Gå til innhold

Kan jeg la vær å be kusiner og fettere vi aldri ser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Jeg synes det blir et problem å utelatte en person i en søskenflokk. Ellers er jeg enig i at det er dere som bestemmer gjestelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan da ikke utelate en person i en søskeflok,uansett hvor lite kontakt dere har! Men ellers synes jeg det er ok å ikke invitere søskenbarn man ikke har kontakt med.



Anonymous poster hash: 253f0...14a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

Jeg synes det er ok å la være å invitere søskenbarn man ikke har noe kontakt med, men jeg ville prøvd å strekke meg langt for å unngå å utelate ett søsken i en søskenflokk. Det kan fort bli litt sårt og ubehagelig, både for den utelatte, de inviterte og dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter de dere vil, men ikke la det bli bare en som ikke blir invitert.



Anonymous poster hash: 48195...7d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan du. Vi skal ikke invitere perifere slektninger vi ikke har kontakt med (bortsett fra kanskje et Facebook-vennskap) i bryllupet vårt. Vi ønsker å dele dagen med mennesker vi faktisk har jevnlig kontakt/omgang med og har rett og slett ikke økonomi til å be inn "hele slekta" på begge sider - vi kommer begge fra ganske store familier.

Jeg ser det er noen som synes det er dumt å utelate en fra en søskenflokk og jeg ser poenget. Vi har en omvendt problemstilling i vårt bryllup; en av brudgommens beste kamerater er en fetter som er like gammel som ham. Fetteren vokste opp på en helt annen kant av landet enn min kjære og de hadde ikke noe særlig kontakt før de tilfeldigvis endte opp med å studere ved Høgskolen i Oslo begge to og ble kjent med hverandre da.

Fetteren med samboer er selvsagt på gjestelista, men hans tre søsken som min kjære ikke har noe forhold til kommer ikke til å bli bedt. Det blir sikkert litt mugging om dette, men det får så være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi gifter oss til våren, skal vi ha selskapet i et lokale med kapasitet til 90 stk.

Han stiller med all slekt og noen venner, jeg har virkelig stor slekt og mange søskenbarn, så det begrenser seg helt naturlig. Og, med stor slekt så har man naturlig nok ikke like mye kontakt med alle, i alle fall ikke jeg. Så, barna til min fars og mors eldste søsken vil ikke bli invitert, og jeg har heller ikke vært invitert i bryllupet til noen av dem. :-)

Føles helt naturlig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...