75 cm i midjemål?

Hva kan min vekt være dersom midjemålet er såpass tykt som 88 cm? Jeg har ikek vekt og tør ikke veie meg...

Hvordan legge en slagplan uten å sulte seg?

:tristbla:

Jeg er 167, veide ca 62 kilo ved nyttår, da målte jeg 83,5 på "navlehøyde" og 81,5 2 cm over navlen.

Nå veier jeg 58 kilo, måler 74 ved navlen og 72 2 cm over.

Og jeg har ikke gått ned i cup-størrelse på bh'en, kun ned fra 80B til 75B.

Hva jeg har gjort? Jeg spiser mer fornuftig, oftere, små måltider, trener 4-5 ganger hver uke: Skikkelig trening slik at jeg blir ordentlig sliten, miinst 1 time hver gang, både kondisjon og styrke.

Nå har jeg lånt en vekt...og den viser 67 kg! Skrekk og gru....og med et midjemål på 88 cm og en klesstørrelse på 38/40 er dette forferdelig!

Nope - ikke mulig. Så der avslørte du deg gitt.

Størrelse 38 er midje 67-71 cm

Størrelse 48 er midje 87 95 cm

Høyde 1.69 og vekt 67 gir en BMI på 23,2 og dermed er du godt innenfor normalvekt.

Så med mindre du er gravid er den midjen og den klesstørrelsen ikke mulig.

Klesstørrelsene er tatt fra www.laredoute.no

Vel, det stemmer ihvertfall ikke, så troverdigheten til dette nettstedet sank drastisk for min del.

Jeg brukte 38-40-42 da midjen var rundt 80, og bruker nå 34-36 med en midje rundt 72. og ja, det tøt litt over kanten tidligere, men ikke nå lenger.

Jeg er smal rundt hoftene (90 cm på høyde med hoftebeinet), og det gjør selvfølgelig at jeg ikke skråner mye utover fra midjen - og dermed bruker mindre buksestørrelse.

Poenget er jo at fettet reduseres hele veien, så jeg er jo smalere rundt hofta enn jeg var før. Bruker alt fra str. 27' til 29' i bukser.

Klesstørrelser er ikke like, dessverre.

:jepp:

Jeg har målt med målebånd rundt navlen og det er 88 cm...(har skikkelig stor mage)!

Likevel presser jeg meg inn i str 38/M, ja. Enkelte bukser jeg har passer ikke i det hele tatt, men noen av dem går.

En gang i tiden passet disse veldig bra men ikke nå...midjemålet har tatt helt av.

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikek passer inn i skjemaet ditt, men du kan ikke vite at jeg lyver. Du kan hevde det, men du vet det ikke.

Enig med deg. Du vet best hvilken størrelse du bruker. Men det er klart at du ikke har godt av et slikt midjemål - alt over 80 cm regnes som helsefarlig for kvinner.

Trøsten er at magefettet ofte slipper raskt taket, når du legger om livsstilen.

veldig greit å måle midjen der midjen ER, og ikke alle andre steder....

midjen er ikke navlen, midjen er det punktet i livet der man er SMALEST, altså der det har gått mest inn før det går rett opp eller ut igjen.

Noen kan selvsagt være bredere der en over hofta, om man har en kropp som er veldig smal i ben og over hofte, og hvor man lagrer fett rundt magen og livet.

Men altså så er det ihvertfall like vanlig å være smalere i livet en rundt navlen.

Hvis midjen var på det aller smaleste stedet, så ville mange jenter ha midje rett under brystet. Jeg er alltid smalere lenger opp enn 2 cm over navlen. Nå er jeg 74/navle, 72/2 cm over, 69/smalest - som er ca midt mellom navlen og underkant av brystet.

Skal man ha sammenlignbare mål, må man måle på samme sted, og det riktige er 2 cm over navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Det her er ikke snakk om at man skal presse seg inn i størrelse 38 for å vinne en diskusjon. De målene som er for størrelse 38 er når buksen sitter som den skal.

Det kan godt være at LaRedoute er litt knapp i størrelsene (det er imidlertid ikke min erfaring med dem når det gjelder bukser).

Det ble sagt LaRedoute var useriøs pga at vedkommende brukte Jeg 38-40-42 da midjen var rundt 80.

Jeg skrev at størrelse 38 er midje 67-71 cm.

Nå er vel dette LITT et spørsmål om hvordan buksen så ut (vid eller smal, høyt eller lavt liv, etc) og det er UANSETT et stort skritt fra størrelse 38 til størrelse 42. Man kan ikke kalle et helt nettsted for useriøst fordi om man ikke passer i buksestørrelsene deres vel?

Uansett viser det seg at trådstarter har målt MAGEN istedenfor midjen og da er det jo ikke rart at det blir feil informasjon her.

Og UANSETT er hun langt innenfor normal BMI så det er jo ingen grunn til slike hysteriske tilstander om at man ikke tør å se tallet på vekten og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis midjen var på det aller smaleste stedet, så ville mange jenter ha midje rett under brystet. Jeg er alltid smalere lenger opp enn 2 cm over navlen. Nå er jeg 74/navle, 72/2 cm over, 69/smalest - som er ca midt mellom navlen og underkant av brystet.

Skal man ha sammenlignbare mål, må man måle på samme sted, og det riktige er 2 cm over navlen.

ok, iforhold til skredder/kjole og drakt-søm utdannelse og laging av mønster etc, så er livet der det er smalest, men at livet her inne er ett annet sted er godt mulig altså.

Selv måler jeg livet der jeg er smalest, hvor mange cm over navlen det er, aner jeg faktisk ikke, for meg er det ikke interessant. Livet mitt er der livet mitt er, uansett hvor andre har livet sitt.

(ingen har verken navlen, hoftene, rompa, brystene eller noe på akkurat samme plass i forhold til andre deler av kroppen, som alle andre, det finnes ca-mål ja, men det er faktisk ingen fasit som sier i cm hvor vi finner hva på mennesker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at størrelse 38 er midje 67-71 cm.

Og jeg skrev at det ikke stemmer. Med en midje på 72 cm, skulle jeg iforhold til dette måtte skvise meg inn i str 38. Jeg har bukser som er høye i livet, som er i str 38 - og jeg kan forsikre deg om at jeg nesten drukner i dem.

Skal buksene sitte på meg nå, så må de være i str 36 eller mindre, eller Small eller Extra Small.

Og mitt poeng er bare det at man ikke kan stole ubetinget på denslags størrelses-angivelser.

Og dermed mener jeg at TS helt sikkert har rett når hun sier hun kan bruke str 38, selv om du hevder at det er umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, iforhold til skredder/kjole og drakt-søm utdannelse og laging av mønster etc, så er livet der det er smalest, men at livet her inne er ett annet sted er godt mulig altså.

Jeg har en diger "bilring" i livet og er derfor smalere både lenger opp (under brystene) og lengere ned (mellom hoftene og og navlen).

Men dersom jeg ikke hadde vært overvektig hadde jeg også vært smalest i livet..

Fett legger seg gjerne litt "bulkete" på, så det er ikke så lett å måle "midjemål" på en god måte for oss overvektige..

(ps. ja, jeg jobber med saken.. har gått ned flere kg i år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en diger "bilring" i livet og er derfor smalere både lenger opp (under brystene) og lengere ned (mellom hoftene og og navlen).

Men dersom jeg ikke hadde vært overvektig hadde jeg også vært smalest i livet..

Fett legger seg gjerne litt "bulkete" på, så det er ikke så lett å måle "midjemål" på en god måte for oss overvektige..

(ps. ja, jeg jobber med saken.. har gått ned flere kg i år)

ok, men da vet du ihvertfall hvor livet ditt er, og hvor kroppen din er smalest. Skjønner egentlig at det kan være vanskelig om man er overvektig, og når kroppen er bygget annerledes en hva "målingen" tar utgangspunkt i.

veldig mange måler konsekvent 2 cm over navlen dog, uansett om de har ett tydelig liv eller ikke ett annet sted, fordi noen har sagt at livet ligger 2 cm over navlen som om det er ett faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter kan absolutt presse seg inn i 38-40 med et slikt midjemål, dersom man beror seg på stretch og ting som sitter langt ned på hoftene, der de med eplefasong gjerne er mye smalere. Jeg vil tro at likevel det vil bli en ganske solid kant som velter utfor med en del av de buksene.

Det stemmer! Derfor er det kjekt med romslige overdeler og bukser med strech, ja. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...