Gå til innhold

Anime-tråd


Sequax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liker også Ghibli (d'uh!). Ønsker meg dvden med kortfilmene deres supermye, men den er så dyr på jbox.

DVD med kortfilmer ? Har jeg ikke hørt om en gang :) Hva heter den ?

Jeg skulle bestille Nausicaä of the valley of the wind her om dagen men da var den utsolgt. Regner med at du syns den er bra ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler dette nesten er som å banne i kirken :sjenert: men de ghibli filmene jeg har sett synes jeg egentlig ble litt kjedelige..

(føler nesten jeg bør løpe å hjemme meg av redsel for å bli skutt på nå :fnise: )

Første Anime filmen jeg så var Silverfang og den er fortsatt en av mine absolutt favoritter. Den er bare så herlig pompøs!! :jepp: Første jeg kjøpte selv var El Hazzard og den er også fortsatt høyt oppe på listen min.

Ellers kjøpte jeg en stund alt som kom ut på norsk av manga men jeg det ble så mye etter hvert at jeg var nødt til å kutte ned fordi det ble så dyrt..

Den eneste jeg kjøper nå er Nana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sequax: æh, skulle kanskje ha sagt det tydeligere, men du kan ikke se serier på animelist, bare lese om dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler dette nesten er som å banne i kirken :sjenert: men de ghibli filmene jeg har sett synes jeg egentlig ble litt kjedelige..

(føler nesten jeg bør løpe å hjemme meg av redsel for å bli skutt på nå :fnise: )

Første Anime filmen jeg så var Silverfang og den er fortsatt en av mine absolutt favoritter. Den er bare så herlig pompøs!! :jepp: Første jeg kjøpte selv var El Hazzard og den er også fortsatt høyt oppe på listen min.

Ellers kjøpte jeg en stund alt som kom ut på norsk av manga men jeg det ble så mye etter hvert at jeg var nødt til å kutte ned fordi det ble så dyrt..

Den eneste jeg kjøper nå er Nana.

Hvilke Ghibli-filmer har du sett ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sequax: æh, skulle kanskje ha sagt det tydeligere, men du kan ikke se serier på animelist, bare lese om dem ;)

Hehe...ok :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sett første episode av Azumanga....det blir altfor barnslig for meg.....;)

Noen som kan anbefale noe Ghibli-aktig ? Pingting, du har vel sikkert noen forslag ? :ler:

Hummm..... nei, egentlig ikke?

Eller: hva med den jeg ser på nå; Mushishi. Ikke helt Ghibli-ish, men jeg kan tenke meg at mange som liker Ghibli også vil like denne. jeg liker den ihvertfall veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spirited Away og Kiki's Delivery Service. Har lest litt om de andre men jeg tror jeg fort ville synes de og var litt kjedelige. Veldig pene selvfølgelig men bare ikke helt det rette for meg.

Dog skal jeg se om jeg ikke får sett Nausicaâ (min far synes den er kjempebra så jeg tar det en gang jeg er på besøk)og Tales from Earthsea (Er veldig glad i bøkene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt av animeen der, den er veldig fin! :jepp:

Har du lest mangaen og? Lurte bare på hvor like historiene er :)

Aldri godt å si hvordan historiene blir når de lager animeèr av mangaer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spirited Away og Kiki's Delivery Service. Har lest litt om de andre men jeg tror jeg fort ville synes de og var litt kjedelige. Veldig pene selvfølgelig men bare ikke helt det rette for meg.

Dog skal jeg se om jeg ikke får sett Nausicaâ (min far synes den er kjempebra så jeg tar det en gang jeg er på besøk)og Tales from Earthsea (Er veldig glad i bøkene)

Hver sin smak ;)

Jeg har heller ikke sett Nausicaä enda, men har hørt mye bra om den. Tales from earthsea...det er vel ikke Miyasaki som har skrevet dem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummm..... nei, egentlig ikke?

Eller: hva med den jeg ser på nå; Mushishi. Ikke helt Ghibli-ish, men jeg kan tenke meg at mange som liker Ghibli også vil like denne. jeg liker den ihvertfall veldig godt :)

Skal sjekke den ut!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest mangaen og? Lurte bare på hvor like historiene er :)

Aldri godt å si hvordan historiene blir når de lager animeèr av mangaer :ler:

Nei, har ikke lest den desverre. Men har planer om det, så da skal jeg oppdatere deg! ;) (eh, det kan ta lang tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen vil se en anime litt utenom det vanlige, så kan jeg anbefale Afro Samurai på det varmeste. det er noe så sjeldent som en japansk anime som har engelsk som originalspråk. Bl.a. Samuel L. Jackson og Ron Perlman (Hellboy) har stemmene. Rar, blodig og småsær. Veldig kul animasjonsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en anime-tråd! :rødme:

Studio ghibli filmene er jo fantastiske, noen mer enn andre. Har alle filmene som ghibli har laget, det er en del, også noen av de som ikke er ute enda. Ekte varer fra Japan.

Jeg har mine personlige favoritter og noen jeg ikke har sansen for, noen er triste mens andre vil du bare gå inn i og leve sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis noen vil se en anime litt utenom det vanlige, så kan jeg anbefale Afro Samurai på det varmeste. det er noe så sjeldent som en japansk anime som har engelsk som originalspråk. Bl.a. Samuel L. Jackson og Ron Perlman (Hellboy) har stemmene. Rar, blodig og småsær. Veldig kul animasjonsstil.

Personlig synes jeg engelsk språk blir voldtekt av det originale japanske verkene. Skal jeg se anime skal jeg ha japansk tale. Men det er meg da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Death Note var hypersuperbra.

Jeg gadd ikke mer når Light knerta L. Ble for kjedelig. Gjentok seg selv. Skulle vært så innmari mye kortere den serien. Så da siste episode hvor han daua, og ferdig. God ide, det må jeg innrømme. Begynte veldig spennende.

Enkelte deler av Samurai Champloo er helt geniale. Tegnefilm eller ei.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg engelsk språk blir voldtekt av det originale japanske verkene. Skal jeg se anime skal jeg ha japansk tale. Men det er meg da. :fnise:

Neinei, sånn er jeg og! Liker som oftest ikke dubbet, men denne finnes rett og slett ikke på japansk, den ble laget på engelsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke lest den desverre. Men har planer om det, så da skal jeg oppdatere deg! ;) (eh, det kan ta lang tid)

:ler:

Kanskje jeg får sett litt på serien først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...