Gå til innhold

Boktips?


Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Jeg har akkurat fullført "Stoner" av John Williams, og likte den svært godt. Leser mye forskjellig. Siri Hustvedt, Murakami, klassikere etc.

Leser ikke krim. Andre boktips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar! Jeg har lest "Utrenskning" som var svært god. Er det annen bok av henne du spesielt vil anbefale?

Jeg endret innlegget etter at jeg postet det, men jeg likte veldig godt Stalins kyr, Baby Jane og Da duene forsvant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Paul Auster, Donna Tartt...

Takk! :) Jeg har lest noe av Paul Auster, men husker ikke helt hva. Ble i alle fall litt sært, det var noe om incest osv. En spesiell bok du kan anbefale av en av disse forfatterne?

Jeg endret innlegget etter at jeg postet det, men jeg likte veldig godt Stalins kyr, Baby Jane og Da duene forsvant :)

Takk, da skal jeg sjekke ut disse. :) Tror jeg har hørt en del bra om "Stalins kyr".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Takk! :) Jeg har lest noe av Paul Auster, men husker ikke helt hva. Ble i alle fall litt sært, det var noe om incest osv. En spesiell bok du kan anbefale av en av disse forfatterne?

Paul Auster skriver sært til tider, men samtidig skriver han utrolig bra. New York Trilogy, Book of Illusion, Invisible.

Av Donna Tartt har jeg lest The Goldfinch og The Secret History.

Kan anbefale denne nettsiden forresten: http://www.whatshouldireadnext.com/

Brain on Fire: My Month of Madness

The Glass Castle

White Oleander

The Collector

The French Lieutenant's Woman

Endret av AwkwardAlice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Paul Auster skriver sært til tider, men samtidig skriver han utrolig bra. New York Trilogy, Book of Illusion, Invisible.

Av Donna Tartt har jeg lest The Goldfinch og The Secret History.

Kan anbefale denne nettsiden forresten: http://www.whatshouldireadnext.com/

Brain on Fire: My Month of Madness

The Glass Castle

White Oleander

The Collector

The French Lieutenant's Woman

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det ble "Krystallslottet" siden den var på tilbud og at to av dere anbefalte den :)

Endret av Badabing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Likte "Krystallslottet" ganske godt! Ikke så stor litteratur, men siden jeg har vokst opp i en dysfunksjonell familie selv, var det interessant lesning. :P Liker generelt oppvekstromaner.

Kan kanskje tenke meg en bok som er hakket "tyngre" denne gangen. Er Donna Tartt sånn ca i samme gate som Auster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shantaram er et virkelig must om du ikke har lest den alt.

Anonymous poster hash: 588e6...4c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elskeren av Marguerite Duras

Anonymous poster hash: 8f3af...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et eget rom av Lotta Elstad.

Anonymous poster hash: a862e...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg er i gang med "The Secret History" av Donna Tartt. :) Ble litt skeptisk da jeg så i omtalen at det var en krimbok, men jeg synes den virker lovende til nå. :)

Har lest Shantaram, og skal sjekke ut de andre dere nevner. Takk for tipsene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

The Secret History av Donna Tartt er veldig bra og du bør absolutt lese den!

Da er jeg ferdig med denne, og den likte jeg utrolig godt! Skal sjekke ut flere av samme forfatter. Var ingen typisk krimbok, og jeg likte karakterene godt. Eneste var at jeg har sykt lite peiling på gresk litteratur og filosofi, så jeg falt litt av lasset innimellom, men ellers en super bok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med denne, og den likte jeg utrolig godt! Skal sjekke ut flere av samme forfatter. Var ingen typisk krimbok, og jeg likte karakterene godt. Eneste var at jeg har sykt lite peiling på gresk litteratur og filosofi, så jeg falt litt av lasset innimellom, men ellers en super bok.

Enig! Skjønner ikke at man ikke har lagd film eller en (HBO!) serie av den! Har ikke lest de andre bøkene hennes, men "The Goldfinch" fikk svært god omtale og vant dessuten Pulitzerprisen i litteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...