Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Det er et evig arbeid den sorteringa med klær! Og salg, for den saks skyld, men det er utrolig kjekke penger!

Håper hodet er bedre denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er virkelig en evig jobb ja, Miss I.W. Skulle bare ønske meg at mannen hadde tatt på seg hele ansvaret med klær til unger og få ting ut av huset når det ikke brukes mer. Det hadde vært fantastisk ;) Er lov å drømme!

Hodet er mye bedre så langt denne uka takk, så jeg får kanskje gjort en del mer jobb både på jobb og hjemme denne uka. Forrige uke var virkelig ikke effektiv...

I kveld har jeg lagt ut masse ting for salg, nå håper jeg bare at jeg blir kontakta og får solgt litt. Det som ikke blir solgt, det kastes/går til Fretex ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke er at det er helg og mannen har meldt seg frivillig til å stå først opp med ungene begge dagene i helga :hjerte:

Han sovner fint med tven på på morgenen eller senere på dagen på sofaen, men om jeg skal ta en hvil på dagen så ligger jeg bare og vrir meg. Så nå tilbudte han seg selv å stå opp først begge morgenene, og jeg kunne ikke blitt gladere :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å få ligge "lenge" noen dager :) Får aldri slappet helt av om jeg skal sove midt på dagen jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at han gjør det til en tradisjon, men tror nok det er å håpe for mye :fnise:

I går kveld var jeg på jentefest. 20 damer som hadde arabisk aften, utkledd i "arabiske klær". Først var luksussalen på kinoen innleid til oss så vi såg sex og singelliv 2 og drakk cava på kinoen. Deretter gikk vi videre et sted og spiste tapas, en fiskerett og dessert, og til slutt videre på et utested. Fantastisk bra kveld :nigo: I morres var det ikke like gøy. Jeg var ikke spesielt fyllesyk, men jeg brukte 4 timer på å løpe fram og tilbake på do (diaré) :( Helt utslitt etterpå, og sovna igjen til slutt og blei vekka kl 14! :ler: Mannen angra på at han hadde meldt seg frivillig til å stå opp med ungene begge dagene siden dagen i dag ble som den ble. Men det har skjedd flere ganger at han har vært fyllesyk og ikke hjulpet til med unger i det hele tatt før langt utpå ettermiddagen, så jeg har ikke dårlig samvittighet ;)

Nå er begge ungene i seng, mannen er ute og jogger, og jeg burde ha begynt på fotobok eller rydde eller alt annet burde burde... Får se hva jeg gidder ;)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

NÅ er jeg i gang med fotobok. Har valgt ut bilder og holder på å laste opp til FotoKnudsen nå. Begynte å velge ut bilder for noen dager siden, og når jeg nærma meg ferdig, så kom jeg på at vi skal jo lage ei egen fotobok for veslas andre år i tillegg til ei fotobok av begge to. Vi har laga fotobøker av storebrors første år og hans andre år, og da må vi jo gjøre det samme med vesla. Men vi lager ei av begge to i tillegg. Perfekt julegave til besteforeldre, de blir jo så glade for det ;)

Vi var hos fotograf og tok bilder for litt over 2 uker siden også, og jeg håpte egentlig på at vi skulle fått de bildene også nå snart, så vi kan fremkalle noen forstørrelser av ungene og gi med i samme slengen. Jeg vet at vi får de bildene snart uansett altså, men fristen for å sende inn og bestille julekort, fotobøker og mange sånne ting går ut 31.oktober :) Hadde jo vært greit å bestille alt samtidig sånn egentlig :) Og i år føler jeg virkelig at jeg ligger bra an med julegaver, har allerede kjøpt litt, og med fotogaver og fotobøker også i boks, så ligger jeg ganske bra an. Jeg har for all del mye igjen, men til å være så tidlig, så er det kjempebra til å være meg. Og veldig godt å fordele utgiftene på flere måneder også, ikke minst! Men vi får vel gaveønsker ganske seint fra mannens familie i år igjen kjenner jeg søstrene hans rett, så akkurat de styrer vi vel med i siste liten uansett... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe befriende lit julegave i år! Har avtale mrd alle voksne i både min og mannen sin slekt om å bare kjøpe noe lite og symbolsk, som en pose god kaffe eller sjokolade. Så det blir bare til barna i år! :) Synes det er like greit, vi har alle alt vi trenger og mer til, og skulle vi mangle noe eller ønske oss noe, så har vi økonomi til å kjøpe det selv.. Jeg har laget fotobok til alle gutta her, de to eldste to og to år og lille sitt første år. Det er ganske mye jobb, men veldig koselig å ha! Tassene ser i sine bøker både titt og ofte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe befriende lit julegave i år! Har avtale mrd alle voksne i både min og mannen sin slekt om å bare kjøpe noe lite og symbolsk, som en pose god kaffe eller sjokolade. Så det blir bare til barna i år! :) Synes det er like greit, vi har alle alt vi trenger og mer til, og skulle vi mangle noe eller ønske oss noe, så har vi økonomi til å kjøpe det selv.. Jeg har laget fotobok til alle gutta her, de to eldste to og to år og lille sitt første år. Det er ganske mye jobb, men veldig koselig å ha! Tassene ser i sine bøker både titt og ofte! :)

Det hørtes veldig befriende ut, Mayami! Skulle veldig gjerne ha gjort det samme. Jeg forsøkte å kutte ned på noen venners unger som vi har kjøpt til en del år, men det fikk jeg ikke gjennom. Når det er unger som ikke bor i nærheten av oss engang, så syns jeg at det blir dumt å stresse med hvert år. Søstera mi og søstera til mannen som har unger, har vi kutta ut å gi til de voksne, og bare gir til barna. Mens vi har også ei søster hver uten barn, og de gir vi til. Men det blir mange utav det totalt sett.

Fotobøkene er mye jobb ja. Har brukt flere timer på det i kveld allerede, og har bare lyst til å avslutte for kvelden. Får se hvor lenge jeg holder ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også kjøper til søster'n som ikke har barn. Ellers har alle barn, så det er i grunnen veldig greit! Har bestandig planer om å lage hjemmelaget godteri eller noe sånt, men det ender opp med at jeg kjøper noe ferdig! :fnise: Blir nok ikke noe konfektproduksjon her i år heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to sorter "julekaker" som jeg pleier å prøve å få bakt. Det et ikke noen av de standard sortene, og som regel så lager jeg bare en av de, for Sarah bernard (som er den andre) er så mye jobb at jeg gidder som regel ikke å lage de ;) Men det er godt å ikke stresse seg ihjel med å bake alt mulig og gjøre alt så "perfekt" til jul, for det ender bare opp med at man sliter seg ut, og da er jaggu ikke ting perfekt når man er utslitt :)

Nå er det natta her. Nesten ferdig med to fotobøker i kveld. Må småfikse litt og legge til tekst i ene boka, så er begge klar :nigo:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg! :nigo: Mannen har dratt på guttetur i dag og skal være borte til mandag, og jeg gleder meg egentlig til ei helg alene med ungene. I morgen skal vi en tur til svigers og en av ungene skal være igjen der og overnatte, det blir sannsynligvis storebror :) I morgen kveld kommer ei eller to venninner på besøk, vi skal slappe av med litt cava og jeg tenkte å forsøke meg på foccacia for første gang (fikk oppskrift på en foccacia som var helt fantastisk) med aioli til. Så det blir litt "mat" også ;)

I går kveld var jeg faktisk på konsert, det er årevis siden sist. Veldig bra konsert! Jeg følte meg periodevis litt smådårlig under konserten (drakk ett glass vin, så jeg var ikke i nærheten av full), kom meg hjem på ei normal tid, og så våkna jeg i natt/grytidlig i morres av at jeg hadde feber. Fikk ikke sove mer resten av natta, og dro såvidt på jobb og satt der og frøys i dag. Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle klare å holde ut på jobb hele dagen, men det gjorde jeg faktisk og dagen har gått mye bedre enn forventa. Så nå må jeg bare være flink og legge meg tidlig i dag og satse på at jeg er helt frisk i morgen :) Har jo egentlig lyst til å strikke, lese, se tv-serie og slappe av i sofaen også i kveld... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvelden gikk med til å bestille fotobøkene som jeg omtrent gjorde ferdig på onsdag (følger alltid med at man må bruke tid på å småfikse på ting og skrive tekster i siste liten når jeg skal bestille), og så en telefonsamtale med søstera mi. Utrolig godt å være ferdig med fotobøkene og slippe å ha de hengende over meg mer, men jeg burde heller ha brukt kvelden på tv og strikk og slappa skikkelig av, sånn egentlig. Men nå er jeg i seng hvertfall og skal legge meg til å sove med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Jeg vet hvor mye tid og arbeid som går med! (Derfor dropper jeg det i år. Blir svimmel bare av å tenke på det! :fnise: )

Håper dere koser dere med alenehelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig å være ferdig med fotobøker... jeg kunne gjerne likt å lage det til Fløtepusen (til besteforeldrene og oss også)- men må liksom samle sammen alle viktige bilder først. Føles som et ork å begynne på..

Tror det blir lettere med nr 2. kanskje jeg kan begynne på det.. (lager det i Iphoto på IMacen- da lagres det som et prosjekt. Sikkert greiere å ta litt underveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan man lagre som prosjekt i iphoto?? Det har jeg ikke oppdaget... Må prøves! Litt kjipt å MÅTTE ha nettilgang og MÅTTE inn på siden til fotobutikken for å redigere og lage til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig å være ferdig med fotobøker... jeg kunne gjerne likt å lage det til Fløtepusen (til besteforeldrene og oss også)- men må liksom samle sammen alle viktige bilder først. Føles som et ork å begynne på..

Tror det blir lettere med nr 2. kanskje jeg kan begynne på det.. (lager det i Iphoto på IMacen- da lagres det som et prosjekt. Sikkert greiere å ta litt underveis...

iPhoto høres jo veldig greit ut da. Jeg har ikke mac, så det har jeg ikke testet. For min del så har jeg bilder lagret på den stasjonære pcen hjemme, og den sitter jeg aldri med lenger, så det er skikkelig tiltak å styre med :)

Kan man lagre som prosjekt i iphoto?? Det har jeg ikke oppdaget... Må prøves! Litt kjipt å MÅTTE ha nettilgang og MÅTTE inn på siden til fotobutikken for å redigere og lage til.

Bra å få litt tips her inne! :Nikke:

Helga sammen med ungene var veldig kos. Nå er faktisk vesla også så stor at alt ikke bare er pes lenger, for tidligere så var det pes å ha de alene et par dager siden hun konstant måtte løpes etter. Men nå er det ikke sånn. Hun er fremdeles veldig aktiv, men nå snakker og forstår hun så mye, og kan sitte litt i ro, og de siste få ukene så har hun begynt å like å sitte på fanget og lese bøker faktisk. Deilig at det går an å sitte og lese bok for begge ungene uten at en av de prøver å rive boka i stykker ;)
Lørdagskvelden hadde jeg besøk av ei venninne. Jeg hadde laga foccacia for første gang (den ble helt fantastisk god), så vi spiste foccacia og aioli og drakk vin og skravla. Det ble litt for seint i forhold til at jeg måtte tidlig opp neste morgen, men det var veldig koselig! Når jeg akkurat hadde sovna så våkna vesla og kom inn til meg og kava i evigheter. Til slutt gikk jeg inn på rommet hennes med henne og la meg selv på en madrass på golvet der, og da roa hun seg noenlunde kjapt der. Og når hun våkna på morgenen og såg at jeg sov, så la hun seg til å sove videre. Og hun sov til halv 10!! :nigo: Det har aldri skjedd før, så jeg var utrolig heldig siden jeg la meg så seint. Storebror sov hos svigers den natta, hadde han vært hjemme så hadde ikke vesla hatt mulighet til å sove så lenge heller, så jeg hadde maks flaks.
I morres kom jeg meg på trening på første gang på evigheter. Nå var jeg nødt til å komme i gang igjen, for nå har jeg kjent "murringer" i bekkenet i det siste igjen. Jeg har hatt en periode uten noe som helst overskudd, så jeg måtte vente til jeg fikk bittelitt energi tilbake før jeg kunne begynne å trene igjen. Jeg må nok bare bli flinkere til å si til mannen at jeg vil gå og gå og legge meg tidligere, og ikke sitte til elleve og se på tv-serier og etterpå må jeg alltid ordne en del småting før jeg kommer meg i seng, og da blir det alt for seint for meg.
Nei, nå må jeg jobbe litt videre. Skal prøve å ha en effektiv dag i dag, for gårsdagen var virkelig ikke effektiv, og jeg liker egentlig ikke sånne dager som jeg får så lite utav.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var jo utrolig heldig med den morgenen da!! Her er det bestandig mannen sin morgen som er slik... Men nå har lille sovet natten gjennom to netter på rad i egen seng, så det er kanskje håp i sikte! ;) Deilig å trene da - i alle fall når man har energi til det! Gleder meg veldig til jeg kan begynne på igjen, og til å starte joggesesongen utpå vårparten! Enn så lenge får jeg sikle på fine treningsklær på nett! :fnise: Ha en fin (og effektiv) dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var jo utrolig heldig med den morgenen da!! Her er det bestandig mannen sin morgen som er slik... Men nå har lille sovet natten gjennom to netter på rad i egen seng, så det er kanskje håp i sikte! ;) Deilig å trene da - i alle fall når man har energi til det! Gleder meg veldig til jeg kan begynne på igjen, og til å starte joggesesongen utpå vårparten! Enn så lenge får jeg sikle på fine treningsklær på nett! :fnise: Ha en fin (og effektiv) dag!

Ja, jeg kunne ikke ha vært mer heldig med den morgenen, Mayami. Hos oss er det også "alltid" sånn at mannen er den heldige på morgenen. Morgenene han står opp med ungene så sover de til 7, og morgenene jeg står opp med de så sover de til 6. Og jeg aner ikke hvor mange ganger det har vært sånn, gang på gang... Til og med mora mi har kommentert det når hun har vært på besøk hos oss ;)
Tenk, du er 36 uker på vei!!!! :strix:
I dag er det storshopping på meg, uffameg. Stormberg.no har timessalg, og kl 7-9 var det gode tilbud på barnetøy, hvor jeg kjøpte et ekstra sett med regntøy til storebror sånn at han har regntøy hjemme også og ikke bare i barnehagen. Jeg kjøpte også ny jakke + selebukse til å ha ute til han. Jakken hans synger på siste verset uansett, så han trengte ny. Og nå har jeg også kjøpt ei softshellbukse til megselv, som det er tilbud på nå kl 10-11. Mer penger kan jeg ikke bruke på stormberg nå da, for ungene trenger varme sko så fort som mulig også, og det blir en god del hundrelapper + at julegaverushet er i gang.
Jeg har ikke tenkt å handle meg nye klær til jul eller julebord i år, men jeg har "behov" for et sjal til å ha over finkjolen når det er litt kjølig på kvelden. Det er alt jeg tenker å kjøpe til megselv framover. Jeg prøver å være flink til å ikke gjøre impulskjøp lenger, og syns at jeg har klart å gjennomføre det ganske så bra de siste månedene egentlig. Impulskjøpene mine i dag har jeg tenkt på ei stund, og det var bare flaks at det var så gode priser akkurat i dag. Softshellbuksa var satt ned fra 1399kr til 499kr, og resten av tingene jeg kjøpte var også veldig billige (brukte totalt 1148kr på alt jeg kjøpte), så jeg er fornøyd med dagens kjøp og er spent på å få det i posten :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...