Gå til innhold

Melde i fra? Feil skilt på bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha, like patetisk som å påstå at fildeling er tyveri...

Nei, det er dokumentforfalsking, ikke tyveri. Han har ikke nødvendigvis stjålet dem.

Lovbrudd er lovbrudd og loven gjelder også for dem som ikke er enige i den.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan bli ubehagelig å si i fra til en som bryter loven "hvis du ikke slutter å kjøre med falske skilter, så ringer jeg purken!" Man aner jo ikke hvordan den personen er, det kan være en voldelig person som banker deg, forfølger deg el.

Nei, si i fra med en gang til politiet.



Anonymous poster hash: 90af1...4e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli ubehagelig å si i fra til en som bryter loven "hvis du ikke slutter å kjøre med falske skilter, så ringer jeg purken!" Man aner jo ikke hvordan den personen er, det kan være en voldelig person som banker deg, forfølger deg el.

Nei, si i fra med en gang til politiet.

Anonymous poster hash: 90af1...4e7

Og hva skjer når denne voldelige personen finner ut at det var du som tysta?

Om du sier ifra får du antagelig beskjed om å passe dine egne saker.. Da har du hvertfall prøvd å være hyggelig.. Og kan si ifra akkurat så mye du vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg hadde meldt fra. Det er min plikt. Hvilken skade jeg måtte påføre vedkommende klarer jeg ikke helt å bry meg om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo bare spekulere om hvorfor en spesifikk bil mangler skilter, men om det er en bil som ikke er i forsvarlig stand (f.eks dårlige bremser), er det et potensielt dødelig redskap man raller rundt med. Det er derfor vi har rutinemessige kontroller på bilparken, for å sjekke om bilene er forsvarlige å kjøre med, og derigjennom minimere risiko for trafikanters liv og lemmer. Oppfyller den ikke kravene ryker skiltene, og det er meningen at man enten skal parkere den eller fikse den.

Endret av ninuska_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for avsporing, AB-hets og personangrep.

ninuska_, admin

:( hvorfor er det engang tillatt med AB? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er rart ikke forsikring er blitt nevnt i denne sammenhengen, det at en person ikke har betalt noen tusenlapper i avgifter blir uviktig den dagen bilen er involvert i en ulykke.

Si ifra! det vil hjelpe en fremtidig tredjepart ved en eventuell ulykke, og det vil også forhåpentligvis hindre føreren i å bli personlig konkurs etter krav fra forsikringselskap ved ulykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en litt annerledes "rånebil" de siste helgene på bensinstasjonen her i "sentrum". På lørdag sjekket jeg opp bilnr på bilen, og det viser seg at vedkommende har tatt skiltene til en annen bil og satt den på sin. Bilen er kun ute å kjører i helgene, det er en Subaru alla det Petter Solberg har kjørt og skiltene er til en saab.

Ville dere meldt i fra til noen? Eier av bilen er ung og regner med at den ikke har skilter fordi han ikke har råd til å betale veiavgift eller lignende.. På en måte er det ikke mitt problem, han som får svi den dagen politiet stopper han. Men på en annen måte kan han jo sette seg i milliongjeld hvis han skader noen, for han er jo mest sannsynligvis uforsikret...

Anonymous poster hash: aff3c...7d5

Ja dette er en sak for politiet. Bruk av kjennemerker tilhørende annet kjøretøy er ulovlig og vil medføre anmeldelse. De kontakter sannsynligvis også tollvesenet. Det er vel stor sannsynlighet for at det ikke er betalt engangsavgift for bilen. Det er ikke sikkert det er betalt MVA. heller. Det siste er i så fall også ulovlig. Skulle det hende ei ulykke vil fører sitte godt i det. Betale gjeld gjennom et regresskrav kanskje resten av livet.

Statens vegvesens trafikkstasjoner vil slik uten videre godkjenne ombygde biler da ombygginger må dokumenteres på at de oppfyller kravene som gjelder for bilen.

Det er noen som ikke vet sitt eget beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er rart ikke forsikring er blitt nevnt i denne sammenhengen, det at en person ikke har betalt noen tusenlapper i avgifter blir uviktig den dagen bilen er involvert i en ulykke.

Si ifra! det vil hjelpe en fremtidig tredjepart ved en eventuell ulykke, og det vil også forhåpentligvis hindre føreren i å bli personlig konkurs etter krav fra forsikringselskap ved ulykke.

Jeg kommenterte det med forsikring for en god stund siden i denne tråden.

Anonymous poster hash: 1b235...4d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lovlydig jeg? Men jeg mener folk fortjener en sjanse uten at man skal ha en trang til å påføre andre straff.

Eneste grunnen til å melde fra er fordi man ønsker å straffe den personen, at man er sjalu eller misunnelig på noen måte.

Det finnes spesielle situasjoner i begge tilfeller.

Hvis man f.eks gjør noe ulovlig ubevist, kan det være bedre å gi folk en sjangse; er det 100% overlagt, må man legge til grunn at personen ikke bare er klar over at det er ulovlig, han VIL gjøre det ulovlige, og som konskevens, han ønsker å unngå å bli straffet for det ulovlige.

Dette faller inn i den andre kategorien.

Hvilket bringer oss til at flertallet av anmeldelser gjør man fordi man ikke ønsker å ta risikoen for konsekvensene med å ta en lovbryter. En ubevist lovbryter , vil typisk takke deg, en bevist lovbryter, vil anse deg som vitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke aktuelt å prate med sjåføren. Liten by hvor alle kjenner alle. Melder nok i fra neste gang jeg ser den på veien. Ts

Anonymous poster hash: aff3c...7d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har sett en litt annerledes "rånebil" de siste helgene på bensinstasjonen her i "sentrum". På lørdag sjekket jeg opp bilnr på bilen, og det viser seg at vedkommende har tatt skiltene til en annen bil og satt den på sin. Bilen er kun ute å kjører i helgene, det er en Subaru alla det Petter Solberg har kjørt og skiltene er til en saab.

Ville dere meldt i fra til noen? Eier av bilen er ung og regner med at den ikke har skilter fordi han ikke har råd til å betale veiavgift eller lignende.. På en måte er det ikke mitt problem, han som får svi den dagen politiet stopper han. Men på en annen måte kan han jo sette seg i milliongjeld hvis han skader noen, for han er jo mest sannsynligvis uforsikret...

Anonymous poster hash: aff3c...7d5

Sjekker du opp alle nye biler som det ser i ditt lokalområde? Sjekker du skatten også til dine naboer? Bare i Norge du kan finne ut alt om en person på nett.

Anonymous poster hash: bc2ba...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker du opp alle nye biler som det ser i ditt lokalområde? Sjekker du skatten også til dine naboer? Bare i Norge du kan finne ut alt om en person på nett.

Anonymous poster hash: bc2ba...923

Er vel ei sånn dame som SKAL vite alt om alle.. Som presser nesa si der den ikke hører hjemme..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er lovlydig jeg? Men jeg mener folk fortjener en sjanse uten at man skal ha en trang til å påføre andre straff.

Eneste grunnen til å melde fra er fordi man ønsker å straffe den personen, at man er sjalu eller misunnelig på noen måte.

Sjalu på hva? :klo:

Anonymous poster hash: 7aee8...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalu på hva? :klo:

Anonymous poster hash: 7aee8...0ff

Nei, det går meg hus forbi også...

Men om man ikke ønsker å straffe noen, eller ikke er sjalu, hvorfor melde fra????

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en litt annerledes "rånebil" de siste helgene på bensinstasjonen her i "sentrum". På lørdag sjekket jeg opp bilnr på bilen, og det viser seg at vedkommende har tatt skiltene til en annen bil og satt den på sin. Bilen er kun ute å kjører i helgene, det er en Subaru alla det Petter Solberg har kjørt og skiltene er til en saab.

Ville dere meldt i fra til noen? Eier av bilen er ung og regner med at den ikke har skilter fordi han ikke har råd til å betale veiavgift eller lignende.. På en måte er det ikke mitt problem, han som får svi den dagen politiet stopper han. Men på en annen måte kan han jo sette seg i milliongjeld hvis han skader noen, for han er jo mest sannsynligvis uforsikret...

Anonymous poster hash: aff3c...7d5

Å la noen kjøre som beskrevet av AB her, kan fort bli sviende for den som ikke sier i fra. For er det ikke noe å hente ved et sivilt søksmål mot denne personen, om det skulle skje en alvorlig ulykke kan en bare takke seg selv om man ikke gjorde noe.

For det å kjøre med falske skilter er ikke lovlig. Og det er vel forsikring som koster skjorta for sjåføren vil jeg tro.

Ser at dette er over en mnd siden, og håper da også at denne bilen ikke er på veien noe mer med falske skilter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lære deg å lese hva folk skriver? Tidligere skrev jeg det at man bør heller ta det med den som faktisk gjør det. (Kommer jo klart helt ann på hva det er..)

Trangen til å anmelde/melde kommer fra en trang til å se andre mennesker lide og bli påført unødvendig skade/lidelse.

En slik konfrontasjon skal man ikke begi seg ut på!! Og den personen som kjører med falske skilter har sikkert den samme holdningen som du har, at andre ikke skal stikke nesa borti deg JEG gjør!!

Er helt enig med de som sier i tråden at de ville anmeldt det! Det er den veien politiet vil det skal gå også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...