Gå til innhold

Hva betalte du for fri bar? Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har 83 stk inviterte til vårt bryllup. Det holdes på et hotell hvor de selvfølgelig da serverer alkoholen.

Jeg har fått oppgitt følgende priser:
Rødvin pr glass 83,-
Hvitvin pr glass 81,-
Øl pr flaske 64,-

Jeg syns disse prisene er ganske svimlende. Det koster jo 83 kr for en flaske vin på polet!!!! (Jeg er avholds selv, så kan ikke heller si at jeg vet så mye om viktigheten av å kjøpe dyre og gode viner)

Uansett... Noen som vil gi meg sånn ca hva de tror det vil koste å ha fri bar?



Anonymous poster hash: fe918...80f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har 83 stk inviterte til vårt bryllup. Det holdes på et hotell hvor de selvfølgelig da serverer alkoholen.

Jeg har fått oppgitt følgende priser:

Rødvin pr glass 83,-

Hvitvin pr glass 81,-

Øl pr flaske 64,-

Jeg syns disse prisene er ganske svimlende. Det koster jo 83 kr for en flaske vin på polet!!!! (Jeg er avholds selv, så kan ikke heller si at jeg vet så mye om viktigheten av å kjøpe dyre og gode viner)

Uansett... Noen som vil gi meg sånn ca hva de tror det vil koste å ha fri bar?

Anonymous poster hash: fe918...80f

Beregn 3* av prisen på polet. Så prisene er ikke helt ublu, men jeg ville forhandlet rundt til flaske eller boks pris; altså sikre volumet bedre.

(minuset er at du kan stå igjen med to over halvfulle vindunker på 3 liter i rest, men totlregnskapet ditt bør bli bedre. BTW, dette er ulempen med å ha det på hotell. )

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 83 stk inviterte til vårt bryllup. Det holdes på et hotell hvor de selvfølgelig da serverer alkoholen.

Jeg har fått oppgitt følgende priser:

Rødvin pr glass 83,-

Hvitvin pr glass 81,-

Øl pr flaske 64,-

Jeg syns disse prisene er ganske svimlende. Det koster jo 83 kr for en flaske vin på polet!!!! (Jeg er avholds selv, så kan ikke heller si at jeg vet så mye om viktigheten av å kjøpe dyre og gode viner)

Uansett... Noen som vil gi meg sånn ca hva de tror det vil koste å ha fri bar?

Anonymous poster hash: fe918...80f

Er det for sent å forandre på planene, og holde bryllupsfesten et sted der dere selv kan kjøpe inn drikken på forhånd på Vinmonopolet?

Anonymous poster hash: 2dad4...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 34 gjester. Flere av de var avholdsfolk. Fri bar kostet oss 25 000,-



Anonymous poster hash: 3f78a...601
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 34 gjester. Flere av de var avholdsfolk. Fri bar kostet oss 25 000,-

Anonymous poster hash: 3f78a...601

Grøss, det kan jo bli 100 000,- eller 200 000,- eller mer for TS, med det antallet gjester de har...

Anonymous poster hash: 2dad4...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beregn 3* av prisen på polet. Så prisene er ikke helt ublu, men jeg ville forhandlet rundt til flaske eller boks pris; altså sikre volumet bedre.

(minuset er at du kan stå igjen med to over halvfulle vindunker på 3 liter i rest, men totlregnskapet ditt bør bli bedre. BTW, dette er ulempen med å ha det på hotell. )

Hva mener du med forhandlet?

De kommer til å ha bar inne i lokalet så tror ikke det blir så mye sånn stå igjen med for mye? De skjenker jo opp etterhvert som folk kommer og spør etter?

Er det for sent å forandre på planene, og holde bryllupsfesten et sted der dere selv kan kjøpe inn drikken på forhånd på Vinmonopolet?

Anonymous poster hash: 2dad4...251

Vi har skrevet kontrakt og sendt ut invitasjon, så kind of ja. Pluss at av de lokalene vi har sett på er det kun 2 som har vært lov å ha medbrakt - det ene er opptatt og det andre har RÆVVA beliggenhet. Ikke så keen på det.

Anonymous poster hash: fe918...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, det kan jo bli 100 000,- eller 200 000,- eller mer for TS, med det antallet gjester de har...

Anonymous poster hash: 2dad4...251

Jepp, men har jo lært her på KG at vi er grusomme mennesker hvis folk må betale selv :-)

Heldigvis har vi også shitt økonomi, så vi tjener ca 20k tilsammen i mnd. Blir stas å betale for dette greiene da.

Anonymous poster hash: fe918...80f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med forhandlet?

De kommer til å ha bar inne i lokalet så tror ikke det blir så mye sånn stå igjen med for mye? De skjenker jo opp etterhvert som folk kommer og spør etter?

Vi har skrevet kontrakt og sendt ut invitasjon, så kind of ja. Pluss at av de lokalene vi har sett på er det kun 2 som har vært lov å ha medbrakt - det ene er opptatt og det andre har RÆVVA beliggenhet. Ikke så keen på det.

Anonymous poster hash: fe918...80f

Ok. Får håpe at de ikke drikker så mye da

Anonymous poster hash: 2dad4...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Får håpe at de ikke drikker så mye da

Anonymous poster hash: 2dad4...251

Hehe... Tror ikke det skjer. Vi har et par alkoholikere, et par periodedrankere og et par menner som gjerne tar 6 øl i løpet av en helt vanlig ukedag så that ship has sailed tror jeg.

Anonymous poster hash: fe918...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med forhandlet?

De kommer til å ha bar inne i lokalet så tror ikke det blir så mye sånn stå igjen med for mye? De skjenker jo opp etterhvert som folk kommer og spør etter?

Anonymous poster hash: fe918...80f

Forhandle. Sånn som "Dette blir uoverkommelig prismessig, har vi noen måte å kutte kosten på? Kan vi få betale i antall vinflasker eller vindunker istedet?

Ett av problemene er at dere betaler for glass, hvilket handler om hvem som heller i glassene, der servitør vil prøve å helle så lite som mulig for å få så mange glass som mulig ut av hver flaske/dunk. Så ved å be om å betale for kjente faktiske størrelser, som antall av gitte volum, hindrer du å bli lurt.

Selv om hotell normalt sett ikke har svinn av alkohol (iallefall ikke drevet av SMARTE hotellfolk), PRISER de med svinn, altså Glass og boks fører til mer svinn enn flaske, mens boks typisk (men ikke alltid) er billigst. Så hvis du tar over all svinn, og sier du vil betale for åpnede bokser, har du tatt over noe av prissensitiviteten deres, og kan bedre kreve at de strekker seg din vei i prisen.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandle. Sånn som "Dette blir uoverkommelig prismessig, har vi noen måte å kutte kosten på? Kan vi få betale i antall vinflasker eller vindunker istedet?

Ett av problemene er at dere betaler for glass, hvilket handler om hvem som heller i glassene, der servitør vil prøve å helle så lite som mulig for å få så mange glass som mulig ut av hver flaske/dunk. Så ved å be om å betale for kjente faktiske størrelser, som antall av gitte volum, hindrer du å bli lurt.

Selv om hotell normalt sett ikke har svinn av alkohol (iallefall ikke drevet av SMARTE hotellfolk), PRISER de med svinn, altså Glass og boks fører til mer svinn enn flaske, mens boks typisk (men ikke alltid) er billigst. Så hvis du tar over all svinn, og sier du vil betale for åpnede bokser, har du tatt over noe av prissensitiviteten deres, og kan bedre kreve at de strekker seg din vei i prisen.

Aha! Det kan jeg forhøre meg om. Takk for tips!

Anonymous poster hash: fe918...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Det kan jeg forhøre meg om. Takk for tips!

Anonymous poster hash: fe918...80f

Og vindunker (3-liters) er som regel litt billigere enn flasker.

Anonymous poster hash: 2dad4...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og vindunker (3-liters) er som regel litt billigere enn flasker (når man regner ut litersprisene)

Anonymous poster hash: 2dad4...251

Anonymous poster hash: 2dad4...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men har jo lært her på KG at vi er grusomme mennesker hvis folk må betale selv :-)

Heldigvis har vi også shitt økonomi, så vi tjener ca 20k tilsammen i mnd. Blir stas å betale for dette greiene da.

Anonymous poster hash: fe918...80f

Vet du hva, da dropper dere fri bar! Har snakket en del bryllup med venninner og forskjellige, og har aldri møtt en sjel som hadde blitt sur for betal-bar!

De aller fleste har god forståelse for at alkohol er dyrt, og i et bryllup er det ikke alkoholen man er der for. Det er faktisk kun her på KG jeg har sett slike holdninger om at betal-bar er verre enn all verdens ondskap til sammen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan også ha fri bar opp til et avtalt beløp. Det hadde de i et bryllup jeg var i. Det ble aldri drukket til det beløpet heller så ble rimeligere enn antatt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet du hva, da dropper dere fri bar! Har snakket en del bryllup med venninner og forskjellige, og har aldri møtt en sjel som hadde blitt sur for betal-bar!

De aller fleste har god forståelse for at alkohol er dyrt, og i et bryllup er det ikke alkoholen man er der for. Det er faktisk kun her på KG jeg har sett slike holdninger om at betal-bar er verre enn all verdens ondskap til sammen.

Enig i denne. Enhver må tilpasse bryllupet etter sin økonomi. Tror de aller fleste har forståelse for det, selv om ikke det virker sånn på kg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss kostet ikke fri bar mye. Vi hadde bryllupet på en bedre restaurant, og gjestene bestilte det de ønsket hele veien, så trakk jeg kortet da vi gikk. Hvis jeg trekker fra mat og drikke underveis i måltidet, ble totalkostnaden i gjennomsnitt to enheter per gjest. De fleste ble tilstrekkelig påseilt på det de fikk under middagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha betalbar med reduserte priser? Så dere betaler f.eks. 50 %, også betaler gjestene resten? Så blir det bare rett over 40 kr for både dere og gjester per vinglass :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha betalbar med reduserte priser? Så dere betaler f.eks. 50 %, også betaler gjestene resten? Så blir det bare rett over 40 kr for både dere og gjester per vinglass :)

Det her synes jeg faktisk var en ganske grei løsning (og jeg er veldig imot betalbar).

Problemet her blir jo da at dere allerede har sendt ut invitasjonene, og må sende en ny notis så folk husker penger/bankkort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...