Gå til innhold

Har du billån?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke billån og kunne aldri tatt det heller, om jeg ikke absolutt måtte. Har en sparekonto, og kunne kjøpt en forholdsvis ny bil for de, men da er alt brukt opp. Kjekt å ha en buffer. Kjøper heller en rimelig bil, den skal være trygg og frakte meg fra a til b. Merke, hvordan den ser ut ol er likegyldig. De fleste som kjører rundt i nye biler, har lån på den, å spør du meg har de færreste råd til det.

Anonymous poster hash: ec36b...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar opp penger. Jeg kunne tenkt meg nyere bil, men kan kun låne 300 000 til billån (Og klare å betjene det), men det er langt fra nok til en ordentlig bil.

Blir nødt til å spare en 2-400 000 selv .. (I tillegg til de 300 000 jeg kan betjene av lån)

Mener du virkelig at du må ut med 6-700.000kr for å få en ordentlig bil? Det er ikke noe problem å få tak i ordentlig bil til 300.000kr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å låne penger for å kjøpe bil er for idioter. Har du ikke råd så har du ikke råd. Jeg ser ikke noe forskjell på de som låner (kreditkortgjeld) når de skal kjøpe seg en flatskjerm og de som kjøper bil.

Joda, renten er mye lavere på billån. Men har du ikke råd til å kjøpe en forbruksgjenstad så har du ikke råd.



Anonymous poster hash: 93cf3...211
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Å låne penger for å kjøpe bil er for idioter. Har du ikke råd så har du ikke råd. Jeg ser ikke noe forskjell på de som låner (kreditkortgjeld) når de skal kjøpe seg en flatskjerm og de som kjøper bil.

Joda, renten er mye lavere på billån. Men har du ikke råd til å kjøpe en forbruksgjenstad så har du ikke råd.

Anonymous poster hash: 93cf3...211

Det er faktisk ikke dumt å låne penger for å kjøpe bil - det kan du lese mer om her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at du må ut med 6-700.000kr for å få en ordentlig bil? Det er ikke noe problem å få tak i ordentlig bil til 300.000kr.

Som hva da? En lada?

Hva tror du prisen på en.. BMW X5 er? Eller en M3..

Ford Mustang 2011 mod ?

Mercedesd S250 2012 modell

Mercedes E-klasse 2010+

BMW 328...

Beklager, men jeg kjører ikke små kjerringbiler.

Skal ha minst 200 HK og rwd/awd.

Skal ha nattkamera, kjørecomputer, navigasjon.

ESP skal det være mulig å slå av..

Kort fortalt skal det være komfort..

Litt som bilen jeg har idag.. Firmabilen kjører jeg avgårde i, merca mi svever jeg avgårde i. Slik føles det hvertfall når man kjører dem.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 år, 160000 i billån. Fem år nedbetaling. Min tredje bil og andre billån.

En 2006-modell.



Anonymous poster hash: 575c8...963
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over her, var ikke meningen å bli anonym!

Må nevne at jeg bare har en bil nå, og at det andre billånet ble betalt når jeg solgt bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hva da? En lada?

Hva tror du prisen på en.. BMW X5 er? Eller en M3..

Ford Mustang 2011 mod ?

Mercedesd S250 2012 modell

Mercedes E-klasse 2010+

BMW 328...

Beklager, men jeg kjører ikke små kjerringbiler.

Skal ha minst 200 HK og rwd/awd.

Skal ha nattkamera, kjørecomputer, navigasjon.

ESP skal det være mulig å slå av..

Kort fortalt skal det være komfort..

Litt som bilen jeg har idag.. Firmabilen kjører jeg avgårde i, merca mi svever jeg avgårde i. Slik føles det hvertfall når man kjører dem.

Da er det ikke snakk om at du ikke får en god bil til 300.000kr men at du har høye krav. Det blir som å si at man ikke får tak i et ålreit hus for 3millioner også si at man kun ser etter hus som koster 10mill.

Bilen min kosta 340.000kr og det er faktisk ikke en liten kjerringbil eller en lada. Bilen har alt det jeg trenger pluss mer, den er god å kjøre, komfortabel, pen å se på. Hadde ikke trengt å bruke så mye penger på bil engang, men unnet oss det fordi vi hadde råd til det. Å ta opp masse penger i lån for å kjøpe bil som koster nærmere 1million er idioti. Du kan iallefall ikke si at du ikke har råd til å kjøpe deg en ordentlig bil når du har 300.000kr disponibelt til det. Da får du heller si at du ikke har råd til å kjøpe drømmebilen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du heller si at du ikke har råd til å kjøpe drømmebilen din.

Haha, drømmebil? Da må du nok legge på en god del hundretusen om ikke millioner...

Nei, lengre opp snakket jeg om en vanlig bruksbil.

Hva slags bil har du?

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hva da? En lada?

Hva tror du prisen på en.. BMW X5 er? Eller en M3..

Ford Mustang 2011 mod ?

Mercedesd S250 2012 modell

Mercedes E-klasse 2010+

BMW 328...

Beklager, men jeg kjører ikke små kjerringbiler.

Skal ha minst 200 HK og rwd/awd.

Skal ha nattkamera, kjørecomputer, navigasjon.

ESP skal det være mulig å slå av..

Kort fortalt skal det være komfort..

Litt som bilen jeg har idag.. Firmabilen kjører jeg avgårde i, merca mi svever jeg avgårde i. Slik føles det hvertfall når man kjører dem.

Er du gammel nok til å kjøre egentlig?

Du høres veldig virkelighetsfjern og umoden ut..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, drømmebil? Da må du nok legge på en god del hundretusen om ikke millioner...

Nei, lengre opp snakket jeg om en vanlig bruksbil.

Hva slags bil har du?

Da vil jeg anbefale deg å være litt i forkant og søke hjelp før du ender opp som deltaker i luksusfellen. Man må ikke ut med 6-700.000 kr for en vanlig bruksbil. Man må ikke engang ut med 300.000kr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

Haha, drømmebil? Da må du nok legge på en god del hundretusen om ikke millioner...

Nei, lengre opp snakket jeg om en vanlig bruksbil.

Hva slags bil har du?

Slapp av litt a. Er du ei bonde fra Toten eller? Høres jo helt harry ut med det merce-snakket ditt.

Jeg har garantert mer penger enn deg, Pelle, og jeg kjører en helt vanlig bil til 250.000 kr. Bare fattige idioter som bruker så mye penger på bil. Vi gutta, vi bruker pengene på aksjer vi. Det er sånt det blir spenn av. Å kaste bort flere hundre tusen på harry bil er det bare kebab-pakisser som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det er faktisk ikke dumt å låne penger for å kjøpe bil - det kan du lese mer om her.

Tull. Høyrente er 3,25 (bluestep, yabank, santander osv) Skulle likt å se det regnestykket. Du kan ikke bare google det du vil høre, og ikke engang lese artikkelen til det du linker til. Artikkelen tar utgangspunkt i at man er mongoloid og har sparepengene sine i f.eks DNB eller gjensidige eller andre drittbanker. Ingen har jo det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Tull. Høyrente er 3,25 (bluestep, yabank, santander osv) Skulle likt å se det regnestykket. Du kan ikke bare google det du vil høre, og ikke engang lese artikkelen til det du linker til. Artikkelen tar utgangspunkt i at man er mongoloid og har sparepengene sine i f.eks DNB eller gjensidige eller andre drittbanker. Ingen har jo det?

Jeg har sparepengene mine i boligen og aksjer, jeg ... og billån via jobben.

Utrolig hvor bitter og hissig du velger å fremstå. Håper for din del at det bare er her på KG,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest FuturePrimitive

Jeg har sparepengene mine i boligen og aksjer, jeg ... og billån via jobben.

Utrolig hvor bitter og hissig du velger å fremstå. Håper for din del at det bare er her på KG,

Ikke alle som kan få billån gjennom jobben (dersom det er gunstig), så da lønner det seg heller å spare. Om man er god med aksjer så kan man spare på aksjer.

Men de fleste er ikke så gode med penger, og da er det dårlig gjort å linke til en feilaktig artikkel om at det lønner seg å ta opp lån. Det som lønner seg er å leite etter banker med best innskuddsrente og så spare til bil i den tiden du har en bil. Og så repeat.

Jada, jeg er kjempehissig og bitter som ikke liker at enkelte bare sprer disfinformasjon og tull. Slapp litt av, ikke heng deg sånn opp i hvorvidt jeg er bitter eller sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hva da? En lada?

Hva tror du prisen på en.. BMW X5 er? Eller en M3..

Ford Mustang 2011 mod ?

Mercedesd S250 2012 modell

Mercedes E-klasse 2010+

BMW 328...

Beklager, men jeg kjører ikke små kjerringbiler.

Skal ha minst 200 HK og rwd/awd.

Skal ha nattkamera, kjørecomputer, navigasjon.

ESP skal det være mulig å slå av..

Kort fortalt skal det være komfort..

Litt som bilen jeg har idag.. Firmabilen kjører jeg avgårde i, merca mi svever jeg avgårde i. Slik føles det hvertfall når man kjører dem.

Jeg er også "snobb" når det gjelder bil, men får fint nyere brukt bil for under 150 000,-. Men jeg er ikke snobb på den måten at jeg skal ha bil for å vise den frem til andre (jfr. Audi, BMW, MB, 200hk osv.)

Uansett; bra sagt:-)

Anonymous poster hash: 5b696...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gammel nok til å kjøre egentlig?

Du høres veldig virkelighetsfjern og umoden ut..

Gammel nok til å hatt lappen i 10 år jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg anbefale deg å være litt i forkant og søke hjelp før du ender opp som deltaker i luksusfellen. Man må ikke ut med 6-700.000 kr for en vanlig bruksbil. Man må ikke engang ut med 300.000kr.

Beklager, men jeg tar ikke råd fra en med en rosa "unicorn" som profilbilde. :)

Bil er mer enn et fremkomstmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...