Gå til innhold

Ukjent katt i Hagen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor vil du ikke fortelle hvilken organisasjon du jobber for?

Jeg syns heller ikke denne katten ser ut som en katt som har behov for øyeblikkelig nødhjelp! Sulten, javisst, men det betyr ikke at den er døden nær.

Grums i øynene er vel helt normalt, og det er ingen tegn til betennelse. Fargen er heller ikke noe å reagere på, min katt går fra hvit til rosa på nesen og tilbake på få minutter, avhengig av sinnstilstand. :)

Til ts: sett en lapp på butikken, annonser på dyrebar og gjør hva du kan for å finne en eier.

Fordi organisasjonen ikke har så mange frivillige som jobber på huset (desverre) og organisasjonen er ganske kjent i byen her for det de gjør. Vi er en liten lokal gruppe og opererer kun i denne kanten av fylket. Jeg vil gjerne beholde min anonymitet så om jeg forteller det så blir jeg antageligvis gjenkjent.

Forøvrig så er jeg enig med deg at det ikke ser ut som om katten er døden nær, men det er ingen regel som sier at dyr ikke trenger hjelp så lenge de ikke ser ut til å dø. Slik er det iallefall i vår organisasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok ikke den trenger akutt hjelp, men siden jeg bare har erfaring (og er litt hønemor) med mine egne katter, tenkte jeg det var lurt å høre litt hva andre synes om kattens tilstand.

Han gjemte seg bort for oss, men det jeg så av han gikk halen nedover, nesten så han bærte den mellom beina.. Han er hvertfall ikke øre merka, prøvde å kjenne etter chip men det var ikke så enkelt.

Oppførsel messig og av min erfaring vil jeg si at han er redd, men samtidig veldig sulten!

Vet at det går fryktelig mange hjemløse villkatter rundt her, men noen villkatt er han ikke.

Har delt bildet med DB her i område også rundt på Facebook, så finner vi forhåpentligvis ut av det;)

Takk for tips:)

Anonymous poster hash: f285b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

Hvor holder dere til?

Dene pusen ser helt lik ut som pusen jeg ga til et par i Skedsmo-området for en måned siden.

Hun har en liten, svak brun flekk i nakken. Send meg en pm hvis det er henne!

Endret av marie_82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder dere til?

Dene pusen ser helt lik ut som pusen jeg ga til et par i Skedsmo-området for en måned siden.

Hun har en liten, svak brun flekk i nakken. Send meg en pm hvis det er henne!

Er nok ikke denne.

Av str å regne er jeg nesten sikker på at det er hannkatt, den har heller ikke noe brunt i nakken.

Eieren er mest sannsynlig funnet, så det ordner seg for pus:)

Anonymous poster hash: f285b...e4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

Er nok ikke denne.

Av str å regne er jeg nesten sikker på at det er hannkatt, den har heller ikke noe brunt i nakken.

Eieren er mest sannsynlig funnet, så det ordner seg for pus:)

Anonymous poster hash: f285b...e4c

Det var godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Er nok ikke denne.

Av str å regne er jeg nesten sikker på at det er hannkatt, den har heller ikke noe brunt i nakken.

Eieren er mest sannsynlig funnet, så det ordner seg for pus:)

Anonymous poster hash: f285b...e4c

Så bra den kom til rette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok ikke denne.

Av str å regne er jeg nesten sikker på at det er hannkatt, den har heller ikke noe brunt i nakken.

Eieren er mest sannsynlig funnet, så det ordner seg for pus:)

Anonymous poster hash: f285b...e4c

Var det rett eier til rett pus TS? Håper... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, håper du faktisk kan ta en prat med den organsisasjonen din, SUSSI81, og gå over retningslinjene deres.

Vel og bra at dere tar vare på dyr, bortkomne, mishandlede osv, men jeg håper virkelig dere tar å ser det an før dere skriker ut om vannskjøtsel, mishandling osv.

Pga folk som deg har jeg vært meldt til mattilsynet flere ganger fordi naboer mener hestene mine var for tynne eller kattene for rufsete. Når mattilsynet kom kunne de le høyt og poengtere at hestene heller var hakket over normalt hold enn under et.

Noen skriker mishandling altfor fort.



Anonymous poster hash: ea837...78d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det rett eier til rett pus TS? Håper... :)

Eier er funnet:)

Anonymous poster hash: f285b...e4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Eier er funnet:)

Anonymous poster hash: f285b...e4c

Så fint å høre at pusen har fått igjen mennesket/menneskene sine :)

Det var dagens beste nyhet, tusen takk for at du delte den :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, håper du faktisk kan ta en prat med den organsisasjonen din, SUSSI81, og gå over retningslinjene deres.

Vel og bra at dere tar vare på dyr, bortkomne, mishandlede osv, men jeg håper virkelig dere tar å ser det an før dere skriker ut om vannskjøtsel, mishandling osv.

Pga folk som deg har jeg vært meldt til mattilsynet flere ganger fordi naboer mener hestene mine var for tynne eller kattene for rufsete. Når mattilsynet kom kunne de le høyt og poengtere at hestene heller var hakket over normalt hold enn under et.

Noen skriker mishandling altfor fort.

Anonymous poster hash: ea837...78d

Pga folk som meg??! Jeg har meldt til mattilsynet en gang og da var det en person som hadde over 100 utsultede katter og bodde i en brakke.

At folk melder deg til mattilsynet er da vitterlig ikke min feil, kanskje du burde gå inn i deg selv og ditt dyrehold om det skjer så ofte som du hevder. Mattilsynet har HØY toleranse før de faktisk gjør noe med meldt situasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier er funnet, men noen lykkelig gjenforening er det nok ikke..

Katten hører til i nabolaget og er et sørgelig syn, tydelig at han ikke får nok av det han trenger..

Her om dagen braka han sammen med en av våre som nå ser ut som en bull terrier i fjeset.

Anonymous poster hash: f285b...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste du kan gjøre er å snakke med eier. Fortell hva du observerer, og fisk litt etter informasjon rundt stell, foring, ut/inn- situasjonen (om den har mulighet til å komme seg inn når den vil o.s.v). Legg vekt på det at den er sulten. Si at du er bekymret. Du trenger ikke å angripe på noe som helst vis, bare vis at du bryr deg om katten. Ikke vær redd for å gjøre det!

Kanskje kommer det fram i samtalen at de er lei av den, eller at det er andre ting som er vanskelig i hjemmet som gjør at den kanskje ikke får det den trenger. Hvis du spør på rette måten (med omtanke) så kanskje de tar det på rett måte og du får svar som gjør deg klokere. Kommer det tydelig fram at de faktisk ikke bryr seg om den, eller at de ikke klarer å gi den det stellet den trenger, så kan du jo tilby deg å videreformidle kontakt til noen som driver med omplassering. Men snakk med dem først du! Det går ofte så mye, mye bedre enn du tror. Og uansett så har du da i alle fall gjort noe. Fantastisk fint at du bryr deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...