Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å skifte vinterdekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som omtrent. Det er veldig relevant for meg, så håper noen kan svare. :)

En time kanskje? Det er med hjelp av en som har gjort det før.



Anonymous poster hash: bce39...ee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å skifte vinterdekk, da mener du skru hjulene av bilen, vrenge av alle 4 dekkene, legge 4 nye dekk på felg, avbalansere og montere på bil? det tar ca timen.

Om du mener "skru av sommerhjulene og montere vinterhjulene" derrimot bør du lære deg forskjellen på dekk og hjul.



Anonymous poster hash: e721f...bad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skifte vinterdekk, da mener du skru hjulene av bilen, vrenge av alle 4 dekkene, legge 4 nye dekk på felg, avbalansere og montere på bil? det tar ca timen.

Om du mener "skru av sommerhjulene og montere vinterhjulene" derrimot bør du lære deg forskjellen på dekk og hjul.

Anonymous poster hash: e721f...bad

Alle forstod hva h*n mente. Ikke nødvendig med slike kverulende svar.

Ingen sier det du sa hvis de skal skifte dekk på et verksted og det var helt åpenbart at h*n ikke skulle bytte dekkene på felgen. Siden man mest sannsynlig må innom et verksted for får det gjort.

Endret av -Leon-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren bruker tyve minutter på å bytte dekk.

Han skrur ihvertfall ikke opp mutterne manuelt...

Anonymous poster hash: db77f...ae1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må du ikke glemme å vaske sommerdekkene før du setter de bort! :opplyser:



Anonymous poster hash: 16243...93f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skrur ihvertfall ikke opp mutterne manuelt...

Anonymous poster hash: db77f...ae1

Han bruker sånn juksearm som han kaller det. Ikke sånn som verkstedene bruker, men ikke hjulvinge heller. Men han er rimelig kjapp, eksen min brukte over en time
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skrur ihvertfall ikke opp mutterne manuelt...

Anonymous poster hash: db77f...ae1

Samboeren min bruker 20-30 min. på å bytte, da skrur han mutterne manuelt.

Anonymous poster hash: 599e0...562

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så starter klokken når jeg begynner å jekke opp bilen, og slutter når jeg har jekket den ned og byttet alle fire dekkene.

Hvis noen klarer å gjøre alt det på 20 minutter så ville jeg tro de bruker et løftebord og skrur ikke opp mutrene manuelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra jeg ruller dekkene vekk fra kompressoren til alle fire er skiftet: 20-30 minutter. Det tar ikke mange sekundene å skru av boltene på hvert hjul.

Det som tar tid er å vaske og rydde i etterkant.



Anonymous poster hash: 6cda5...589
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra jeg har funnet frem dekkene som skal på bilen, og begynner med og jekke opp bilen så bruker jeg 20 minutter så er alle dekkene skiftet og kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nærmere en time på å skifte hjulsett. Som regel noen muttere som sitter fast og må bannes litt til, ingen garasje å gjøre jobben i så hjulene må bæres frem og tilbake, mørkt og kaldt og jævlig er det hele vinterhalvåret så jeg fryser nesten fingrene av meg og mutrene gjemmer seg gjerne i bekmørket på bakken... Hadde jeg hatt oppvarmet, stor og lys garasje skulle jeg brukt halve tiden.

Anonymous poster hash: 81d2d...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame med ca 30 års erfaring i hjulskift, bruker en halvtime. Fra jeg begynner med å hente dekk og jekk i garasjen, til jeg har alle 4 skiftet. Men, uten vask/rens av sommerhjul da.

Er en meget enkel og rask jobb, når man har lært seg teknikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å skifte hjul tar ikke mange minuttene. Det som imidlertid kan ta litt tid er alt det som følger med (finne hjulene, sette vekk de andre, sjekke lufttrykk, vaske osv).

Står hjulene du skal ha på klar med riktig lufttrykk så burde det ikke ta mer enn 10 - 20 minutter. Noe raskere om en har skikkelig jekk (eller bukk) og muttertrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...