Gå til innhold

*Enigma*s algoritmer 2


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Ah, følelser er noe dritt. Gi meg en ny jobb som involverer reising til Stockholm! :P

Jeg søker nye jobber da. Skal på intervju på en neste uke, den gir definitivt ikke rom for å reise til Stockholm på jobboppdrag, men jobben jeg sendte søknad på i dag kan kanskje gjøre det. Ikke at det er avgjørende for å søke så klart, men en hyggelig bonus hadde det vært.

Jeg er veldig usikker på om jeg egentlig ønsker jobben jeg allerede har avtale om intervju til, ettersom det blir en del kjøring. Da må jeg ha gode vilkår for at jeg ikke skal tape penger i forhold til i dag.

Hvordan kvitter man seg egentlig med dårlig samvittighet for at man søker andre jobber? Det verste jeg vet er å søke jobber, gå på jobbintervjuer, følelsen av å gå bak ryggen på arbeidsgiver, også levere oppsigelsen. Jeg hater å måtte forklare meg, holde tilbake det jeg egentlig har lyst til å si og komme med bortforklaringer. Nå har jeg riktignok gitt uttrykk for hva jeg mener om ting og tang her, men the harsh and ugly truth tror jeg jeg skal holde for meg selv hvis jeg klarer å få meg en annen jobb i nærmeste framtid ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jobbintervju i morgen. Dette er en jobb jeg har søkt på selv, ikke en jeg blir "headhuntet" til for intervju. Jeg fikk vite på telefonen at det er svært mange søkende, og de henter ganske mange inn til intervju. Dette er hovedsaklig bare for å få møtt kandidatene og kunne danne seg en mening om dem (trynefaktor). Vi får en halvtime på oss til å overbevise dem om at vi er verdt å gå videre med. Fikk egentlig ikke følelsen av at dette blir et normalt intervju da jeg snakket med HR-damen på telefonen, så dette kan bli spennende. På papiret virker det som en meget spennende og interessant jobb som jeg absolutt kan tenke meg. Så var det det da at annonsen ikke alltid stemmer overens med det du får vite på intervjuet, og innen du starter i jobben så kan arbeidsoppgavene og ansvaret ha endret seg ytterligere. Men på pairet så ser den veldig bra ut, krysser fingrene!

Ellers skal jeg på intervju hos et stort og kjent konsulentselskap på onsdag. Intervjuet har blitt flyttet noen ganger, og ettersom det er et stykke unna og jeg må ta fri noen timer fra jobb så har dette skapt litt brydderier for meg. Satser på at det faktisk blir til uka denne gangen da, og at de ikke endrer enda en gang. I utgangspunktet er jeg usikker på om jeg er så aktuell for jobben, og litt usikker på hva jobben går ut på, ettersom jeg bare har snakket med en hodejeger om den.

I dag sendte jeg enda en søknad, men hvis det ikke blir noe av noen av disse må jeg nok se an litt en stund framover. Jeg kan fort få et forklaringsproblem om jeg stikker av fra jobb i tide og utide for å gå på intervjuer. Samtidig er jeg jo ikke så lysten på å bli her lenger enn strengt nødvendig, akkurat ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!! Skal tenke og heie på deg :hug:

Lykke til på jobbintervju!

Lykke til på jobbintervjuet og med søknadene ellers!!!

Tusen takk jenter. :) Intervju vel overstått. Litt usikker på hvordan det egentlig gikk. Jeg er en av 13 kandidater som de har inne til "speeddate"-intervju, så det skal vel litt til at jeg får jobben. Det er absolutt en jobb jeg kunne tenke meg, selv om jeg blir stående veldig aleine. Jeg får alt ansvar, samtidig så får jeg verdifull erfaring, og jeg får en hektisk hverdag som er noe jeg trives godt med.

Fikk et veldig godt inntrykk av de som intervjuet meg også, veldig hyggelige mennesker, og det gir jo et godt inntrykk av arbeidsmiljøet. Jeg får svar innen slutten av neste uke, uansett om jeg går videre eller ikke. Jeg håper det at de ga meg mer enn 30 minutter var en positiv ting.

Jeg tror prosessen her er veldig ryddig, og det er også noe jeg setter stor pris på. Mange har en uryddig prosess som igjen gir et dårlig inntrykk. Krysser fingra for at jeg i det minste gjorde godt nok inntrykk til å gå videre til neste runde. :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag var jeg på samtale med et vikar/rekrutteringsbyrå, de hadde ikke noe konkret til meg akkurat nå, men de skulle sjekke litt rundt. Uansett så er jeg nå i basen deres om det skulle dukke opp noe på et senere tidspunkt.

I går var jeg hos et stort IT-selskap på intervju for en konsulentstilling. Fikk et veldig positivt inntrykk og tror jeg fikk vist noen personlige egenskaper de ser etter, så har et håp om å gå videre der.

Ellers er følelser fortsatt en vanskelig greie. P og jeg har god kontakt, men situasjonen er ikke akkurat ideell og jeg er redd for å ende opp såra enda en gang. Hadde vi kunne møttes hadde det vært enklere, men det blir umulig å få til før han drar til Thailand i 2 måneder. Ikke vet jeg hva han egentlig tenker heller. Prøver å ikke legge så mye i flørtinga, men det er ikke så lett det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går en spennende tid i møte på alle felter, skjønner jeg ;)

Ikke lett å forholde seg til noe av det, når alle andre egentlig bestemmer og har mer oversikt over hva som skjer enn en selv, men man får bare stå i det. Det var forøvrig det beste jeg kunne komme med som kommentar til både første og siste del av det du skriver :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går en spennende tid i møte på alle felter, skjønner jeg ;)

Ikke lett å forholde seg til noe av det, når alle andre egentlig bestemmer og har mer oversikt over hva som skjer enn en selv, men man får bare stå i det. Det var forøvrig det beste jeg kunne komme med som kommentar til både første og siste del av det du skriver :P

Nei, jeg liker best å ha kontrollen selv. Alt hadde vært så mye enklere og bedre hvis bare jeg kunne bestemme. ;)

Vi får satse på at det blir litt spennende framover, på begge fronter. Litt avbrudd fra den smått tråkige hverdagen hadde vært velkomment! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva skjer? Hva får plutselig A til å komme på banen og mimre om good times, si at han vil til Oslo og treffe meg, at han "tycker virkelig mycket om" meg og fisker etter hva jeg føler.

Vi har riktignok hatt kontakt i det siste, men det har vært i forbindelse med jobbsøking og intervjuer og sånt. Det skjedde jo heller ikke noe i Stockholm. Menn er snåle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så har A trukket seg tilbake i skallet sitt igjen, mens P har vært mer frampå. Han trengte vel trøst siden han var fyllesyk i helga. Faen som de roter med huet og følelsene mine begge to. Jeg veit at jeg sikkert burde kutte dem begge, men på tross av merkelig og frustrerende oppførsel er de de eneste mennene som klarer å frambringe noen som helst følelser hos meg.

Med begge var det kjemi og attraksjon ved første blikk. Det skjedde noe inne i meg, første gangen jeg møtte begge to. En umiddelbar tiltrekning, hvor resten av verden bare forsvant et øyeblikk.

Jobb er litt mindre frustrerende i dag, jeg har fått noen med på laget om at noe må gjøres, så kanskje jeg kan komme noen vei. Likevel er jeg veldig glad for at jeg skal på samtale med TopTemp i dag, som er de som har skaffet meg både jobben hos Intelecom og jobben hos TC. Ellers venter jeg på tilbakemelding på mail jeg skrev på fredag til han som styrer med Atea. Uansett veldig greit å få en avklaring på hva som skjer der, siden det nå er 3,5 uke siden intervjuet. Jeg måtte regne med at det gikk en stund før jeg hørte noe, men greit å da sende en påminnelse etter 3,5 uke at hey, jeg er interessert og jeg venter spent på tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

"May your coming year be filled with magic and dreams and good madness. I hope you read some fine books and kiss someone who thinks you’re wonderful, and don’t forget to make some art — write or draw or build or sing or live as only you can. And I hope, somewhere in the next year, you surprise yourself." - Neil Gaiman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ikke veldig happy om dagen. Ikke så mye som skjer utenom jobb, trening og jeg har vært syk siden nyttår. Jobb er ikke et ideelt sted å være om dagen, men livet handler stort sett om jobb for tida. Hadde et veldig hyggelig møte med A, jeg trengte det midt oppi alt, selv om det også er komplikasjoner ved whatever it is we have. Akkurat nå krysser jeg bare fingra for at vi snart kan få en rolig periode på jobb. Det trengs, også ønsker jeg å kunne ta langhelg ved månedsskiftet med GOD samvittighet, uten å måtte bekymre meg for at noe kan gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: Av åpenbare grunner har det ikke blitt så mye vin på meg i det siste (vi snakket jo om terrassevin i sommer) men kanskje vi kunne gå ut og spise en dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Av åpenbare grunner har det ikke blitt så mye vin på meg i det siste (vi snakket jo om terrassevin i sommer) men kanskje vi kunne gå ut og spise en dag? :)

Jeg tenkte faktisk på det her om dagen, og det synes jeg så absolutt vi skal! :D Og gratulerer forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Jeg er i Stockholm denne helgen, og alt begynte så bra. Jeg fikk oppgradert til Deluxerom på hotellet, jeg pratet med P og vi skulle møtes lørdagen. Så kommer lørdagen, og han sier han er for full til å bli med på middagen ... Vi avtaler at jeg skal ta kontakt etterpå, så kan vi møtes da, jeg forsøker å ta kontakt, men først får jeg ikke noe svar, deretter er telefonen død ...

Jeg vet hvordan han er, jeg burde ikke ta meg nær av det. Det er vel mer hans tap enn mitt i og for seg, for hva taper jeg på å ikke møte en mann som ser på meg som et leketøy, som drikker seg for full til å bli med p middag og ikke har baller nok til å si beklager, jeg vil ikke treffe deg, eller det kom noe i veien?

Likevel føles det så utrolig sårt. Jeg har jo ikke lyst til å være alene, og tross alle gangene han har såret meg og skuffet meg s ligger følelsene for ham der fortsatt. Kanskje det mest er minnene om en fjern fortid da jeg enda trodde vi hadde en framtid? Jeg har bare ikke truffet noen de siste årene som jeg har følt noe for, utenom P og A, og de er begge en katastrofe. Jeg føler meg ensom og alene, og veldig glad for å være singel på en og samme tid. Mennene jeg møter er så langt fra noe å oppgi friheten min for, eller kaste bort følelser på, hvor mange av de som prøver seg er ikke gift eller har samboer, eller så er de menn som jeg overhodet ikke passer med, eller som bare ser på meg som et leketøy. Samtidig føles det sårt at ingen heller synes jeg er verdt å være glad i og behandle pent. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...