Gå til innhold

Melde i fra? Feil skilt på bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett en litt annerledes "rånebil" de siste helgene på bensinstasjonen her i "sentrum". På lørdag sjekket jeg opp bilnr på bilen, og det viser seg at vedkommende har tatt skiltene til en annen bil og satt den på sin. Bilen er kun ute å kjører i helgene, det er en Subaru alla det Petter Solberg har kjørt og skiltene er til en saab.

Ville dere meldt i fra til noen? Eier av bilen er ung og regner med at den ikke har skilter fordi han ikke har råd til å betale veiavgift eller lignende.. På en måte er det ikke mitt problem, han som får svi den dagen politiet stopper han. Men på en annen måte kan han jo sette seg i milliongjeld hvis han skader noen, for han er jo mest sannsynligvis uforsikret...

Anonymous poster hash: aff3c...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meld fra til politiet. Kanskje du redder et liv? Det kan være mange årsaker til at han har tatt skiltene fra en annen bil. Ikke EU godkjent f.eks med mange feil og mangler som kan føre til ulykker



Anonymous poster hash: 25bef...bb3
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk karma: den dagen du kjører noen dager etter EU fristen er utgått kan det hende noen anmelder deg. Hvordan ville du likt det?

Anonymous poster hash: ddb71...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk karma: den dagen du kjører noen dager etter EU fristen er utgått kan det hende noen anmelder deg. Hvordan ville du likt det?

Anonymous poster hash: ddb71...63f

Det eneste som skjer "et par dager etter at fristen er gått ut" er at man får et brev om at bilen må være eu-godkjent innen to måneder til.

Ikke stort til karma.

Anonymous poster hash: 1f9a8...d1f

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld fra til både politi og vegvesen. Treffer du på bilen igjen ta bilde av synlige både skilt og biltype.

Dette er forbudt og bilen er vel heller ikke godkjent for bruk på veien når den ikke har fått lovlige skilter på. Har bilen forsimringen sin i orden tro? Har han betalt veiavgift for denne bilen? Vil du bli påkjørt av en slik tulling?

Anonymous poster hash: 8ff5c...0e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldt ifra! Veldig kjedelig om det er en banebil uten forsikring. Går jo utover personen som blir sittende med milliongjeld ved evt ulykke, men alikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt i fra.

Anonymous poster hash: ce577...423

Du ønsker å påføre andre ondt ja?

Hva med å si ifra til vedkommende.. Og gi beskjed om at om man ser det igjen, vil det bli rapportert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer med denne trangen til å påføre andre skade?

Ja, hva skjer med den trangen? Det er jo du, med dine holdninger, som bidrar til å påføre andre skade, kanskje ubotelig skade, mens ts tenker fornuftig og lovmessig.

Noe av det kvalmeste jeg vet er mennesker som forherliger ulovligheter og du burde skamme deg!

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skjer med den trangen? Det er jo du, med dine holdninger, som bidrar til å påføre andre skade, kanskje ubotelig skade, mens ts tenker fornuftig og lovmessig.

Noe av det kvalmeste jeg vet er mennesker som forherliger ulovligheter og du burde skamme deg!

Her holder det ikke å trykke på "liker", jeg må gjenta hvor enig jeg er.

Det er ikke den som melder fra om ulovligheter i trafikken som er "slem". Det er de som begår ulovlighetene i utgangspunktet og gir blaffen i eget og andre menneskers liv og helse fordi de er "verdensmestere" og udødelige på veien som er problemet.

Og jeg vil ikke oppfordre noen til å "snakke med" personen i stedet for å gå via politi/vegvesen. De fleste rånerne er snille gutter som bare er litt ekstra glad i biler, men ikke alle. Og jeg tar ikke sjansen på at en som går til det skritt å sette falske skilter på en bil hører til i førstnevnte kategori.

Anonymous poster hash: 92f37...2d4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du først har funnet det ut - si ifra. Uansett grunn så undergraver en slik praksis veitrafikkloven, og den er der for å sikre trygg og velregulert deltagelse i trafikken.

Anonymous poster hash: 4888b...00b

Endret av ninuska_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skjer med den trangen? Det er jo du, med dine holdninger, som bidrar til å påføre andre skade, kanskje ubotelig skade, mens ts tenker fornuftig og lovmessig.

Noe av det kvalmeste jeg vet er mennesker som forherliger ulovligheter og du burde skamme deg!

Kanskje lære deg å lese hva folk skriver? Tidligere skrev jeg det at man bør heller ta det med den som faktisk gjør det. (Kommer jo klart helt ann på hva det er..)

Trangen til å anmelde/melde kommer fra en trang til å se andre mennesker lide og bli påført unødvendig skade/lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uansett jeg ville gitt beskjed.

Anonymous poster hash: 631be...d08

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lære deg å lese hva folk skriver? Tidligere skrev jeg det at man bør heller ta det med den som faktisk gjør det. (Kommer jo klart helt ann på hva det er..)

Trangen til å anmelde/melde kommer fra en trang til å se andre mennesker lide og bli påført unødvendig skade/lidelse.

Jeg har ingen problem med å lese hva folk skriver, og jeg kommenterer det du skriver fordi det er komplett idioti å ikke melde fra når man observerer ulovligheter som, i ytterste konsekvens, kan påføre andre lidelse.

At du mener noe annet betyr bare at du ikke er spesielt lovlydig, ikke at du er spesielt smart.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...