Gå til innhold

Til dere med innekatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker å skaffe meg en katt til høsten når jeg flytter sammen med kjæresten. Foreldrene mine mener dette er en dårlig idé og at jeg ikke har tid til å ta vare på den (er student). Men en katt kan da være hjemme alene en arbeidsdag? De klarer seg jo mye bedre alene enn hunder, og hunder kan jo og være alene hjemme en arbeidsdag.. Dessuten kan jeg jo være ganske mye hjemme mens jeg er student, ettersom jeg ikke har noe obligatorisk. Og etterhvert kan det hende jeg skaffer en katt til.

Så, hva sier dere? Jeg savner så inderlig å ha et dyr, så vil skaffe meg et så fort jeg flytter ut. Kan også nevne at jeg har hatt katt før, men da en utekatt!



Anonymous poster hash: 36703...de3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre hvorfor det må være innekatt? Katter flest bør ha muligheten til å få være ute og være, vel, katter. Med mindre det er noe medisinsk i veien, eller forhistorie som tilsier at det må være innekatt syns jeg ikke det er helt greit å skaffe katt for å sperre den inne.

For å svare på ditt spørsmål, katter kan være hjemme alene noen timer, men uten annen stimuli som en kattevenn eller utemuligheter må du passe på å leke og trene mye med den, så den får brukt instinktene sine og får ut energi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor det må være innekatt? Katter flest bør ha muligheten til å få være ute og være, vel, katter. Med mindre det er noe medisinsk i veien, eller forhistorie som tilsier at det må være innekatt syns jeg ikke det er helt greit å skaffe katt for å sperre den inne.

For å svare på ditt spørsmål, katter kan være hjemme alene noen timer, men uten annen stimuli som en kattevenn eller utemuligheter må du passe på å leke og trene mye med den, så den får brukt instinktene sine og får ut energi.