Gå til innhold

Rødvin-tips?


Isola

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med å foreslå noen rimelige rødviner til bryllupet?

Vi skal ha buffet, så det blir en del forskjellig mat. Både kjøtt og sjømat.

Det er ønskelig å finne en vin som de fleste kan like, som ikke er så tørr.

Den bør helst ikke være så dyr, for vi skal ha en del flasker! :)

Noen som har noen anbefalinger? Må begynne å prøvesmake snart... ;)

Takk for hjelpen!!!! :blomst_opp: :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom du skal ha buffet, ville jeg kanskje valgt noe italiensk? De er som regel ikke så tunge, og passer til mye forskjellig. Hvis du skal ha fisk og skalldyr på buffeten din, kan du også ha både rød og hvit vin, så kan gjestene velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag, den må smakes! :)

Ellers så skal vi både ha hvit- og rødvin, men i og med at jeg ikke er noen hvitvins-drikker så overlater jeg valget av hvitvin til noen andre! ;)

Vi skal kanskje ha en italiensk buffet, så italiensk rødvin hadde selvfølgelig vært artig!

Noen flere forslag på rødvin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg anbefaler en argentinsk vin "sonador", den er veldig god, fin både med og uten mat, og finnes i både flaske og bag in box på polet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen i hodet nå. Men ettersom pappaen min er vinkjenner, så kan jeg gjerne spørre han...må bare vente til han kommer hjem fra Italia på tirsdag!

Men dere bør ikke ha et par flasker hvit også da, som et alternativ til sjømaten og til de som evt. ikke drikker rød?

En forholdsvis rimelig og god vin å anbefale da, er bulgarske Dunavár!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dersom dere skal servere italiensk mat er det en veldig god ide gå for en italiensk vin slik det ble foreslått over. Vinen fra området er jo det som har blitt inntatt sammen med maten derfra i århundrer og vil som oftest passe bra (du må selvsagt plukke en passende type). Italiensk mat er forholdsvis lett=lettere viner, i motsetning til f.eks argentinske viner som ofte er kraftige og passer strålende til argentinsk biffkjøtt.

Hadde spurt på polet jeg, og så prøvesmakt mange, mange flasker jeg - det er selvsagt FRYKTELIG vanskelig å finne vin... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S

Italiensk og franske rødviner spesielt merlot viner er både lette og kan passe det meste...

La Boisele`re fransk rødvin lett og god men finnes desverre bare i 3 liters boxer på polet. Flasker kan bestilles

Hvitvin spes med tanke på fisk og skalldyr så er Riesling viner å anbefale, utfra egne meninger da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Dr. Loosen (tysk) har noen fantastisk gode (og ganske så rimelige ) hvitviner. Riesling og Riesling kabinett er mine favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Loosen (tysk) har noen fantastisk gode (og ganske så rimelige ) hvitviner. Riesling og Riesling kabinett er mine favoritter.

Vi har kjøpt inn riesling kabinett hvitvin. syns den var veldig god, og rimelig. kan anbefales den ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange gode forslag! :)

Hadde spurt på polet jeg, og så prøvesmakt mange, mange flasker jeg - det er selvsagt FRYKTELIG vanskelig å finne vin...

Tror nok jeg må prøvesmake en god del ja! Vanskelig å finne en riktig god vin! ;) Hehe... Får begynne med jentefesten jeg skal ha i morra.. :D

Har ikke noen i hodet nå. Men ettersom pappaen min er vinkjenner, så kan jeg gjerne spørre han...må bare vente til han kommer hjem fra Italia på tirsdag!

Men dere bør ikke ha et par flasker hvit også da, som et alternativ til sjømaten og til de som evt. ikke drikker rød?

Supert om du kan høre med faren din. Tror nok vi går for italiensk vin, i og med at vi skal ha italiensk buffet.

Skal både ha rød- og hvitvin, men i og med at jeg ikke liker hvitvin så får noen andre velge det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...