Gå til innhold

Har du billån?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slapp av litt a. Er du ei bonde fra Toten eller? Høres jo helt harry ut med det merce-snakket ditt.

Jeg har garantert mer penger enn deg, Pelle, og jeg kjører en helt vanlig bil til 250.000 kr. Bare fattige idioter som bruker så mye penger på bil. Vi gutta, vi bruker pengene på aksjer vi. Det er sånt det blir spenn av. Å kaste bort flere hundre tusen på harry bil er det bare kebab-pakisser som gjør.

Rasist eller?

Skal faen ikke ha noe harry bil, det er volvo det.. (Eller overblinga bmw/merce med en innvandrer bak rattet :-/ )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av litt a. Er du ei bonde fra Toten eller? Høres jo helt harry ut med det merce-snakket ditt.

Sa fyren med en huleboer som avatar..

Ei? Slutte å snakke om deg selv.. Nei, jeg er fra Bærum.. Problem much?

Hvor gammel var du sa du? Er du engang gammel nok til å kjøpe sprit lovlig?

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg tar ikke råd fra en med en rosa "unicorn" som profilbilde. :)

Bil er mer enn et fremkomstmiddel.

Dårlig økonomisk sans og fordomsfull? Du er nok alle jenters drøm kan jeg tenke meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig økonomisk sans og fordomsfull? Du er nok alle jenters drøm kan jeg tenke meg :)

Får da virkelig ikke håpe det.

Økonomisk sans? Joda..

Fordomsfull? Absolutt ikke... Du kan like rosa enhjørninger så mye du vil.

Jeg bare informerte at jeg ikke tar råd fra rosa enhjørninger.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for tiden ca 520000 i billån. Har i løpet av årene kjøpt oss opp i kvalitet på bilene. Kjørekomfort, motorkraft og tilbehør har noe å si for bruken, selv om det er en vanlig familiebil. Har en kjørt tyske premiumbiler er det vanskelig å gå tilbake til noe billigere, da det er for stor forskjell på kjøreopplevelsen.

Anonymous poster hash: 5fe37...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for tiden ca 520000 i billån. Har i løpet av årene kjøpt oss opp i kvalitet på bilene. Kjørekomfort, motorkraft og tilbehør har noe å si for bruken, selv om det er en vanlig familiebil. Har en kjørt tyske premiumbiler er det vanskelig å gå tilbake til noe billigere, da det er for stor forskjell på kjøreopplevelsen.

Anonymous poster hash: 5fe37...354

True story.

Som sagt, merca flyver avårde.. (Skrev vel svever isted)

Jobb-bilen ,der føles det ut som man kjører :S Dårlig komfort i forhold altså.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

True story.

Som sagt, mercas flyver avårde.. (Skrev vel svever isted)

Jobb-bilen ,der føles det ut som man kjører :S Dårlig komfort i forhold altså.

Kan du erkjenne at dine ønsker muligens er noe større enn den gjengse bilkjøper i Norge? Og at dine svar kanskje ikke er superrelevant i forhold til trådstarter som skal kjøpe bil til 60 000, altså 0,10 ganger så dyr som den bilen du skal ha? ;)

TS: vi har billån på 210 000 og betaler 3200 i måneden. Husker ikke renta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30-100.000 kaskofritt billån ja? Der får man mye for pengene som foreldrene dine må kausjonere for. Blir vel som et forbrukslån.

*Sukk* Lære seg å lese er vanskelig.

  • Inntil 100 % finansiering av lån mellom 30.000 og 100.000 kroner

Slik jeg leser det er det kun om du skal låne 100% at det er maks 100 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det slik at man kan få låne 30-100.000 for å kjøpe en bil man slipper å kaskoforsikre, og gidder ikke prøve å overtolke det.

La oss uansett være enig om at det er dumt å låne penger til bil og ikke ha kasko om man vraker den, og betale avdrag på noe som er ubrukelig i flere år...Hva skal banken med en kondemnert bil som sikkerhet for å få pengene sine tilbake?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hovedspørsmålet: ja jeg har billån, ca 170.000 kr på en bil som kostet 330.000. Hadde en ok innbyttebil som utgjorde resten av egenkapitalen. Den hadde jeg ikke lån på.

Nåværende bil er en 2012-modell.

Har fullkasko.

Er 40 år. Man slutter ikke nødvendigvis å ha billån om man blir voksen :wink:



Anonymous poster hash: b10cc...1d0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 21 og har null billån. Var heldig nok å få WV Tiguanen til mamma og pappa siden de har bestilt seg den nye. :danse:

VW :fnise:

Gratla med trygg bil!

Anonymous poster hash: 5b696...401

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW :fnise:

Gratla med trygg bil!

Anonymous poster hash: 5b696...401

Er det sarkasme?

Jeg har null problemer med bilen, men så er den ikke så gammel heller.

(haha, jeg klarte å stave Volkswagen feil :rolleyes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok opp 54 000 i billån i sommer, for å kjøpe en bil til 67 000. Beste investeringen jeg har gjort, etter to år med bare problemer på min gamle bil (brukte vel godt over 20 000 på reparasjoner og jeg kjøpte den for 20 000). Man kan enten ha griseflaks ved å kjøpe gammel bil, eller man kan ha min flaks - dvs alt som kan gå galt, går galt.

Nå kjører jeg en volvo s40, kjørekomforten er upåklagelig, noe som var veldig viktig for min del. Er ikke noe fan av såkalte damebiler, selv om jeg er jente.

Jeg skulle gjerne hatt en bil til godt over 600 000, men det får bli med drømmene enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lånte 320.000 til bil. Bilen kostet 350.000. Lånet på 7 år, og betaler 5800,- pr mnd.

Bilen jeg kjøpte var en 2010 modell Audi A4, som var godt utstyrt med både motor og utstyr.

Bilen hadde gått 101.000km når jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...