Gå til innhold

Dere som slipper bikkja løs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det du roper til meg for? Det er AKKURAT det tråden handler om. Hunder som ikke skal være løse pga katter. Båndtvangen opphøre i over-i-morgen.

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

Båndtvangen handler ikke om katter, nei, uansett fra tråden handler om.

Anonymous poster hash: 45ca7...f51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, la oss sperre den frittgående kattepusen inne blant husets fire vegger. La dem alle bli innekatter fordi et lite knippe idioter synes bikkja (som øvrig har den egenskap at den kan spise både mennesker og dyr) skal løpe fritt.Høres veldig greit ut. Når så du forresten en katt tygge halen av ei bikkje eller bite barn til blods? Anonymous poster hash: cc122...f6f

Bare la kattene gå ute, men ikke krev at hunder ikke skal kunne få løpe rundt og streker på bena, leke med ball eller lignende. Hvis dere slipper katten ut så følger det en lang rekke med risikoer som dere bevisst velger å ta. Hunder er en av de minste av dem.

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter, kanskje skulle du få hjelp for hundeskrekken din?



Anonymous poster hash: de994...5aa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båndtvangen handler ikke om katter, nei, uansett fra tråden handler om. Anonymous poster hash: 45ca7...f51

men i all verden da. Er ikke interessert i å diskutere båndtvang. Hvis du vil diskutere det så lag (enda) en tråd om det.

Kan jeg få lov av deg til å skrive min mening om trådens tema om 2 dager da, når bpndtvangen er over? Så får jeg heller komme tilbake da.

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter, kanskje skulle du få hjelp for hundeskrekken din?

Anonymous poster hash: de994...5aa

Ja, det er selvfølgelig derfor jeg og samboer vurderer å anskaffe oss hund i løpet av de neste årene. Fordi jeg har hundeskrekk. Dine synske evner er forbi min fatteevne. Fantastisk.

Anonymous poster hash: cc122...f6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kattemotivet ditt ble skapt med dårlige hensikter, ts. Jeg er katteeier og reflekterer på båndtvanget med helt andre problemstillinger enn det du tar opp. Om katten min blir spist av en hund tenker jeg at det er en trist situasjon, hvor katten min havnet i en unntakssituasjon.

Har hørt at katter også har angrepet hunder som ikke har gått bort til dem en gang. Det er også en trist situasjon og et unntak.

Det er ikke normalt for verken katter eller hunder å gå løs på hverandre i aggresjon, men under kommunikasjon og lek. Hunder kan være veldig frempå med lek og lekeslossing. Noen katter takler dette bedre enn andre, (noen lekesloss tilbake, klorer hunden på nesen og får være i fred osv) det går sjeldent ut på å spise hverandre til middag.

Båndtvang er (dessverre) en viktighet i veldig mange settinger. Dog bør det være inngjering og trygge områder for hunder flere plasser til å kunne løpe fritt og leke med andre hunder. Det er et slikt sted like i nærheten, et veldig stort inngjerda jorde...jeg synes det er kjempe trivelig at det jordet er gitt til glade hunder som løper rundt og leker med hverandre. Et fint rom i hverdagen.



Anonymous poster hash: c9f12...3bd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i all verden da. Er ikke interessert i å diskutere båndtvang. Hvis du vil diskutere det så lag (enda) en tråd om det.

Kan jeg få lov av deg til å skrive min mening om trådens tema om 2 dager da, når bpndtvangen er over? Så får jeg heller komme tilbake da.Anonymous poster hash: c6c9c...58b

Du kan da ikke forvente at alle hunder skal gå i bånd året rundt pga katter? Eller har jeg misforstått?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært båndtvang for katter. Selv har jeg blitt kloret av en håndfull katter, men andri kloret/bitt av en hund. For ikke å tenke på alle de stakkars fugleungene og smådyrene som katter ukritisk massakrerer, hvorfor tar vi ikke hensyn til disse?



Anonymous poster hash: 442c8...165
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir provosert over slike som TS som skal kaste alle eiere under samme kam. Du har null peiling på hva kontroll er.

Jeg har ei bikkje som jeg går med løs hele tiden, når jeg sier at den skal gå fot så går den fot UANSETT hva som skjer. Midt i sentrum kan jeg gå med bikkjen min løs, den følger meg som den skal. Hunden min liker ikke katter, men med mindre katten gjør noe mot hunden så kan det gå skeis.

Men vet du hva, når man faktisk har så mye kontroll som det jeg har på bikkja så burde man faen meg få lov, det fins unger som er verre. Hunden min adlyder meg uansett, bikkjen min går ikke overens med hannhunder men går fritt forbi uten og se på engang.



Anonymous poster hash: bb8a4...c56
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båndtvangen er over om 2 dager.

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

Båndtvangen er snart over ja. Den varer i fire måneder og fem dager. Enkelte steder er det imidlertid faktisk båndtvang hele året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei bikkje som jeg går med løs hele tiden, når jeg sier at den skal gå fot så går den fot UANSETT hva som skjer. Midt i sentrum kan jeg gå med bikkjen min løs, den følger meg som den skal. Hunden min liker ikke katter, men med mindre katten gjør noe mot hunden så kan det gå skeis.

Men vet du hva, når man faktisk har så mye kontroll som det jeg har på bikkja så burde man faen meg få lov, det fins unger som er verre. Hunden min adlyder meg uansett, bikkjen min går ikke overens med hannhunder men går fritt forbi uten og se på engang.

Anonymous poster hash: bb8a4...c56

Du burde fått bot! At den lystrer deg er ikke grunn god nok til å ikke holde bikkja i bånd i den tida det er båndtvang!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde fått bot! At den lystrer deg er ikke grunn god nok til å ikke holde bikkja i bånd i den tida det er båndtvang!

Har gått fint forbi politiet og de har kommentert hvor flink og lydig hund jeg har, hvem skal gi meg bot sa du? Er ikke bare en gang det har skjedd :)

Grunnen til at det faktisk er båndtvang er for det meste pågrunn av dyrene på fjellet.

Anonymous poster hash: bb8a4...c56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke forvente at alle hunder skal gå i bånd året rundt pga katter? Eller har jeg misforstått?

ja det har du så absolutt...

Personen jeg svarte snekker om at hunder må gå i bånd pga båndtvang.... Men det er jo ikke det tråden handler om. Tråden handler om at hunder skal gå i bånd så de ikke skal spise katter. Noe jeg er uenig i, og jeg mener at katteeieren må være klar over risikoen for at ting kan skje når katten går utendørs uten oppsyn. Men dette får jeg ikke lov å diskutere av denne personen fordi det h*n mener det ikke er et tema da alle hunder skal gå i bånd nå.

...Usj, ble jo bare rot dette..

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er selvfølgelig derfor jeg og samboer vurderer å anskaffe oss hund i løpet av de neste årene. Fordi jeg har hundeskrekk. Dine synske evner er forbi min fatteevne. Fantastisk.

Anonymous poster hash: cc122...f6f

Ikke gjør det mot en hund som da tydeligvis aldri skal få løpt seg sliten i friluft. Du har helt feil holdning til, og kunnskap om hundehold.

Anonymous poster hash: de994...5aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har gått fint forbi politiet og de har kommentert hvor flink og lydig hund jeg har, hvem skal gi meg bot sa du? Er ikke bare en gang det har skjedd :) Grunnen til at det faktisk er båndtvang er for det meste pågrunn av dyrene på fjellet. Anonymous poster hash: bb8a4...c56

Dyrene på fjellet...? Hvor i all verden får du det i fra? Det er jo like mye ville dyr på lavlandet. Rådyr, elg, fugler av forskjellige slag som hekker osv.

Anonymous poster hash: c0838...174

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrene på fjellet...? Hvor i all verden får du det i fra? Det er jo like mye ville dyr på lavlandet. Rådyr, elg, fugler av forskjellige slag som hekker osv.

Anonymous poster hash: c0838...174

Det jeg mente var å si at det er en ting og holde båndtvang på fjellet men i sentrum når hunden adlyder deg uansett hva. På fjellet pleier jeg og feste hundene mine sammen i et bånd slik at de holder båndtvang.

Anonymous poster hash: bb8a4...c56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Ja, la oss sperre den frittgående kattepusen inne blant husets fire vegger. La dem alle bli innekatter fordi et lite knippe idioter synes bikkja (som øvrig har den egenskap at den kan spise både mennesker og dyr) skal løpe fritt.

Høres veldig greit ut. Når så du forresten en katt tygge halen av ei bikkje eller bite barn til blods?

Anonymous poster hash: cc122...f6f

Når såg du ein hund tygge halen av ein katt eller bite et barn til blods?

Det eg derimot har sett er katten til mamma jage nabohunden på 25 kilo bortover i nabolaget. :fnise:

Bryter sjølv båndtvangen, der eg er heilt sikker på at det verken er sau eller andre dyr, ho er heller ikkje i stand til å ete verken menneske eller katt då ho veg typ 3 kg. Om ho begynner å sloss med ein katt er eg temmelig sikker på at katten hadde vunnet den kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det har du så absolutt...

Personen jeg svarte snekker om at hunder må gå i bånd pga båndtvang.... Men det er jo ikke det tråden handler om. Tråden handler om at hunder skal gå i bånd så de ikke skal spise katter. Noe jeg er uenig i, og jeg mener at katteeieren må være klar over risikoen for at ting kan skje når katten går utendørs uten oppsyn. Men dette får jeg ikke lov å diskutere av denne personen fordi det h*n mener det ikke er et tema da alle hunder skal gå i bånd nå.

...Usj, ble jo bare rot dette..Anonymous poster hash: c6c9c...58b

Haha, ja deg blir fort rot med alle ab'ene når man blander kodene. Da er vi nok enige vi du. Jeg har katt selv som selvfølgelig går fritt, med risikoen det innebærer. Det må man leve med som katteier. :)

Forresten, så noen kommenterte håndhevingen av båndtvangen i bystrøk. Jeg har også passert politi med løse hund (ved foten) i båndtvangperioden mange ganger og aldri fått tilsnakk. Ingen har hevet et øyenbryn noen gang. Så det virker som det meste passerer så lenge man tilsynelatende har kontroll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...