Gå til innhold

Alkoholfritt bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser alle trådene om betalbar. Er det " lov" å ha alkoholfritt bryllup, eller er det forventet at det skal nærmest flyte over av alkohol i bryllup?



Anonymous poster hash: 94773...cb2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leser alle trådene om betalbar. Er det " lov" å ha alkoholfritt bryllup, eller er det forventet at det skal nærmest flyte over av alkohol i bryllup?

Anonymous poster hash: 94773...cb2

det er det KUN brudeparet som bestemmer. jeg for min del skjønner ikke at folk har problemer med å godta parets bestemmelser når det kommer til alkohol i bryllup.

Anonymous poster hash: 17c8e...905

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser alle trådene om betalbar. Er det " lov" å ha alkoholfritt bryllup, eller er det forventet at det skal nærmest flyte over av alkohol i bryllup?

Anonymous poster hash: 94773...cb2

Mange muligheter. Et alternativ til fri bar, er å betale kun for et visst antall glass pr gjest til hovedretten, og at gjestene selv kjøper og betaler for mer drikke om de vil.

Anonymous poster hash: b82d1...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg avholds og er ikke så komfortabel rundt folk når de er litt beruset blitt, så kunne tenkt meg et fullstendig alkoholfritt bryllup, men ville det vært ok? Folk ville forventet vin eller noe sånt til middagen i alle fall? TS



Anonymous poster hash: 94773...cb2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg avholds og er ikke så komfortabel rundt folk når de er litt beruset blitt, så kunne tenkt meg et fullstendig alkoholfritt bryllup, men ville det vært ok? Folk ville forventet vin eller noe sånt til middagen i alle fall? TS

Anonymous poster hash: 94773...cb2

Klart det er brudeparet som bestemmer, men vær forberedt på at mange blir skuffet om det ikke engang er et glass vin til maten. Det ville også jeg blitt :rolleyes: . Fordel å vite det på forhånd, i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv er jeg avholds og er ikke så komfortabel rundt folk når de er litt beruset blitt, så kunne tenkt meg et fullstendig alkoholfritt bryllup, men ville det vært ok? Folk ville forventet vin eller noe sånt til middagen i alle fall? TS

Anonymous poster hash: 94773...cb2

Er du evt komfortabel med at de drikker kun 2-3 glass vin til middagen?

Hold evt bryllupet et sted der det ikke er alkoholsalg.

Anonymous poster hash: b82d1...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du evt komfortabel med at de drikker kun 2-3 glass vin til middagen?

Hold evt bryllupet et sted der det ikke er alkoholsalg.

Anonymous poster hash: b82d1...8df

Joda, hadde det bare blitt med de glassene, men vet flere som ikke stopper der og har en tendens til å bli overstadig beruset, så er vel det jeg vil unngå. TS

Anonymous poster hash: 94773...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de slepp å ha alkohol i bryllupet! Eg har vore i rundt 20 bryllup siste åra, og berre ei handfull av desse har hatt alkoholservering. (Et glas til middag typisk) og det har vore supre bryllup alle sammen :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det lov til å ha et alkoholfritt bryllup ts :-D Når du selv er avholds er det for min del naturlig at du har et alkoholfritt bryllup :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg er en svoren motstander av kaffegjester og at gjestene skal betale for all drikke etter middag.

Jeg har derimot ingen problemer med alkoholfritt bryllup - så lenge man serverer ordentlig drikke og ikke avspiser gjestene med brus.

Men du trådstarter: hva med å søke litt på forumet og lese hva som er skrevet om dette temaet før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg avholds og er ikke så komfortabel rundt folk når de er litt beruset blitt, så kunne tenkt meg et fullstendig alkoholfritt bryllup, men ville det vært ok? Folk ville forventet vin eller noe sånt til middagen i alle fall? TS

Anonymous poster hash: 94773...cb2

Selvfølgelig ville det være greit med alkoholfritt bryllup :)

Tror mange av oss som taler varmt om fri bar, gjør det fordi vi syns det er en uting at gjestene skal være nødt til å ta frem lommeboka under festen - ikke fordi alkoholen skal stå i fokus ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går bra med et alkoholfritt bryllup, men mange gjestene forventer at det blir alkohol på festen... Selv om det er brudeparet som bestemme, kan det være litt "tricky" i praksis.

Kanskje er det best med å si ifra på forhånd at det ikke blir noen alkohol på festen? f.eks. når man intviterer gjester.

Tror mange av oss som taler varmt om fri bar, gjør det fordi vi syns det er en uting at gjestene skal være nødt til å ta frem lommeboka under festen - ikke fordi alkoholen skal stå i fokus ;)

:5:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kosa meg i et alkoholfritt bryllup jeg, som avholds så hadde jeg kunne tenke meg det selv, men mannen vil ikke det. Man kan vel ikke forvente seg hæla i taket og tenna i tapeten med alkoholfritt, men det er jo ikke akkurat målet for alle eller! Stemning lages ikke av alkohol, men av menneskene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholfritt er fint, hvis det er gode alkoholfrie drikker og ikke bare brus. Mineralvann, gode eplesafter og alkoholfritt øl er bra. Alkoholfri vin må man være forsiktig med, det meste smaker Gøy-saft og er udrikkelig.

Det er ikke "meningen at alkoholen skal flyte", men det er meningen når man inviterer til selskap at gjestene får det de trenger av vått og tørt uten å betale for det. Betalbar handler ikke om alkohol eller ikke i det hele tatt. Et alkoholfritt bryllup har også drikkeservering etter maten, så spørsmålet om betalbar eller ikke er det samme (for dem som vurderer betaling, bonger og lignende).



Anonymous poster hash: 38228...a81
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør i det minste opplyses om at bryllupet skal være alkoholfritt i invitasjonen - så kan folk takke nei om de ikke vil komme.

Jeg ville nok takket nei.



Anonymous poster hash: 86588...b21
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det bør i det minste opplyses om at bryllupet skal være alkoholfritt i invitasjonen - så kan folk takke nei om de ikke vil komme.

Jeg ville nok takket nei.

Anonymous poster hash: 86588...b21

Hva er dine begrunnelser til å takke nei til et bryllup uten alkohol? :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør i det minste opplyses om at bryllupet skal være alkoholfritt i invitasjonen - så kan folk takke nei om de ikke vil komme.

Jeg ville nok takket nei.

Anonymous poster hash: 86588...b21

Hvis ikke folk vil komme i bryllupet, bare pga det ikke blir servert alkohol eventuelt, så kan de like gjerne bare holde seg hjemme. Vil ha gjester i bryllupet, som vil være der for å feire dagen sammen med oss. TS

Anonymous poster hash: 94773...cb2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde synes det var helt flott å komme til et alkoholfritt bryllup! Jeg drikker selv minimalt og stemmer igrunn for flere alkoholfrie anledninger, både til hverdag og fest. Jeg liker ikke fulle folk, og erfaringsmessig er ikke alle like flinke til å stoppe før det tar av... Jeg er lei av at det MÅ være alkohol til alle anledninger.

Dersom noen ikke vil komme fordi de ikke får alkohol, da synes jeg nesten de bare kan få holde seg hjemme, altså! Feil fokus, mener jeg. Brudeparet setter rammene for sin fest, og det er uhøflig å klage på at man ikke liker maten eller det er feil drikke. Synes ikke det er nødvendig å opplyse om dette før bryllupet heller, egentlig, men det er kanskje bedre å gjøre det enn at noen skal bli sure og legge en demper på festen.

Masse gode, alkoholfrie alternativer! Det er ikke bare brus som er uten alkohol :D



Anonymous poster hash: 57510...00b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvis ikke folk vil komme i bryllupet, bare pga det ikke blir servert alkohol eventuelt, så kan de like gjerne bare holde seg hjemme. Vil ha gjester i bryllupet, som vil være der for å feire dagen sammen med oss. TS Anonymous poster hash: 94773...cb2

Jeg kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...