Gå til innhold

Dere som slipper bikkja løs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg observerer stadig vekk idioter som slipper bikkja på fotballbanen her i nabolaget, og lar den løpe fritt imens eieren selv begeistret står og kikker. Jeg har flere ganger påpekt at det er mye katter i området, og bikkja må være i bånd. Eier lystrer, men fortsetter elendigheten et par dager senere.

Hvorfor gjør dere det?

Argumentet som tilsier at dere har "kontroll på bikkja" er like tullete som at "den er snill" eller "den må jo få lov". Oppdager dyret katten som ligger og sover i busken, eller sniffer blomster i nærheten, så hører den verken på deg eller noen andre. Den gnafser katten i to, og synes det er flott. Det ligger i hundens natur, dens biologi, en atferd verken du eller andre kan kontrollere.


TA BIKKJA I BÅND



Anonymous poster hash: cc122...f6f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har både hatt og passet utallige hunder, og ingen av dem har noensinne "gnafset en katt i to".

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke pga katter at det er båndtvang da, men så lenge det er båndtvang skal voffene være i bånd uansett. Dessuten tror jeg du undervurderer kattene litt, det skal nok mye til for at de ikke oppdager en bikkje som er på vei for å spise den til middag.



Anonymous poster hash: e1bb4...47a
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at våre 3 katter fremdeles er i live, med tanke på at de bor under samme tak som bikkja :blink:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man ikke skal slippe bikkja si ukritisk, men katteargumentet synes jeg er tull.

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke send ut ungene dine med en 50kg st.bernadshund som de ikke klarer å holde igjen! Eller sett rottweileren din utenfor huset i kjetting, uten å gi den noe mosjon eller stimulering, slik at den blir så gira når jeg kommer syklende forbi med bikkja mi at den sliter seg løs og flyr rett på oss

Jeg er ikke TS, men hunder uten kontroll, i eller uten bånd er det verste jeg vet, og jeg har det siste året hatt 14 000 kr i dyrlegebehandlinger pga dette, Har jo ikke dekket dette selv, siden det er motparten som har betalt, men har hatt VONDT av hunden min når han har tuslet rundt haltende og med lampeskjerm fordi andre ikke har kontroll.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, nei. Det er ikke sikkert at en hund glefser en katt i to fordi det ligger i dens natur. Den "naturen" har i noen raser blitt fremmet og i andre raser avlet omtrent helt bort. Mye er også selvfølgelig individbetinget. Min hund var nysgjerrig på en katt og fikk en klo i nesa. Etter det har han snudd seg vekk hver gang det er en katt i nærheten og nekter å se på den.

Det sagt, er det selvsagt at man ikke slipper hunden løs om man ikke har kontroll på den. Det er bare dårlig eierskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at våre 3 katter fremdeles er i live, med tanke på at de bor under samme tak som bikkja :blink:

Selvfølgelig gjelder ikke dette alle hunder. En hund som er godt vant med katter, vil trolig ikke bry seg. Men dessverre er ikke alle hunder glad i katter, eller bor under samme tak som dem

Anonymous poster hash: cc122...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjelder ikke dette alle hunder. En hund som er godt vant med katter, vil trolig ikke bry seg. Men dessverre er ikke alle hunder glad i katter, eller bor under samme tak som dem

Anonymous poster hash: cc122...f6f

Han er ikke vandt til katter, men han jager de heller ikke. Han gikk noe lunde overens med den ene katten som valp, når katten var større en han. De to andre har han såvidt møtt da jeg vet at de vil gå rett på øynene.

Edit: Dessuten så elsker han tennisballen sin høyere enn alt, så jeg har så og si 100% kontroll på tur når jeg har han løs, så lenge jeg har med tennisballen :nigo:

Endret av Frk.K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nei. Det er ikke sikkert at en hund glefser en katt i to fordi det ligger i dens natur. Den "naturen" har i noen raser blitt fremmet og i andre raser avlet omtrent helt bort. Mye er også selvfølgelig individbetinget. Min hund var nysgjerrig på en katt og fikk en klo i nesa. Etter det har han snudd seg vekk hver gang det er en katt i nærheten og nekter å se på den.

Det sagt, er det selvsagt at man ikke slipper hunden løs om man ikke har kontroll på den. Det er bare dårlig eierskap.

Hva legger du i "kontroll", da? Har du egentlig kontroll på 100% av bikkja di? Ingen har det.

Anonymous poster hash: cc122...f6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både hatt og passet utallige hunder, og ingen av dem har noensinne "gnafset en katt i to".

Så bra! Alle svaner jeg har sett, har vært hvite. Derfor konkluderer jeg med at alle svaner er hvite. Men er de egentlig det, da?

hehe

Anonymous poster hash: cc122...f6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er BÅNDTVANG og da skal alle hunder være i bånd UANSETT. Unntaket er hvis området er gjerdet inn forsvarlig. Båndtvangen er for ville dyr, ikke kattepuser. Er selv hundeeier og kunne ikke ramlet meg inn å slippe løs hunden under båndtvangen, den klarer fint å løpe løst i hagen og ellers være i bånd den lille perioden båndtvangen er. Du er uansvarlig som hundeeier om du slipper den løs under båndtvangen og unnskyldninger som "jeg har kontroll" osv er naivt. Det er et dyr med instinkter, da hjelper det ikke å ha "en snill hund"



Anonymous poster hash: f3523...417
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Alle svaner jeg har sett, har vært hvite. Derfor konkluderer jeg med at alle svaner er hvite. Men er de egentlig det, da?hehe Anonymous poster hash: cc122...f6f

Men har ikke katteeieren noe ansvar da?

Hvis man slipper katten ut så er det med en risiko for at noe vil skje den når den er ute i den store verden alene. Enten det er hunder, biler, slemme mennesker eller andre ting... Jeg synes ikke hundenes frihet skal begrenses fordi kattene skal kunne gå uten oppsyn.

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva legger du i "kontroll", da? Har du egentlig kontroll på 100% av bikkja di? Ingen har det.

Anonymous poster hash: cc122...f6f

Med kontroll mener jeg (blandt annet) at hunden stopper med den driver med og kommer til deg når du kaller på den. Så er det selvsagt en del av det å være en ansvarlig hundeeier å vite hvilke situasjoner som gjør hunden døv og være i forkant og ikke slippe hunden med mindre du er sikker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har ikke katteeieren noe ansvar da?

Hvis man slipper katten ut så er det med en risiko for at noe vil skje den når den er ute i den store verden alene. Enten det er hunder, biler, slemme mennesker eller andre ting... Jeg synes ikke hundenes frihet skal begrenses fordi kattene skal kunne gå uten oppsyn.

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

Dette er det mest idiotiske argumentet jeg noensinne har hørt.

Anonymous poster hash: cc122...f6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er BÅNDTVANG og da skal alle hunder være i bånd UANSETT. Unntaket er hvis området er gjerdet inn forsvarlig. Båndtvangen er for ville dyr, ikke kattepuser. Er selv hundeeier og kunne ikke ramlet meg inn å slippe løs hunden under båndtvangen, den klarer fint å løpe løst i hagen og ellers være i bånd den lille perioden båndtvangen er. Du er uansvarlig som hundeeier om du slipper den løs under båndtvangen og unnskyldninger som "jeg har kontroll" osv er naivt. Det er et dyr med instinkter, da hjelper det ikke å ha "en snill hund"

Anonymous poster hash: f3523...417

Båndtvangen er over om 2 dager.

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men har ikke katteeieren noe ansvar da?

Hvis man slipper katten ut så er det med en risiko for at noe vil skje den når den er ute i den store verden alene. Enten det er hunder, biler, slemme mennesker eller andre ting... Jeg synes ikke hundenes frihet skal begrenses fordi kattene skal kunne gå uten oppsyn.

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

Det er :rope: båndtvang for hunder i sommerhalvåret.

Båndtvang. For hunder.

Har ingenting med katter å gjøre.

Anonymous poster hash: 45ca7...f51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det mest idiotiske argumentet jeg noensinne har hørt. Anonymous poster hash: cc122...f6f

Hvorfor i alle dager er det det?

Hvis man slipper katten ut så må man også være bevisst på hvilken risiko som følger.

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er :rope: båndtvang for hunder i sommerhalvåret.

Båndtvang. For hunder.

Har ingenting med katter å gjøre.

Anonymous poster hash: 45ca7...f51

Hva er det du roper til meg for? Det er AKKURAT det tråden handler om. Hunder som ikke skal være løse pga katter. Båndtvangen opphøre i over-i-morgen.

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager er det det?

Hvis man slipper katten ut så må man også være bevisst på hvilken risiko som følger.

Anonymous poster hash: c6c9c...58b

Ja, la oss sperre den frittgående kattepusen inne blant husets fire vegger. La dem alle bli innekatter fordi et lite knippe idioter synes bikkja (som øvrig har den egenskap at den kan spise både mennesker og dyr) skal løpe fritt.

Høres veldig greit ut. Når så du forresten en katt tygge halen av ei bikkje eller bite barn til blods?

Anonymous poster hash: cc122...f6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...