Gå til innhold

Delt omsorg for hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mye som ikke er optimalt for hund. Bosituasjon/liten plass, være hjemme alene hele dagen, dårlig mat fra billigbutikk osv osv.

Takk for ditt råd. Kommer ikke til å følge det med det første men dersom jeg merker at det er slitsomt for hunden vil vi selvfølgelig revurdere. Anonymous poster hash: fe182...868

Liten plass til hva? Snakker du om bur er jeg enig, en hund har derimot ikke et bedre liv i et stort hus vs mindre leil, det er ute de skal mosjoneres og ikke inne i huset uansett.

Uansett, selvom andre ikke tar godt vare på sine dyr er der ingen grunn til at man selv skal gjøre det samme! Så barnslig og dårlig argument.

"Alle andre gjør det, så da kan jeg også"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liten plass til hva? Snakker du om bur er jeg enig, en hund har derimot ikke et bedre liv i et stort hus vs mindre leil, det er ute de skal mosjoneres og ikke inne i huset uansett.

Uansett, selvom andre ikke tar godt vare på sine dyr er der ingen grunn til at man selv skal gjøre det samme! Så barnslig og dårlig argument.

"Alle andre gjør det, så da kan jeg også"

Ja bur. Det er utrolig utbredt og i mine øyne dyremishandling.

Nå misforstår du med vilje eller så er du lite intelligent. Og hvis du påstår at jeg ikke tar godt vare på hunden min basert på det du har lest her så er du på tynn is.

Anonymous poster hash: fe182...868

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om en hund her...!

Som har hjerne på størrelse med en peanutt...

Bare den får stell, tur, mat og kos så er den helt sikkert fornøyd. Blir nok ikke store psykiske problemer for den ved å være litt her og der.

Anonymous poster hash: be1df...5bf

Jeg håper ikke du har hund? I så fall bør du øke kunnskapsnivået ditt en god del.

Anonymous poster hash: 9a4d4...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noen som er msteren uansett om det er lett å se eller ikke. Hvem kom han til først når dere kom hjem sammen? Hvem gav han maten til vanlig?

Wow? mesteren?

har du noen som helst kunnskap om hund what so ever? Isåfall så henger du sånn ca 20 år etter oss andre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabilitet er viktig, det har jeg jo alt nevnt. Hvordan ville du elv ha hatt det i lengden med å bo to forskjellige steder med forskjellige personer og aldri funnet deg helt tilrette?

Klart det ikke vises på kort tid, kanskje aldri tydelig i det hele tatt og det ville nok ha gått greit for en ellers stødig hund, men det beste er det ikke for noen.

Eeehh..? Det er jo helt vanlig i dag at skilsmissebarn bor 50/50 hos mor og far.

Nå får folk rulle inn her. Det er en hund vi snakker om, ikke et menneske. Så lenge den har det godt begge steder så klarer den seg helt umerket. Den vil etterhvert tilpasseg seg begge stedene og bli vant til dette.

Anonymous poster hash: 03ade...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeehh..? Det er jo helt vanlig i dag at skilsmissebarn bor 50/50 hos mor og far. Nå får folk rulle inn her. Det er en hund vi snakker om, ikke et menneske. Så lenge den har det godt begge steder så klarer den seg helt umerket. Den vil etterhvert tilpasseg seg begge stedene og bli vant til dette. Anonymous poster hash: 03ade...c4f

Ja, det er relativt vanlig, men studier viser at dette absolutt ikke er noe godt for barna, og de dermed burde ha ett fast hjem med besøkstid hos den andre parten i helger og ferier f.eks.

Hunder er ikke barn, men på dette punktet, og såklart flere, så kan det så absolutt sammenliknes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi snakker om en hund her...!

Som har hjerne på størrelse med en peanutt...

Bare den får stell, tur, mat og kos så er den helt sikkert fornøyd. Blir nok ikke store psykiske problemer for den ved å være litt her og der.

Anonymous poster hash: be1df...5bf

Idiot...

du har tydeligvis ikke skjønt en dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeehh..? Det er jo helt vanlig i dag at skilsmissebarn bor 50/50 hos mor og far.

Nå får folk rulle inn her. Det er en hund vi snakker om, ikke et menneske. Så lenge den har det godt begge steder så klarer den seg helt umerket. Den vil etterhvert tilpasseg seg begge stedene og bli vant til dette.

Anonymous poster hash: 03ade...c4f

Det er en hund ikke et menneske? ja? poenget er?

Alle hunder er ikke like, mine ene er en veldig skjør hund, hun hadde ikke taklet å bodd 2 forskjellige steder, for henne er det viktig med trygghet og stabilitet.

For en annen hund, så går det sikkert helt fint.

Det er med hunder som med oss, vi er alle helt forskjellige og har forskjellige behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For normalt nervesterke hunder er det ikke noe problem.

Kjenner flere hunder som er hos andre på dagtid/kvelds/nattetid når de jobber, og andre som er periodevis hos andre da eier jobber borte, og alle hundene stortrives.

Hunder er heller ikke dummere enn at de forstår at ett sett regler gjelder her, og andre regler gjelder der.

De forstår også hvem de kan tvinne rundt tommelen, og hvem som er mer konsekvente, og ikke går på sånt.

Se ann hunden deres, og om dere merker at den ikke jar godt av det så får dere gjøre noe med det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For normalt nervesterke hunder er det ikke noe problem.

Kjenner flere hunder som er hos andre på dagtid/kvelds/nattetid når de jobber, og andre som er periodevis hos andre da eier jobber borte, og alle hundene stortrives.

Hunder er heller ikke dummere enn at de forstår at ett sett regler gjelder her, og andre regler gjelder der.

De forstår også hvem de kan tvinne rundt tommelen, og hvem som er mer konsekvente, og ikke går på sånt.

Se ann hunden deres, og om dere merker at den ikke jar godt av det så får dere gjøre noe med det da.

Takk for svar. Vil si at han er normalt nervesterk absolutt og tar alle nye ting på strak arm. Nå har han jo allerede byttet mellom oss en stund og virker helt normal. Det er ikke så veldig sannsynlig at vi kommer til å ha det sånn hele livet hans men vi vil prøve så lenge det fungerer hvertfall.

Jeg ser jo at det er delte meninger rundt dette, så jeg kommer til å følge nøye med han for å være sikker på at han har det godt. Jeg er vil virkelig hans beste selv om enkelte brukere ikke tror meg på det.

TS

Anonymous poster hash: fe182...868

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vil si at han er normalt nervesterk absolutt og tar alle nye ting på strak arm. Nå har han jo allerede byttet mellom oss en stund og virker helt normal. Det er ikke så veldig sannsynlig at vi kommer til å ha det sånn hele livet hans men vi vil prøve så lenge det fungerer hvertfall.

Jeg ser jo at det er delte meninger rundt dette, så jeg kommer til å følge nøye med han for å være sikker på at han har det godt. Jeg er vil virkelig hans beste selv om enkelte brukere ikke tror meg på det.

TSAnonymous poster hash: fe182...868

Bare hyggelig :)

Det værste for en hund er å bo sammen med 2 som ikke er enige i oppdragelsen.

Den ene sier opp i sofaen, og den andre ned.

Da kan man snakke om å forvirre en stakkar...

Hunden jeg hadde var IKKE nervesterk, men han elsket å dra bort. Ble helt tulling da jeg dro frem weekend baggen.

Å han som alltid hørte på meg, og gikk til meg for trygghet tittet bare dumt på meg da vi var hos mamma og stefaren min, vist jeg prøvde å si noe til han.

Fikk utrykket: Det er ikke du som er sjefen her, det er Moffa :P

De passet han masse, og det var hans hjem nr.2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...