Gå til innhold

Lønn assisterende butikksjef


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt mye rundt, men finner ikke noen gode svar.

Jeg har erfaring fra statoil, skole og barnehage og er i dag regnskapsfører.

Jeg er 31 år. Dvs jeg har mye arbeidserfaring. I dag har jeg ca 320 000 i året. Rundt 170 kr timen.

Noen som kan svare meg?

Jeg har lest på www.butikksjef.no. Men der finner jeg ingen svar på ass.butikksjef lønn.

Ha en fin dag :)

Anonym poster: e7e76d1f3f0dd7c09694b719d848d439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde 150kr i timen som ass.butikksjef.. Håper du får svar her så du kan kreve litt mer, for 150kr timen for såpass med ansvar er lite. Er usikker på om det finnes fastsatt tariff for ass.butikksjefer, men jeg vet at det iallefall er mulig å få mer enn jeg hadde andre steder.

Anonym poster: 7f9685ef545f9885fc017a1fa2570f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miranda2011

Er litt forskjellig fra kjede til kjede, men ca 170 kr timen pluss tillegg tjener en ass. butikksjef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg er off topic, men jeg anbefaler IKKE å søke jobb i Kiwi. Det er den verste kjeden i dagligvare å arbeide i. Det er en grunn til at Kiwiansatte alltid løper ræva av seg, bare begynn å legg merke til det!

Anonym poster: 63c5fb05f643397752fed0122dc04ca6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg er off topic, men jeg anbefaler IKKE å søke jobb i Kiwi. Det er den verste kjeden i dagligvare å arbeide i. Det er en grunn til at Kiwiansatte alltid løper ræva av seg, bare begynn å legg merke til det!

Anonym poster: 63c5fb05f643397752fed0122dc04ca6

På hvilken måte da?

Er ikke alle butikker fysisk krevende?

Jeg snakket med butikksjefen, fikk inntrykk av at det er noe fysisk krevende.

Dette er en mellomstor kiwi butikk, vet ikke hvor mange ansatte det er. Men det er mindre folk på jobb enn på meny feks. (men Meny butikkene er en god del større. I kommunen min, så er det vel opp til 9 ansatte på jobb samtidig.

Hun sa at på kiwi, så er det ikke en som sitter fast i kassa, men at det er rullerende.

Jeg har lest artikkelen om at ass.butikksjefer ikke fikk overtid. Men det skal_jeg ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss får butikksjefen 2,60 kroner mer i timen enn oss andre. Har aldri skjønt vitsen med å være butikksjef med alt ansvaret som hører med, for 2,60 kroner mer i timen..

Jeg jobber ikke i Kiwi, men i en kleskjede.

Anonym poster: 0022f02224c0021eb8bfa004edad40b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får butikksjefen 2,60 kroner mer i timen enn oss andre. Har aldri skjønt vitsen med å være butikksjef med alt ansvaret som hører med, for 2,60 kroner mer i timen..

Jeg jobber ikke i Kiwi, men i en kleskjede.

Anonym poster: 0022f02224c0021eb8bfa004edad40b0

Det var latterlig lite, høres rart ut

Anonym poster: 52c9f51dbb2044918dde06aa4d27d35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får butikksjefen 2,60 kroner mer i timen enn oss andre. Har aldri skjønt vitsen med å være butikksjef med alt ansvaret som hører med, for 2,60 kroner mer i timen..

Jeg jobber ikke i Kiwi, men i en kleskjede.

Anonym poster: 0022f02224c0021eb8bfa004edad40b0

Det er tragisk. Hadde jeg vært den personen, så hadde jeg klaget og organisert meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte da?

Er ikke alle butikker fysisk krevende?

Jeg snakket med butikksjefen, fikk inntrykk av at det er noe fysisk krevende.

Dette er en mellomstor kiwi butikk, vet ikke hvor mange ansatte det er. Men det er mindre folk på jobb enn på meny feks. (men Meny butikkene er en god del større. I kommunen min, så er det vel opp til 9 ansatte på jobb samtidig.

Hun sa at på kiwi, så er det ikke en som sitter fast i kassa, men at det er rullerende.

Jeg har lest artikkelen om at ass.butikksjefer ikke fikk overtid. Men det skal_jeg ha.

Det er jo nettopp pga de vanvittige kravene til bemanning at det ER mye mer krevende å jobbe i Kiwi enn de andre butikkene. Jeg har faktisk vært innom både Kiwi, Rema, Spar og Meny i min "dagligvarekarriere", og jeg merker en utrolig stor forskjell.

Anonym poster: 63c5fb05f643397752fed0122dc04ca6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk krevende jobb med mye løping = gratis mosjon i arbeidstiden. Vi som sitter på kontor må trene etter jobb. Sånn sett er det jo bra. Oga ss butikksjef ser bedre ut på CV enn "medarbeider".

Anonym poster: d485f88cccde8c638b0c5322e6e2f645

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk krevende jobb med mye løping = gratis mosjon i arbeidstiden. Vi som sitter på kontor må trene etter jobb. Sånn sett er det jo bra. Oga ss butikksjef ser bedre ut på CV enn "medarbeider".

Anonym poster: d485f88cccde8c638b0c5322e6e2f645

Så sant, så sant :) Gratis morsjon er perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte da?

Er ikke alle butikker fysisk krevende?

Jeg snakket med butikksjefen, fikk inntrykk av at det er noe fysisk krevende.

Dette er en mellomstor kiwi butikk, vet ikke hvor mange ansatte det er. Men det er mindre folk på jobb enn på meny feks. (men Meny butikkene er en god del større. I kommunen min, så er det vel opp til 9 ansatte på jobb samtidig.

Hun sa at på kiwi, så er det ikke en som sitter fast i kassa, men at det er rullerende.

Jeg har lest artikkelen om at ass.butikksjefer ikke fikk overtid. Men det skal_jeg ha.

Sjeldent det er veldig fysisk krevende. Man har jo de tyngste kassene med poteter og tikiloene med sukker som skal settes på plass, men spesielt tungt er det jo ikke. Ofte betyr det at det er få på jobb på en gang at du gjerne skal sette ut varer, betjene kassen og vaske gulvet på en gang. Rullerende er ikke sånn at "Nå sitter jeg to timer, så sitter du to timer". Om man har en trivelig arbeidsdag på den måten kommer derimot veldig an på hvordan kollegaene er og hvordan sjefen er. Man kan fint sjonglere mange oppgaver om alle er med å dra lasset, men om man skal være i alle hjørner av butikken på en gang fordi de andre ikke tar tak slik de burde så blir det slitsomt. Det kan være veldig hyggelig, og det kan være helt pyton. Men har du en god følelse av kollegaer og sjef, og de lever opp til det, så vil det gå bra. Så lenge det er litt kundegrunnlag så vil en sånn type jobb gi en non-stop arbeidsdag der du har aktiviteter fra du kommer til du går, det kan jo være et pluss for mange. Mitt beste tips er å være konsekvent fra dag en, ikke la de andre sluntre unna og gjøre all jobben selv, for da er det der du står så lenge du blir i den jobben. Men som sagt: Det kan gå veldig bra, og ganske dårlig. Jeg holder en knapp på bra så lenge sjef/kollegaer er ordentlige folk som ikke sluntrer unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo nettopp pga de vanvittige kravene til bemanning at det ER mye mer krevende å jobbe i Kiwi enn de andre butikkene. Jeg har faktisk vært innom både Kiwi, Rema, Spar og Meny i min "dagligvarekarriere", og jeg merker en utrolig stor forskjell.

Anonym poster: 63c5fb05f643397752fed0122dc04ca6

Merkelig. Er det virkelig lov? Finnes det ikke en slags "minste lov" alla det skal være så og så mange på jobb samtidig? Iforhold til størrelse på butikken osv...

Spør da jeg er uviten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Er det virkelig lov? Finnes det ikke en slags "minste lov" alla det skal være så og så mange på jobb samtidig? Iforhold til størrelse på butikken osv...

Spør da jeg er uviten :)

Naturligvis ikke. Det er da ikke det offentlige sin oppgave å gjennomregulere det private næringsliv så til de grader.

For øvrig ville heller ikke jeg jobbet hos Kiwi om jeg hadde et valg. For på de Kiwiene jeg er innom, så skal de ansatte helst gjøre minst tre ting samtidig.

Som butikksjef og ass. butikksjef vil du ikke få overtidsbetalt, da du har en "så fri rolle" at du kan avspasere når det passer. Noe det aldri gjør. Ergo kommer du til å jobbe vanvittig mye for bare noen få kroner mer i året enn 18-åringen uten fagbrev.

Anonym poster: 3691a8f83d4d7789a93e9ab7b13bb6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iforhold til overtidsbetaling får assisterende en grunnlønn pluss overtidsbetaling i Kiwi.

Det er krevende i Kiwi, men de fleste som jobber som assisterende ser på det som en stige til butikksjef.

Jeg har vært assisterende i 3 Kiwibutikker og mange timer krevende jobb er verdt det iforhold til arbeidsmiljø for det er knall :)

Anonym poster: d3e531077653294c62e4f8b93439461e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kiwi er beryktet for å snyte ass.butikksjefer for overtidsbetaling. Som oftest får du kontrakt der du har en fastlønn som er akseptabel om du jobber 37,5 timer i uka (320'-350'), men når du ender med å jobbe 50 timer i uka uten overtid og uten mulighet for avspasering så er det ikke verdt det i det hele tatt.

Det vil aldri være nok folk på jobb til at avspasering er en mulighet.

Butikksjef sitter som oftest i samme klemme, bare med 50' mer i året for det hele.

Anonym poster: 9f463951237a009b6c11754b31b17667

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis ikke. Det er da ikke det offentlige sin oppgave å gjennomregulere det private næringsliv så til de grader.

For øvrig ville heller ikke jeg jobbet hos Kiwi om jeg hadde et valg. For på de Kiwiene jeg er innom, så skal de ansatte helst gjøre minst tre ting samtidig.

Som butikksjef og ass. butikksjef vil du ikke få overtidsbetalt, da du har en "så fri rolle" at du kan avspasere når det passer. Noe det aldri gjør. Ergo kommer du til å jobbe vanvittig mye for bare noen få kroner mer i året enn 18-åringen uten fagbrev.

Anonym poster: 3691a8f83d4d7789a93e9ab7b13bb6b8

Det er direkte feil at ass. butikksjef ikke får overtidsbetalt. De får alle tillegg, ettermiddag, kveld, helg, og de får 100% lønn ved varetelling.

Anonym poster: 52c9f51dbb2044918dde06aa4d27d35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iforhold til overtidsbetaling får assisterende en grunnlønn pluss overtidsbetaling i Kiwi.

Det er krevende i Kiwi, men de fleste som jobber som assisterende ser på det som en stige til butikksjef.

Jeg har vært assisterende i 3 Kiwibutikker og mange timer krevende jobb er verdt det iforhold til arbeidsmiljø for det er knall :)

Anonym poster: d3e531077653294c62e4f8b93439461e

Hva var lønna di?

Alder, utdannelse, erfaring osv... stor butikk, ansatte

:) Lurer fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...