Gå til innhold

Dere som slipper bikkja løs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvom hunden bor med katter hjemme så kan de likevel jage fremmede katter. De er ikke "kattesikre" av den grunn.

Fullstendig klar over det. Men han har ikke gjort det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med hunden min som er redd katter da, og viker unna dem? :vetikke: Tulling, snart er det ikke lenger båndtvang her jeg bor, og jeg GLEDER meg til å slippe hunden min løs på fotballbaner og skogen så vi kan leke igjen.

Det argumentet om at katter ikke har skadet hunder eller barn på første side er forresten bullshit. Jeg selv ble angrepet av nabokatten som barn, og fikk stygge kloremerker og bittmerker på armene mine. En hund av venninnen min, en tibetansk spaniel, ble angrepet av en aggressiv katt da og måtte sy flere sting i ansiktet pga kloreskader. :(

Edit; Hurra, så først nå at det ikke er båndtvang lenger her jeg bor! :danse:

Endret av Howl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter dreper haugevis av småfugl og gnagere vært år, de ødelegger mer fauna enn hunder. Hold de små djeveldyrene inne, og i verste fall ha dem i bånd ute. Det har faktisk blitt et problem enkelte steder i verden at kattene dreper så innmari mye småvilt. Ugh.



Anonymous poster hash: e6974...168
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hunden min som er redd katter da, og viker unna dem? :vetikke: Tulling, snart er det ikke lenger båndtvang her jeg bor, og jeg GLEDER meg til å slippe hunden min løs på fotballbaner og skogen så vi kan leke igjen.

Det argumentet om at katter ikke har skadet hunder eller barn på første side er forresten bullshit. Jeg selv ble angrepet av nabokatten som barn, og fikk stygge kloremerker og bittmerker på armene mine. En hund av venninnen min, en tibetansk spaniel, ble angrepet av en aggressiv katt da og måtte sy flere sting i ansiktet pga kloreskader. :(

Edit; Hurra, så først nå at det ikke er båndtvang lenger her jeg bor! :danse:

Sjekka du med kommunen? Jeg trodde den var over her, men nei da! Utvidet til 20 september pga bufeloven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka du med kommunen? Jeg trodde den var over her, men nei da! Utvidet til 20 september pga bufeloven :)

Jepps, ikke lenger båndtvang her jeg bor. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepps, ikke lenger båndtvang her jeg bor. :biggrin:

Ok :) Bare kjedelig å drite seg ut fordi man ikke har sett godt nok, hos oss lå den på en spørsmål og svar side, kom ikke opp på google engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Ja, ser jo på hundekurs at det er individuelt. Hun som har retrieverblanding har en hund som er litt mer opptatt av å tilfredsstille eieren og bare "Yaaay, la meg gjøre som du vil!". Mens vår eurasier ser på oss med et oppgitt blikk og sier "what’s in it for me" og "jeg kan faktisk sitt. Jeg gidder ikke sitte hundre ganger, og dessuten er den tispa digg, så..snakkes, da!" :fnise:

Får trene mer med langline! Han er kjempeflink på å komme på innkalling, men absolutt ikke i alle situasjoner. Er noe mer spennende enn oss så kan vi ha det så godt. Men det hjelper ofte å løpe i motsatt retning. Det funker ikke så bra i sånne situasjoner som skisseres i tråden, da, da løper han sikkert etter katta først og så kommer til oss når katta er vekk.

Da burde dere trene innkalling på passe avstand fra fristelsen/forstyrrelsen, sånn at hunden (og dere) opplever mestring og forbinder innkalling med noe positivt. Om hunden stikker av, trener dere for nærme forstyrrelsen. Så kan man gradvis trene nærmere og nærmere.

Har selv gått på mange hundekurs, men både vi og hunden har blitt mer avslappa med årene. Det er liksom ikke krise om to hunder får hilse, så lenge det er tydelig at de har glede av det. De skal leve litt, de også. Jeg trener ofte passeringer, så hunden vet at jeg bestemmer om vi skal hilse eller ikke (det kommer litt an på kjønn og alder på den andre hunden).

Anonymous poster hash: e7292...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle er det kattene som er problemet!

Hunden min går løs hjemme i tunet, svigerfar har sauer og en katt og hunden løper inn på jordet til sauene og rundt katten, uten at noen av de enset hverandre.

Hos mine foreldre som bor i byen kryr det av nabokatter i hagen, de pisser og driter i alle blomsterbed og sandkasser som er.

Når jeg har med hunden min dit og den går løs i hagen og snuser rundt så er det kattene som freser på den, klorer og om jeg har den i bånd så sirkler de rundt den og freser. Hvis hunden min da gir et "boff" blir de livredde og fyker vekk. Katteeierne synes selvfølgelig dette er grusomt!

Vel.. jeg synes faktisk ikke andres katter har noe i vår hage å gjøre, og strengt tatt burde katteeierne komme å plukke opp dritten etter katta si!!

Katter og hunder kan fint gå sammen, jeg har gått inn for å få bikkja mi til å respektere katter, kanskje katteeiere burde venne kattene mer til hunder også?!

Anonymous poster hash: 1f548...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...