Gå til innhold

For oss som tar førerkortet


Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg avbestilte den, følte meg ikke klar. Har bestilt en ny oppkjøring på tirsdag, 25.11.14. Hadde dobbeltime i går og gjorde feil om og om igjen. Vurderte å avbestille oppkjøringen igjen, men må bare suck it up og bare ta det som det kommer. Er nervevrak, og gråter ved å tenke på det. Mamma satt å snakket med meg i 2 timer i går for å berolige meg. Hvis jeg stryker, så blir det på grunn av nervene mine.. :cry3::cry3:

Jeg strøk på første forsøk, men sto på andre. Dagen etter at jeg strøk var kliss lik dagen før. Jeg var ikke forandret på noen måte. Du risikerer ingenting annet ved å stryke, enn en litt dyr generalprøve på oppkjøringen. Men det kan igjen ufarliggjøre neste forsøk. Stå på! Det går bra til slutt, uansett. :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Ja! Dette klarer vi! :danse:

YES!!! Da har vi en avtale og KJØRER på! Masse lykke til - dette går bra!Og tenk - i neste uke har vi begge lappen! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES!!! Da har vi en avtale og KJØRER på! Masse lykke til - dette går bra!Og tenk - i neste uke har vi begge lappen! :danse:

Åhh, jeg håper virkelig det! Når har du oppkjøring. Er det i Oslo? LYKKE TIL! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fortalte kjørelæreren min at det var en som strøk for ikke så lenge siden fordi han var så nervøs at han ikke klarte å starte bilen. Så han strøk før han startet. Stakkars gutt! :fnise:

Forresten, har nettopp hatt prøveoppkjøring og læreren sier at han føler seg veldig trygg og tror at jeg består på onsdag. Men jeg trodde man skulle få bestått/ikke bestått selv om det bare er en prøveoppkjøring? Hørt om andre som har fått det i hvertfall.

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fortalte kjørelæreren min at det var en som strøk for ikke så lenge siden fordi han var så nervøs at han ikke klarte å starte bilen. Så han strøk før han startet. Stakkars gutt! :fnise:

Forresten, har nettopp hatt prøveoppkjøring og læreren sier at han føler seg veldig trygg og tror at jeg består på onsdag. Men jeg trodde man skulle få bestått/ikke bestått selv om det bare er en prøveoppkjøring? Hørt om andre som har fått det i hvertfall.

Hehe. Jeg husker den "prøveoppkjøringen". Jeg fikk heller ingen bestått/ikke-bestått. Bare forklart hva jeg gjorde feil og bør være med observant på. Det viktigste for meg ved prøveoppkjøringen var riktig nok å sette seg bak rattet med en annen sjåførlærer som skulle evaluere. Så fikk jeg kjent på det å sitte med en ukjent person som skulle evaluere meg. Blir jo også nye innspill og man får slippe ut litt steam (nerver) før den virkelige oppkjøringen.

Tar du derimot "prøveoppkjøringen" med din faste kjørelærer har det liten verdi igrunn..

Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du derimot "prøveoppkjøringen" med din faste kjørelærer har det liten verdi igrunn..

Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Ja, jeg trodde også at jeg skulle kjøre med en annen lærer under prøveoppkjøringen. Så egentlig burde jeg tatt en vanlig kjøretime som er 200 kroner billigere. De skal virkelig fiske så mye penger som mulig. ;) Men jeg må si at jeg er mindre nervøs for førerprøven nå enn det jeg var før den prøveoppkjøringen, så på den måten er det jo greit at jeg hadde den.

Det som er leit er at jeg har den tidlig på morningen, og da er det jo mørkt. Det er mange skole-elever som krysser gatene på den tiden, og det er jo ikke så lett å se folk uten refleks. Spesielt skole-elever hvor 99% av dem går uten refleks.

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor mye disse sikkerhetsspørsmålene teller? Har hørt ganske todelt om det, noen mener de teller en del, andre ikke.

Jeg spurte for moro skyld sensoren jeg hadde på oppkjøringen, og hun sa sikkerhetsspørsmålet betydde 10-15 %. Feks om du kjørte veldig usikkert, og i tillegg hadde null peiling på sikkerhetsspm så gjorde det mye enklere å stryke deg.

Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte for moro skyld sensoren jeg hadde på oppkjøringen, og hun sa sikkerhetsspørsmålet betydde 10-15 %. Feks om du kjørte veldig usikkert, og i tillegg hadde null peiling på sikkerhetsspm så gjorde det mye enklere å stryke deg.

Anonymous poster hash: 691a4...f0b

Okei :) takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkjøring i morgen, denne gangen SKAL jeg bestå! Etter bytte av lærer føler jeg meg mye tryggere, og jeg gjør kun noen småfeil. Læreren føler seg trygg med meg og han tror at jeg består denne gangen. Kunne faktisk tenkt å fått den samme sensoren som forrige gang, for han var veldig hyggelig. Var selvfølgelig nervøs for det, og jeg gjorde også dumme feil. Men nå innser jeg at jeg nok ikke var helt klar den gangen. Det siste han sa var: "Det er bare å øve mer, for du er hjertelig velkommen tilbake". Utrolig hyggelig sensor! Men tviler på at jeg får han igjen. (Finnes det ikke en regel på at man ikke kan få den samme sensoren to ganger på rad?)

Er det faktisk noe som heter "strykejernet", eller er det bare noe folk finner på fordi de ikke besto oppkjøringen og ble bitter på sensor i ettertid? Det er jo tross alt sensor sin feil i 90% av tilfellene fordi eleven ikke besto. ;) Fikk faktisk skryt av læreren da jeg sa: "Jaja, det var min egen feil at jeg ikke besto. Jeg gidder ikke å skylde på sensor som alle andre gjør". :P

Hva svarte dere da sensoren spurte: "Hvordan synes du dette gikk da?"

Hvis jeg sier: "Jo, jeg synes egentlig det gikk ganske greit" selv om jeg gjorde noen småfeil, kan det ha noe å si om jeg består eller ikke? Eller har sensoren avgitt sin vurdering før han spør hvordan jeg synes det gikk? Oppkjøringen er klokka 8 i morgen tidlig, så kommer til å legge meg grytidlig i dag.

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppkjøring i morgen, denne gangen SKAL jeg bestå! Etter bytte av lærer føler jeg meg mye tryggere, og jeg gjør kun noen småfeil. Læreren føler seg trygg med meg og han tror at jeg består denne gangen. Kunne faktisk tenkt å fått den samme sensoren som forrige gang, for han var veldig hyggelig. Var selvfølgelig nervøs for det, og jeg gjorde også dumme feil. Men nå innser jeg at jeg nok ikke var helt klar den gangen. Det siste han sa var: "Det er bare å øve mer, for du er hjertelig velkommen tilbake". Utrolig hyggelig sensor! Men tviler på at jeg får han igjen. (Finnes det ikke en regel på at man ikke kan få den samme sensoren to ganger på rad?)

Er det faktisk noe som heter "strykejernet", eller er det bare noe folk finner på fordi de ikke besto oppkjøringen og ble bitter på sensor i ettertid? Det er jo tross alt sensor sin feil i 90% av tilfellene fordi eleven ikke besto. ;) Fikk faktisk skryt av læreren da jeg sa: "Jaja, det var min egen feil at jeg ikke besto. Jeg gidder ikke å skylde på sensor som alle andre gjør". :P

Ååh, jeg heier sånn på deg! Tror dette går superbra, og gleder meg til oppdatering! Når på dagen har du oppkjøring?

Anonymous poster hash: d429d...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkjøring i morgen, denne gangen SKAL jeg bestå! Etter bytte av lærer føler jeg meg mye tryggere, og jeg gjør kun noen småfeil. Læreren føler seg trygg med meg og han tror at jeg består denne gangen. Kunne faktisk tenkt å fått den samme sensoren som forrige gang, for han var veldig hyggelig. Var selvfølgelig nervøs for det, og jeg gjorde også dumme feil. Men nå innser jeg at jeg nok ikke var helt klar den gangen. Det siste han sa var: "Det er bare å øve mer, for du er hjertelig velkommen tilbake". Utrolig hyggelig sensor! Men tviler på at jeg får han igjen. (Finnes det ikke en regel på at man ikke kan få den samme sensoren to ganger på rad?)

Er det faktisk noe som heter "strykejernet", eller er det bare noe folk finner på fordi de ikke besto oppkjøringen og ble bitter på sensor i ettertid? Det er jo tross alt sensor sin feil i 90% av tilfellene fordi eleven ikke besto. ;) Fikk faktisk skryt av læreren da jeg sa: "Jaja, det var min egen feil at jeg ikke besto. Jeg gidder ikke å skylde på sensor som alle andre gjør". :P

Tror nok at det har litt å si med hvilken kjemi du har med sensor, men alt i alt går det jo på egne evner og egen nervøsitetstakling.

Sensoren på min siste oppkjøring var kjempegrei og fikk roet meg godt ned med å prate mye (vant til bråk i bilen når jeg kjører ettersom jeg øvelseskjørte mye med yngre søsken). Det hadde nok ikke hjulpet for alle, men det hjalp for meg. Sensoren jeg hadde før det slet jeg med å holde i gang en samtale med, så jeg ble naturlig nok enda mer stresset at det var såpass stille i bilen, uten at det gjør at det var sensor sin feil at jeg strøk. Det var tross alt jeg som var nervøs og jeg som kjørte dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg heier sånn på deg! Tror dette går superbra, og gleder meg til oppdatering! Når på dagen har du oppkjøring?

Anonymous poster hash: d429d...ef7

Jeg redigerte innlegget rett etter at du spurte, men jeg har det klokka 8 på morningen. ;) Så må være ekstra obs ettersom det er mange som reiser på jobb den tiden, det er mørkt og unger skal på skolen. Pluss at det kan være litt glatt (var veldig glatt på morningen i dag). Har en kjøretime klokka 7 i morgen tidlig, så det er best å legge seg tidlig for å være våken til i morgen, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Strandet

Tips: Om mulig så bør dere sette av tid (gjerne med familie), til å trene lukeparkering og bli god på det, før oppkjøring, sånn at dette ikke kommer som en slags overraskelse på oppkjøring.

Formodentlig, vil slikt som lukeparkering være noe av det siste man burde prøve seg på, slik at man ikke bare ender opp med å kanskje bulke andre biler og sånt fordi man ikke er vant til å kjøre bil. :)

Akkurat hvordan man skal få trent lukeparkering med familie vet jeg ikke. Men om ikke annet, så er det kanskje en ide å spørre kjørelærer om dette er noe man kan få trene litt videre på hvis man ikke er helt trygg på seg selv om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...