Gå til innhold

Bryllupsnatten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo minst like ufint av gjestene å legge seg opp i planene for natten som kompisene til denne brudgommen gjorde.

Anonymous poster hash: 21dc0...87e

De la seg ikke opp i planene, de fleipet med en natt, hvor det vanligvis er visse forventninger om hva som skal skje. Om brudgommen hadde disse forventningene er ikke interessant, han hadde spilt med uansett, det er slik gutter/menn gjør.

Som mann synes jeg ikke det er ufint dersom en kamerat sier "blir det noe på deg i kveld", men jeg hadde opplevd det som "ufint" (i mangel på et bedre ord) dersom min kone, uten at det var nødvendig, jekket meg ned foran kameratene. Hun skulle bare latt det gå - det hadde både hun og mannen kommet langt bedre ut av. For kameratene er nå han en tøffel og hun en bitch (smører litt tykt på her, men man ser poenget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De la seg ikke opp i planene, de fleipet med en natt, hvor det vanligvis er visse forventninger om hva som skal skje. Om brudgommen hadde disse forventningene er ikke interessant, han hadde spilt med uansett, det er slik gutter/menn gjør.

Som mann synes jeg ikke det er ufint dersom en kamerat sier "blir det noe på deg i kveld", men jeg hadde opplevd det som "ufint" (i mangel på et bedre ord) dersom min kone, uten at det var nødvendig, jekket meg ned foran kameratene. Hun skulle bare latt det gå - det hadde både hun og mannen kommet langt bedre ut av. For kameratene er nå han en tøffel og hun en bitch (smører litt tykt på her, men man ser poenget).

ts her!

Nettopp! Det var nøyaktig det som skjedde! tror ikke du smører tjukt på når du sier han ble en tøffel og hun en bitch. Kan desverre ikke gjengi regla hun kom med, for det blir for gjenkjennelig. Men hun framstilte seg selv utvilsomt som en bitch og han som en tøffel. Hun var sur, streng og hadde noen ordrer til han som vi alle sto å hørte på. Synes hele greia ble trist.

Forstår jo at noen av forskjellige grunner ender opp med å ikke ha sex på bryllupsnatta.. men jeg synes det er synd at det å være så nær hverandre som en kan bli, ikke blir prioritert av mange denne natta. Man kan jo sette av en halvtime om ikke annet.

Jeg for min del ville ikke sove bort det ene døgnet i mitt liv med bryllup og endte opp med 3 timers søvn før frokost med gjestene dagen derpå. Var ekstremt verdt det og hvilen vi trengte tok vi igjen. Prøvde å dra ut bryllupsdagen min i det lengste :)

Anonymous poster hash: ab980...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jo at noen av forskjellige grunner ender opp med å ikke ha sex på bryllupsnatta.. men jeg synes det er synd at det å være så nær hverandre som en kan bli, ikke blir prioritert av mange denne natta. Man kan jo sette av en halvtime om ikke annet.

Jeg for min del ville ikke sove bort det ene døgnet i mitt liv med bryllup og endte opp med 3 timers søvn før frokost med gjestene dagen derpå. Var ekstremt verdt det og hvilen vi trengte tok vi igjen. Prøvde å dra ut bryllupsdagen min i det lengste :)

Anonymous poster hash: ab980...8bc

Men for alle er ikke bryllup noe som handler om begjær, eller en sjelden mulighet til å være overromantiske og måtte være "så nær hverandre som mulig". For meg og mannen er bryllupet vårt en god fest med gode venner og nær familie, og det er der vårt fokus er den dagen. Vi skal kose oss, sammen, med vennene våre. Vi skal feire. Ha det gøy. Middelmådig sliten-sex kan vi jo ha når som helst ellers.

Dessuten er ikke sex for oss "så nær hverandre en kan bli" - vi har mange andre måter å være nær hverandre på. Erfaringsmessig greier vi ikke å være så "nære" når vi har sex slitne, da er vi mer nære ved å ligge i hverandres armer og småprate til vi sovner.

Så det du egentlig sier er at du syns det er synd at folk ikke ser på bryllup på samme måte som dere, og at du syns det er synd vi ikke har sex på samme måte som dere. Vel, jeg tror bryllupet vårt blir moro, og sexlivet vårt er veldig, veldig bra (kanskje fordi vi prioriterer kvalitet over plikt?), så jeg syns ikke det er synd, jeg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for alle er ikke bryllup noe som handler om begjær, eller en sjelden mulighet til å være overromantiske og måtte være "så nær hverandre som mulig". For meg og mannen er bryllupet vårt en god fest med gode venner og nær familie, og det er der vårt fokus er den dagen. Vi skal kose oss, sammen, med vennene våre. Vi skal feire. Ha det gøy. Middelmådig sliten-sex kan vi jo ha når som helst ellers.

Dessuten er ikke sex for oss "så nær hverandre en kan bli" - vi har mange andre måter å være nær hverandre på. Erfaringsmessig greier vi ikke å være så "nære" når vi har sex slitne, da er vi mer nære ved å ligge i hverandres armer og småprate til vi sovner.

Så det du egentlig sier er at du syns det er synd at folk ikke ser på bryllup på samme måte som dere, og at du syns det er synd vi ikke har sex på samme måte som dere. Vel, jeg tror bryllupet vårt blir moro, og sexlivet vårt er veldig, veldig bra (kanskje fordi vi prioriterer kvalitet over plikt?), så jeg syns ikke det er synd, jeg.

Jeg sier slettes ikke at synd at folk ikke har samme synet på bryllup som meg. Og var virkelig ikke klar over at så mange så på sex som så lite viktig. Men, skjønner det nå da. De fleste her tar opp sex som plikt når det blir snakk om å ligge med mannen sin på bryllupsnatta. Hvor kommer det i fra? hvem snakker om plikt? jeg har til dags dato aldri hatt "pliktsex" med mannen min, og for meg er det ingen plikt å ligge med mannen min - det kommer av lyst.

Selv om vi brukte tid på sex på natta, betyr ikke at vi ikke brukte tid på hverken festen, familie eller annet. Vi feiret bryllupet tre dager til ende, og var i seng halv fem den natta - hadde lyst på sex uansett selv om det ble sent og gledet meg til å få ektemannen min. Hvor i alle dager kommer dårlig sex, lav kvalitet og plikt inn i bildet her?

Synes nesten det er skremmende å høre hvor mange her inne som forbinder sex med plikt og hopper til den konklusjonen så snart det er snakk om å ha sex sent på natta. Det er helt greit for meg at dere ikke vil ligge med mannen deres på bryllupsnatta, men ikke bli sur for at andre har kapasitet til å ha sex etter en lang dag og lang fest!

Anonymous poster hash: ab980...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forklart tidligere og som jeg tipper gjelder endel andre: hos oss går det å være sliten, trøtt og mett på inntrykk etter en lang dag ut over både sexlysten og muligheten til å få det helt store ut av sexen. Og sånn hadde vi det på bryllupsnatta også. Vi var overlykkelige, men slitne og utladet. Dermed ville det faktisk - for vår del - blitt pliktsex og trolig ganske kjedelig om vi hadde bestemt oss for å ha sex uansett. Hadde lysten dukket opp hadde det selvfølgelig vært noe annet, det var jo heller ikke sånn at vi hadde bestemt oss for å IKKE ha sex på forhånd :lol:

Er det SÅ vanskelig å forstå at det er forskjell på folk når det gjelder dette, altså?

Anonymous poster hash: f85f2...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg forstår absolutt at det kan bli slik for noen mtp lang dag osv. Jeg bare synes det virket som om holdningen var mer den at " de som har sex med hverandre på bryllupsnatta, har garantert ikke så god kvalitet på sexen sin og har pliktsex med mannen sin". Og det var den holdningen jeg oppfattet av flere her. Og jeg er helt enig med deg at om man legger seg, og rett og slett ER altfor sliten, så er det såklart kjempegreit. Men i det tilfellet jeg startet tråden med, var det noe helt annet som var tilfellet. Og så tar jeg opp mitt tilfelle der jeg var så vill etter mannen min denne kvelden at jeg klarte ikke la han vær uansett. Men de fleste som skriver her at de ikke hadde sex på bryllupsnatta tar også inn pliksex og dårlig kvalitet på sexen. Så da blir gapet mellom de som vil ha sex på bryllupsnatta og de som ikke vil ha det så stort! Det å si at vi var slitne, høres bedre ut i mine ører enn " vi ville ikke ha pliksex".

Det ble litt lite nyanser her fra å ha lyst på mannen sin til å snakke om pliktsex.



Anonymous poster hash: ab980...8bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier slettes ikke at synd at folk ikke har samme synet på bryllup som meg. Og var virkelig ikke klar over at så mange så på sex som så lite viktig. Men, skjønner det nå da. De fleste her tar opp sex som plikt når det blir snakk om å ligge med mannen sin på bryllupsnatta. Hvor kommer det i fra? hvem snakker om plikt? jeg har til dags dato aldri hatt "pliktsex" med mannen min, og for meg er det ingen plikt å ligge med mannen min - det kommer av lyst.

Anonymous poster hash: ab980...8bc

Det blir plikt i det man på forhånd bestemmer seg for at man skal ha sex den natta, fordi det er "sånt man skal" gjøre på bryllupsnatta. Da ligger det en forventning der, og når man selv vet at man sliter med å ha god sex når man er sliten, så blir det en plikt og en ond sirkel som ødelegger all lyst.

Det handler jo overhodet ikke om at man generelt ser på sex som plikt. Det er nettopp det jeg og mannen IKKE gjør - og derfor har vi ingen planer om å ha sex den natta. Etter mange år sammen vet vi hvilke situasjoner som trigger oss og gir oss lyst, og dermed vet vi at vi neppe blir å orke den natta. Får vi spontant lyst, så gjør vi jo det, men vi kommer ikke akkurat til å sørge hvis vi ikke får det til. Har møtt på nok av ferske ektepar som hadde gledet seg til bryllupsnatta og etterpå kunne konstatere at det var en enorm skuffelse (fordi de var slitne!). Hadde vi gjort som deg og bestemt oss for å gjøre det likevel, hadde det blitt en plikt for oss. Det er vi ikke interessert i. Det betyr ikke at sexlivet vårt er skremmende, eller at det ikke er minst like bra som deres sexliv. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare synes det virket som om holdningen var mer den at " de som har sex med hverandre på bryllupsnatta, har garantert ikke så god kvalitet på sexen sin og har pliktsex med mannen sin". Og det var den holdningen jeg oppfattet av flere her.

Anonymous poster hash: ab980...8bc

Da tror jeg bare du tolker ting i litt vel negativ retning. ;) Folk snakker jo for seg selv, skjønner du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir plikt i det man på forhånd bestemmer seg for at man skal ha sex den natta, fordi det er "sånt man skal" gjøre på bryllupsnatta. Da ligger det en forventning der, og når man selv vet at man sliter med å ha god sex når man er sliten, så blir det en plikt og en ond sirkel som ødelegger all lyst.

Det handler jo overhodet ikke om at man generelt ser på sex som plikt. Det er nettopp det jeg og mannen IKKE gjør - og derfor har vi ingen planer om å ha sex den natta. Etter mange år sammen vet vi hvilke situasjoner som trigger oss og gir oss lyst, og dermed vet vi at vi neppe blir å orke den natta. Får vi spontant lyst, så gjør vi jo det, men vi kommer ikke akkurat til å sørge hvis vi ikke får det til. Har møtt på nok av ferske ektepar som hadde gledet seg til bryllupsnatta og etterpå kunne konstatere at det var en enorm skuffelse (fordi de var slitne!). Hadde vi gjort som deg og bestemt oss for å gjøre det likevel, hadde det blitt en plikt for oss. Det er vi ikke interessert i. Det betyr ikke at sexlivet vårt er skremmende, eller at det ikke er minst like bra som deres sexliv. ;)

Chill! Har ikke sagt at deres sexliv er skremmende, heller ikke at dere har ett dårlig sexliv. Har skjønt nå hva du legger i ordet pliktsex, men jeg skriver ikke om deg - jeg prøver å få fram litt holdninger og synspunkter og diskutere det. Er ikke meningen at du skal føle deg truffet. Kjempebra at dere to er enige! Og jeg håper alle er enige i forholdene sine.

Anonymous poster hash: ab980...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chill! Har ikke sagt at deres sexliv er skremmende, heller ikke at dere har ett dårlig sexliv. Har skjønt nå hva du legger i ordet pliktsex, men jeg skriver ikke om deg - jeg prøver å få fram litt holdninger og synspunkter og diskutere det. Er ikke meningen at du skal føle deg truffet. Kjempebra at dere to er enige! Og jeg håper alle er enige i forholdene sine.

Anonymous poster hash: ab980...8bc

Det var du som sa at du syns det var skremmende at mange forbandt sex med plikt, derfor brukte jeg det ordet, for jeg har jo egentlig sagt det samme som de andre som ikke automatisk har sex den natta. Jeg sier at du ikke trenger å bli skremt av hvordan vi (som i vi som svarer her) har sex. Poenget mitt da er at du har misforstått hva vi sier - ingen av oss forbinder sex generelt med plikt. Prøv å ikke legge vrangviljen til når du leser hva vi skriver. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er flere enn man tror som er utslitt etter en lang dag og kveld og sovner før man kommer så langt på bryllupsnatten.

Men derfra og utbasunere for hele festen at det "ikke blir noe på han" er det ganske langt. Dårlig stil, rett og slett, og det får meg til å lure på hvordan hele ekteskapet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du som sa at du syns det var skremmende at mange forbandt sex med plikt, derfor brukte jeg det ordet, for jeg har jo egentlig sagt det samme som de andre som ikke automatisk har sex den natta. Jeg sier at du ikke trenger å bli skremt av hvordan vi (som i vi som svarer her) har sex. Poenget mitt da er at du har misforstått hva vi sier - ingen av oss forbinder sex generelt med plikt. Prøv å ikke legge vrangviljen til når du leser hva vi skriver. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ??

For det første: en gjeng kompiser som står og humrer og hinter om bryllupsnatta og hva den skal inneholde..? Er de 14?

For det andre: bryllupsnatta er da ikke noe spesielt for et par som har vært sammen lenge, og helt sikkert har hatt seg i de aller fleste tenkelige og utenkelige stillinger og plasser? Bryllupsnatta er like utdatert som utdrikkingslaget: nei, det er ikke den siste festen med gutta/jentene! :roll:

For det tredje: skjønner godt at hun ble irritert av fjåsingen til mannens kompiser. Tror sikkert jeg kunne svart på samme måte, bare for å sette dem på plass. Barnslige, sexfikserte idioter. Jeg hadde vært flau om mannen min hadde kompiser som det.



Anonymous poster hash: f3c7b...ed7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex på bryllupsnatten er slett ikke en del av pakka. Tenk på yngre dagers bruder som ofte var jomfruer og slitne etter forventningspresset og alt jåleriet. Tror pliktsex på bryllupsnatta ikke eksisterer mer i egentlig forstand.

Da må tanken på at nå er du min, jeg er hans, omg omg, jeg underkaster meg, sitte dypt i?

Tror de fleste har sex før frokosten eller under frokost neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når venninna mi gifta seg så gadd de ikke sa sex den natta, de var trøtte og slitene. Ser ikke noe galt i det, men når jeg blir gift så hiver jeg i meg kaffe før jeg tar senga for å si det slik :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ??

For det første: en gjeng kompiser som står og humrer og hinter om bryllupsnatta og hva den skal inneholde..? Er de 14?

For det andre: bryllupsnatta er da ikke noe spesielt for et par som har vært sammen lenge, og helt sikkert har hatt seg i de aller fleste tenkelige og utenkelige stillinger og plasser? Bryllupsnatta er like utdatert som utdrikkingslaget: nei, det er ikke den siste festen med gutta/jentene! :roll:

For det tredje: skjønner godt at hun ble irritert av fjåsingen til mannens kompiser. Tror sikkert jeg kunne svart på samme måte, bare for å sette dem på plass. Barnslige, sexfikserte idioter. Jeg hadde vært flau om mannen min hadde kompiser som det.

Anonymous poster hash: f3c7b...ed7

Svare sånn for å "sette dem på plass"? Du setter dem jo ikke på plass, du gjør brudgommen ukomfortabel, driter ut deg selv og lager klein stemning for alle andre...

Anonymous poster hash: f85f2...5ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var mer en respons kompisene ga på at de skulle legge seg så tidlig, brudgommen ville ikke gå i seng da og det kom veldig tydelig fram først, så tror nok kompisene tullet med det for å rettferdiggjøre det tidlige tidspunktet. Det var tidlig, før midnatt..

Anonymous poster hash: ab980...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mer en respons kompisene ga på at de skulle legge seg så tidlig, brudgommen ville ikke gå i seng da og det kom veldig tydelig fram først, så tror nok kompisene tullet med det for å rettferdiggjøre det tidlige tidspunktet. Det var tidlig, før midnatt..

Anonymous poster hash: ab980...8bc

Men herregud,. så jævlig kleint! Fatter ikke hvorfor de skulle si noe i det hele tatt. Hva voksne folk gjør etter at de har gått til sengs har ingen noe med, bryllupsnatt eller ikke. Kompisene trenger oppdragelse. Eller å bli voksne.

Anonymous poster hash: f3c7b...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svare sånn for å "sette dem på plass"? Du setter dem jo ikke på plass, du gjør brudgommen ukomfortabel, driter ut deg selv og lager klein stemning for alle andre...

Anonymous poster hash: f85f2...5ee

Synes du? Jeg synes faktisk det var kompisene som sørget for den kleine stemninga. Man kommenterer da virkelig ikke sånt!?

Anonymous poster hash: f3c7b...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Om brudepar har sex på bryllupsnatta eller ikke er vel egentlig ikke poenget her. Kan være flere grunner til at det ikke skjer. Poenget er vel heller at bruden skulle hatt en anelse sosiale antenner og bare fleipet med, og så tatt det med mannen sin privat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...