Gå til innhold

Rare ting folk gjør på kollektivtransport


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Elissima

Husker jeg tok bussen en gang så satt det en mann foran meg. Han begynte å dra fram qtips, dytta dem i øret, studerte det brune gørret også kasta han det på gølvet. Ekkelt.

Har også opplevd at noen klipte neglene sine på bussen, og en annen gang hørte jeg en jente legge ut om en one night stand hun hadde hatt kvelden før. "Først så bare putta han den inni meg lissom, også spruta han meg i håret. I HÅRET!" Hun var ikke diskret heller, men prata veeldig høyt. Visse temaer kan man kanskje droppe å ta pr mobil når man tar offentlig transport..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nattbussen er grusom. Da er det alltid noen som spyr i midtgangen :tristbla:

Utrolig irriterende med folk som okkuperer to seter med bæreposer/vesker når bussen er så full at folk må stå. Jeg har sett meg så lei av dette, at jeg faktisk ber dem om å flytte tingene sine.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lakket neglene en gang på bussen, men den var ganske tom så håper ingen ble irritert av det. :S Tenkte ikke på det engang! På bussen blir jeg selv irritert av at folk snakker høyt GENERELT SETT, dere er på bussen, ikke rop ut alt mulig!

Her er det en gubbe som spiller fløyte og synger på bussen. Av og til har han med handlevognen sin. En gang la han seg ned i et sete på bussen, dro ned buksen, OG DRET PÅ SETET!! Han betaler aldri på bussen (som jeg har sett), og han er ganske så... skitten. Uren. Ekkel.

En annen gang opplevde jeg å bli nedstirret av en skikkelig ekkel mann. Han satt og stirret på meg under hele bussturen, og han satt VEDSIDEN av meg! Lente seg over, og han var type 40 - 50. Dritekkelt! Prøvde å snakke til meg også, men jeg prøvde så godt jeg kunne å ignorere han / svare kort.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rareste jeg har vært bort i, må ha vært den gangen jeg tok bussen fra Stockholm til Oslo (mange år siden). Når vi nærmet oss Oslo, tror vi var på Mosseveien et eller annet sted, stoppet den plutselig og sjåføren gikk bak til toalettet og styrte der en god stund. Da hadde en av passasjerne kappet av fingertuppen på toalettsetet.. Ikke spør hvordan han klarte det.. :sjokkert:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rareste jeg har vært bort i, må ha vært den gangen jeg tok bussen fra Stockholm til Oslo (mange år siden). Når vi nærmet oss Oslo, tror vi var på Mosseveien et eller annet sted, stoppet den plutselig og sjåføren gikk bak til toalettet og styrte der en god stund. Da hadde en av passasjerne kappet av fingertuppen på toalettsetet.. Ikke spør hvordan han klarte det.. :sjokkert:

:sjokkert:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei jente i 20-åra med down syndrom satt og snakka med kjæresten sin på telefon på banen. Ble litt vel mange intime detaljer for min del.... Pluss at hun satt og tafset litt på seg selv utapå buksa... Det skjedde vel hver dag i en uke.. Skjønner ikke hvorfor jeg alltid havner rett ved sånt

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så rart, men tok Haukeliekspressen, nattbussen, en gang, og dumpet ned i et sete. Mannen i setet bak STINKET gammel svettelukt såpass att jeg klarte rett og slett ikke sitte der. Endte opp helt fremst og hver gang han gikk ut av busset (og dermed forbi meg) luktet det så intenst gammel svette at jeg ikke klarte å puste med nesa...

Ellers tok jeg skolebuss (videregående) sammen med en psykisk utviklingshemmet jente. Hun pleide å ha på seg høretelefoner og synge for full hals :fnise: Igrunn ganske sjarmerende, men bittelitt irriterende klokka 7 om morgenen :gjeiper:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte meg en gang ned på et sete og merka etter hvert at jeg ble litt fuktig i rumpa. Reiste meg opp og merka på lukta at det var urin jeg hadde satt meg i... :kvalm:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse hendelsene var på toget. En litt eldre dame med gitar som satt og sang salmer, og velsignet hver person som gikk forbi henne og av toget (inkludert meg). Hun fortalte også bibelvers og snakket generelt sett om Gud og Jesus. Kanskje ikke sånn super-snålt, men ble litt voldsomt for meg som ikke er kristen :fnise:

Var også en mann i 50-60 åra som satt og sippet på en 1,5 liter flaske med øl midt på dagen. Sånn Borg plastikkflaske. Syntes det var svært ubehagelig. Konduktøren sa heller ikke noe til mannen, noe som er forståelig, man vet jo aldri hvordan slike folk reagerer..-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke på kollektivtrafikken, men på en ganske stor elektrisk kjede i Oslo nær Carl Berner. Jeg skulle levere en pc til rep og foran stod en kvinne fra 'det mørke kontinent' og hun bablet med veninden. Da veninden kom til stod hun helt usjenert 3 -TRE- ganger med halve armen oppe i det ene nesebor! Og gravde, klødde eller hva vet jeg. Gravde etter gull?

Det var en selsom opplevelse! Heller ikke hadde hun mulighet for å rense omtalte arm... *gyyyyys* :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på toget da 4-5 personer som tydeligvis jobbet innenfor barnevernet eller en barnevernsinstitusjon satt og diskuterte sine klienter/saker. De nevnte riktignok ikke fornavn og etternavn, men samtalene var detaljerte og den slags informasjon burde vel være taushetsbelagt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Her om dagen skulle jeg hjem fra jobb, klokken var vel rundt 22.30 og jeg var kjempesliten. Følte meg ikke helt bra, hadde fått litt småkjeft på jobb osv. Rett etter at jeg har satt meg på t-banen kommer det to østeuropeiske menn inn. Den ene har en ølboks i hånda, snakker i telefon samtidig som han gauler sånn "ÆÅÅÅÅ!" (sånn fotballsupporter-brøl), mens den andre har øretelefonene rundt halsen og techno-musikken på full guffe så hele vogna hører det. Virkelig drømmesituasjonen etter jobb, det der.

En annen gang kom det en gjeng med rom-folk inn på trikken, og alle hadde med seg søppelposer. Det STINKET søppel og dritt på hele trikken.

Også er det jo alle de gangene narkomane/berusede mennesker, gjerne godt oppi årene skal snu seg mot meg og slå av en prat :fnise: Også skal de takke for samtalen og "ha en fin dag!" etterpå. Kan jo være litt søtt det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner godt at han angret på å ha gått av i Fjærland :skratte:

Det er faen meg sogn og fjordanes close to the middle of nowhere ja :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på tbanen på vei til jobb (jobber på kvelden). Etter et par stopp kommer det inn en dame på rundt 50 år, og setter seg ned rett ved meg.

Hun tar opp telefonen og begynner å ringe noen venner.

Damen pratet i et lydnivå som barnehageansatte ville omtalt som "utestemme" - og vel så det.

Det viser seg at denne damen har vært hos sin lege i dag. Hun la ut til vennene sine i det vide og det brede om ganske ekle ting som jeg ikke ville høre om. Tydeligvis hadde hun vært hos en psykolog også, som hadde anbefalt henne å gjøre endringer i hvem hun omgås med. Så da ringte hun likegodt dama som psykologen hadde anbefalt henne å slutte å treffe mer.

"Bare sånn at du vet det, så får jeg ikke lov av psykologen å være venner med deg mer. Bare sånn at du vet det, han mener du har en dårlig innflytelse på meg" :klaske:

Endret av lema
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 1-2 år siden skulle besøke min mor i det ganske lille tettstedet jeg er fra.

På bussen havnet jeg bak ei jente på min alder og en godt voksen mann, som jeg forsto ut i fra samtalen var en form for ildsjel i den lokale sportsklubb (som jeg aldri har vært en del av, da jeg for det meste fløy på skauen enn å spille håndball/fotball).

De diskuterte høyt en felles beskjent av dem, som hadde blitt sammen med en kriminell utlending dobbelt så gammel som henne, blitt gravid, grisebanket og visstnok lå og svevde mellom liv og død på sykehuset.

Jeg er som sagt fra et lite tettsted, så bare det at de nevnte fornavnet og fødselsåret hennes var nok til at jeg visste hvem det var (det var uansett ikke så vanskelig å gjette seg til, av alle jeg har gått på grunnskole med, er hun den eneste jeg ser for meg kunne blitt sammen med en kriminell utlending dobbelt så gammel som henne).

De snakket veldig høyt, så det var umulig å ikke få med seg samtalen. Jenta det gjelder var foresten en som mobbet meg kraftig gjennom hele grunnskolen, så jeg har mer sympati for familien hennes enn henne (karma is a bitch)

(jeg fikk senere bekreftet hvem det var av min mor som har en venninne som har en sønn som har en kompis som jobber for faren til jenta).

Edit: glemte å skrive hvor jeg overhørte denne samtalen

Endret av Alice123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg satt på bussen med en venninne, så satt vi på hver vår side av disse setene som er vent mot hverandre, og siden vi var de eneste på hele bussen satte vi like godt sekken i sidesetet. Så kommer det en gammel dame på og hun skal på liv og død sitte der vi sitter, enda det var likens seter på andre siden av midtgangen. Og i stedet for å spørre om vi kunne flytte sekkene, griper hun dem bare og slenger dem i gulvet! Og ikke bare min sekk som var der hun ville sitte, men også venninna mi sin sekk rett over i setet hun ikke skulle sitte i!

Og hun hadde jo selvsagt + antall vesker og poser som ble lempet i fanget vårt og stokk med ispigg som jeg til stadighet ble stukket med i leggen. Til slutt mistet jeg besinnelsen og skjelte henne ut. Jeg ble kastet av bussen-_- Det ble en 8km gåtur hjem det. Og så klager gammelt folk på at ungdommen i dag er så uforskammet:P

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...