Gå til innhold

Er du en musical-nerd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett veldig mange musikaler, men jeg koser meg voldsomt når jeg ser musikaler live. I London har jeg sett The Lion King og håper å få sett flere i framtiden. I New York har jeg sett War horse og In the heights. Her i Norge har jeg sett Mamma Mia og Little shop of horrors.

Hvilken var best? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, eg elskar musikalar!

Eg har sett Chess her i Norge, som var en veldig flott opplevelse!

Chicago og phantom of the opera i new York. Kan absolutt anbefale phantom, den var utrulig fin, Chicago var så som så.

Lion king i London, heilt ok, det samme gjeld blood brothers..

I tillegg har eg vore på les mis og we will rock you i London et par gongar, og det kan virkelig ambefalast!! Neste gong eg reiser til London skal eg på mamma mia, trur eg! Det blir nok bra 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Mmm, satt på fjerde rad og så spyttet fly ut av kjeften hans, det var fantastisk :D Haha!

Også sett Ramin Karimloo som fantomet, og Gina Beck som G(a)linda. Er forresten enig i det noen sa over om at Sierra Boggess er den ultimate Christine, men synes og Gina Beck gjorde en fantastisk jobb. Sarah Brightman er helt fryktelig, synes det er rart hun er så elsket i musikalverden, hun minner meg om karakteren Carlotta, med tanke på at hun er en fryktelig skuespiller, null følelse og bare masse fjas for å dekke over dette.

Hvem er deres favorittskuespillere?

Og der tok du ordene ut av munnen min. Sarah Brightman er helt grusom! Hun var vel gift med Lloyd Weber, og rollen som Christine ble skrevet for hennes stemme eller noe sånt, noe som for meg er helt uforståelig.

Jeg har sett Phantom tre ganger i london, to ganger med Sofia Escobar som Christine, og en gang med Asleigh fleming. Sistnevnte var ok, men jeg hadde nok likt henne bedre om jeg ikke hadde sett Sofia først, for hun var helt fantastisk. Og det var da jeg for første gang ble hekta på Phantom, og musikaler generelt.

Ellers er jeg enig i at Sierra Bogges er den ultimate Christine. Hun er helt fantastisk. Jeg har også sett Anna O'byrne i Love Never Dies, og jeg kan tenke meg at hun kan være (nesten) minst like god som Sierra i Phantom.

Og siden vi nå er inne på rollene, så synes jeg heller ikke Peter Jöback er den beste i rollen som the phantom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittene er Les Miserables og Which Witch.

Er jeg den eneste som IKKE liker Lea Salonga i Les Mis? Aksenten hennes er helt forferdelig! Skjønner ikke hvorfor hun skrytes opp så, men hun funker jo i Miss Saigon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har nettopp bestilt billetter til både Les Mis og Phantom of the opera på Broadway i høst. Gleder meg vilt og takket være denne tråden unngikk jeg å bestille Phantom en torsdag. Betalte full pris for begge billettene, men det føles helt greit siden jeg har drømt om å se nettopp disse to musikalene i New York i mange år. Skal være i New York i 9 dager og kommer meg muligens på enda flere (billigere) musikaler i løpet av de dagene. Klarer nesten ikke å vente og er forøvrig imponert over kunnskapene til flere av dere som har skrevet i denne tråden.



Anonymous poster hash: 60a90...8ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp bestilt billetter til både Les Mis og Phantom of the opera på Broadway i høst. Gleder meg vilt og takket være denne tråden unngikk jeg å bestille Phantom en torsdag. Betalte full pris for begge billettene, men det føles helt greit siden jeg har drømt om å se nettopp disse to musikalene i New York i mange år. Skal være i New York i 9 dager og kommer meg muligens på enda flere (billigere) musikaler i løpet av de dagene. Klarer nesten ikke å vente og er forøvrig imponert over kunnskapene til flere av dere som har skrevet i denne tråden.

Anonymous poster hash: 60a90...8ba

Ah, fantastisk!! Det kommer til å bli en helt utrolig tur! New york er jo veldig fint i seg selv, og med to supermusicaler på toppen blir det jo bare enda bedre.

Men jeg tror tipset var å unngå Les Miserables, ikke Phantom, på torsdager, fordi Ramin har fri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, fantastisk!! Det kommer til å bli en helt utrolig tur! New york er jo veldig fint i seg selv, og med to supermusicaler på toppen blir det jo bare enda bedre.

Men jeg tror tipset var å unngå Les Miserables, ikke Phantom, på torsdager, fordi Ramin har fri...

Haha - du har selvsagt helt rett og det er nettopp det jeg har gjort. Altså unngått å bestille Les Mis en torsdag nettopp for å få se Ramin. Gikk litt fort da jeg skrev innlegget mitt, sannsynligvis fordi jeg var i ekstase etter å endelig få oppfylt drømmen om minst to musikaler på Broadway. Neste mål blir Miss Saigon, men da må jeg sikkert til London.

Anonymous poster hash: 60a90...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke flaut i det hele tatt. Min favoritt er Next to Normal. Ble så glad da jeg fant en video av den på youtube for ett par år siden, og har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett den. (Og ja, jeg synger med.... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Neste mål blir Miss Saigon, men da må jeg sikkert til London.

Anonymous poster hash: 60a90...8ba

Trekker frem igjen denne tråden og svarer meg selv. Har nettopp vært i London og oppfylt min store drøm om å se Miss Saigon. Må bare fortelle alle "musicalnerds" her inne at jeg synes det var en helt fantastisk opplevelse. Kommer til å se den igjen senere i sommer, denne musikalen gjorde virkelig inntrykk på meg. Jeg kjenner selvsagt hele historien fra tidligere, men det var helt annerledes å oppleve dette i teatersalen. Har tidligere sett flere musikaler både i London og New york, men Miss Saigon er så langt min klare favoritt.

Nå ser jeg i timesvis på youtube og irriterer meg litt over at jeg aldri fikk oppleve Lea Salonga som Kim. Er misunnelig på alle som fikk oppleve henne selv om Eva Noblezada er en nydelig Kim hun også. Anbefaler med andre ord alle om å se Miss Saigon i London :rodmer:

Anonymous poster hash: 60a90...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker frem igjen denne tråden og svarer meg selv. Har nettopp vært i London og oppfylt min store drøm om å se Miss Saigon. Må bare fortelle alle "musicalnerds" her inne at jeg synes det var en helt fantastisk opplevelse. Kommer til å se den igjen senere i sommer, denne musikalen gjorde virkelig inntrykk på meg. Jeg kjenner selvsagt hele historien fra tidligere, men det var helt annerledes å oppleve dette i teatersalen. Har tidligere sett flere musikaler både i London og New york, men Miss Saigon er så langt min klare favoritt.

Nå ser jeg i timesvis på youtube og irriterer meg litt over at jeg aldri fikk oppleve Lea Salonga som Kim. Er misunnelig på alle som fikk oppleve henne selv om Eva Noblezada er en nydelig Kim hun også. Anbefaler med andre ord alle om å se Miss Saigon i London :rodmer:

Anonymous poster hash: 60a90...8ba

Fantastisk, takk for referat! Ja, Miss saigon er jo bare nydelig, jeg så den selv i London for maaange år siden og det var utrolig bra! Wow, tror faktisk det må ha vært 15 år siden.. Var der med familien. Nå skal jeg sjekke Eva Noblezada på YouTube, sikkert flink hun også!

Anonymous poster hash: 8175c...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett så veldig mange musikaler (ennå), men har vært i London to ganger og sett The Book of Mormon, og den er virkelig helt fantastisk. Musikken er råbra, koreografien likedan, i tillegg til at den er hysteeeerisk morsom! Så den vil jeg virkelig anbefale!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, takk for referat! Ja, Miss saigon er jo bare nydelig, jeg så den selv i London for maaange år siden og det var utrolig bra! Wow, tror faktisk det må ha vært 15 år siden.. Var der med familien. Nå skal jeg sjekke Eva Noblezada på YouTube, sikkert flink hun også!

Anonymous poster hash: 8175c...c43

Søk på youtube der Eva synge "I'd give my life for you". Er jo så trist, men utrolig nydelig. Glad det er kort vei til London, jeg må tilbake igjen veldig snart.

Anonymous poster hash: 60a90...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...