Gå til innhold

Statens vegvesen reklame


Flibidy Flæbidy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan vel også strengt tatt være at han ikke liker å bruke mer tid i bilen enn han må, eller det faktum at å kjøre fort ER MORSOMT....

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Det kan vel også strengt tatt være at han ikke liker å bruke mer tid i bilen enn han må, eller det faktum at å kjøre fort ER MORSOMT....

Det er forsatt langt i fra gyldig grunn til å kjøre fortere enn fartsgrensen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsatt langt i fra gyldig grunn til å kjøre fortere enn fartsgrensen.

Mja, du står jo helt fritt til å mene det. På samme måte som jeg står fritt til å mene at fartsgrenser er helt på bærtur i Norge, og langt ifra satt iht den veistandard det er på enkelte steder. Noen steder er den for høy, men de fleste steder er fartsgrensen lavere enn den burde vært.

Det er grunnen til at mange.. (Selv menn LANGT over denne alderen det er snakk om) ligger over fartsgrensa.. Ofte er det også slik at de som roper høyest om at folk skal følge fartsgrensa faenmeg ligger over grensa selv.

Man kunne satt en fartsgrense på 200kmh på E18 ut av Oslo, og se hva som skjedde. Jeg er rimelig sikker på at ingen hadde liggi i 200 der... Man kjører gjerne så fort som man anser forsvarlig, for min del ville jeg påstått at 120-130 på 8-felten er forsvarlig.

Men, det at man mener at hastigheten er satt feil, er heller ingen gyldig grunn til å bryte fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fartsgrensen er ikke satt etter hvor fort det er mulig å kjøre på veien for normalt kapable sjåfører, den er satt etter en kombinasjon av hvor stor sannsynlighet det er for at det går galt, og hvor store blir skadene dersom det faktisk går galt. Altså i praksis en kost/nytte-vurdering.



Anonymous poster hash: 2d51c...f49
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartsgrensen er ikke satt etter hvor fort det er mulig å kjøre på veien for normalt kapable sjåfører, den er satt etter en kombinasjon av hvor stor sannsynlighet det er for at det går galt, og hvor store blir skadene dersom det faktisk går galt. Altså i praksis en kost/nytte-vurdering.

Anonymous poster hash: 2d51c...f49

Pisspreik. Bevis på at det er pisspreik er at det er 60kmh på hovedveien på Gran, mens 80 på skogsveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt idiotisk er at mange steder på E-18 er fartsgrensen satt til 70 km/t. Så kommer man på svingete og humpete bygdeveier hvor man kun opphever 50-60-soner, og det er fullt lovlig å kjøre i 80 km/t.

Greit at man skal kjøre etter forholdene og greier, men jeg forstår ikke akkurat den forskjellen der....

Men at guttunger med rykende ferskt sertifikat i hånden tror de er verdensmestere er vel ingen nyhet.

Har nok litt med lite moden å gjøre, ja.



Anonymous poster hash: 46ecf...41b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt idiotisk er at mange steder på E-18 er fartsgrensen satt til 70 km/t. Så kommer man på svingete og humpete bygdeveier hvor man kun opphever 50-60-soner, og det er fullt lovlig å kjøre i 80 km/t.

Greit at man skal kjøre etter forholdene og greier, men jeg forstår ikke akkurat den forskjellen der....

Men at guttunger med rykende ferskt sertifikat i hånden tror de er verdensmestere er vel ingen nyhet.

Har nok litt med lite moden å gjøre, ja.

Anonymous poster hash: 46ecf...41b

Kan vi slutte med dette verdensmesterpisset? er ingen som tror de er det..

Er bare en hersketeknikk fra andre..

På samme måte burde satans vegvesen holdt seg for gode for denne dritten.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi slutte med dette verdensmesterpisset? er ingen som tror de er det..

Er bare en hersketeknikk fra andre..

På samme måte burde satans vegvesen holdt seg for gode for denne dritten.

Hersketeknikk??

Anonymous poster hash: 46ecf...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik. Bevis på at det er pisspreik er at det er 60kmh på hovedveien på Gran, mens 80 på skogsveiene.

Bullshit. (Om vi først skal gå inn på den slags språkbruk.) Trafikkmengden er en viktig faktor når man beregner sannsynligheten for en ulykke. Lavere trafikkmengde = mindre sjanse for møteulykker = mindre sjanse for de aller alvorligste skadene = greit med høyere fartsgrense (forenklet versjon, mye mer spiller inn enn som så).

Skjønner ikke i det hele tatt hvordan utsagnet ditt motbeviser mitt.

Anonymous poster hash: 2d51c...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit. (Om vi først skal gå inn på den slags språkbruk.) Trafikkmengden er en viktig faktor når man beregner sannsynligheten for en ulykke. Lavere trafikkmengde = mindre sjanse for møteulykker = mindre sjanse for de aller alvorligste skadene = greit med høyere fartsgrense (forenklet versjon, mye mer spiller inn enn som så).

Skjønner ikke i det hele tatt hvordan utsagnet ditt motbeviser mitt.

Anonymous poster hash: 2d51c...f49

Mye større sjans for krasj på skogsvei enn en landevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den latterliggjør unge menn.

Jeg kan ikke se dette er noen seriøs kampanje.

Det er sikkert (unge) jenter som synes dette er morsomt.

Problemet er vel at det for mange damer som har laget kampanjen.

Det passer seg ikke at dette kommer fra en etat som skal arbeide med trafikksikkerhetsarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...