Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Takk.. :klem:

Har endelig kommet over det og startet på nytt med friskt mot! Så får jeg håper det bare blit bedre denne gangen.. :)

:spy::fryser: :dåne:

Er det vanlig å fryse mye (selv om tempen er høy)..? Eller er det bare vi som har det så inmari kaldt på jobben! :jepp: Og bli veeeldig tørst? Tunga er som sandpapir. Blir litt kvalm av vann.. :spy: Ups and downs her! Men det er jo bare tegn på at noe er på gang! :rødme:

:strix: :strix: Gladkvalme kan jeg jo kalle det! :fnise:

Håper å dra på trening snart! kan ikke bli helt potetsekk helt plutselig! Nå er det en uke siden sist! Skjerpings. Må bare slutte å snurre først.. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og sutringen fortsetter.. :( Jeg drømte at jeg våknet og blødde i natt! :tristbla: men det var jo bare en drøm.. Det er så teit! Tror det var fordi jeg hadde ganske mye murringer og at det liksom strakk sånn rart en gang da jeg snudde meg. På morgenen stod jeg opp og tok (med det gamle, sårlige og unøyaktige temometeret mitt) tempen. og så var den lav! Viste 36.6 og 36.7 flere ganer.. Jeg ble selvfølgelig enda mer redd.. Men så våknet vist termometeret og jeg viste rundt 37 igjen.. mange ganger, for jeg måtte jo sjekke at det stemte.. :rolleyes:

Så nå har jeg bestemt meg for å slutte å google SA og MA og alle kjipe boksaver!! For ikke å snakke om de som har hatt symptomer selv om de har abortert.. :scorpis:

Det er helt utrolig nervepirrende å skulle stole på en (eller fire...) test for så å vente i 8 uker for å få det bekreftet! Nei, nå må regjeringa gjøre noe.. :fnise:

Tror jeg skal ringe helsestsjonen i dag og får time med jordmor.. Kanskje hun kan snakke meg til fornuft.. jeg får jo ikke gjort noe fra eller til uansett.

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååhh... arbeidslyst kom å ta meg! :) Må gjøre noen flytteaktiviteter i dag men skulle gjeeerne bare skrudd opp varmen, laget noe godt og bodd på sofaen resten av kvelden! :veslejenta::sjokolade::kokk: MEN! Nå er det slutt på slapp tilværelse! Lei av å være trøtt. Og da funker det ofte å gjøre noe. I morra skal jeg trene!! :hoppe:

Humøret er litt bedre nå. Har bestemt meg for at jeg kan ikke plage vettet av meg selv med å være så inmari nervøs.. Går det bra så går det bra! Og når det er nesten 80% sjans for at det skal gå bra så er det jo realtivt gode odds! :)

I dag bablet jeg masse om hvor frossen jeg var og at jeg liksom ikke fikk varmen i meg om dagen. Så fant jeg ut at det var et av mange symptomer når man er gravid :eeeh: Såååee.. I morra tenkte jeg at jeg skulle gå rundt og klage på hvor kvalm jeg var innimellom! :ler: Way to be diskred liksom.. :fnise: Damene på jobben er som sporhunder på jakt etter graviditet!

Åh, gleder meg til å svette litt i morra! :trene::) Og da er det bare en dag igjen til kjærsten kommer hjem fra jobbreise!! :hoppe: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: Fikk bare så lyst til å danse... :)

Ble ikke :trene: i dag heller. Det ble en intenst hektisk dag på jobben uten en eneste pause. Ikke tid til lunsjpause en gang.. Huff, kan ikke holde på sånn her. Men deadline er deadline... Klokka seks var alt postlagt og out of my hands!! :hoppe: Så nå er det helg!! :skaal: Nei, tulla.. :fnise:

I morra kommer min kjære pene, tøffe, snille mann hjem!! :rødme: :romeo: Håper han tar fram gitaren.. :fnise: Bra han kommer hjem snart for jeg blir jo helt tussete her alene med min litt rare kropp om dagen.

Kom hjem for litt siden og kokte MASSE ravioli, hadde på ricottasaus og kylling og HAIET i meg maten!! :spise::ler: Skulle tro jeg ikke hadde fått mat i år! Nå har det ikke blitt voldsomt mye tid til spising denne uka så det er vel bare å gafle i seg.. :sukk: Mandag og tirsdag ble skikkelig lange, flytting hele kvelden i går og deadline i dag. Ikke så rart jeg blir litt trøtt i øya kanskje..

Nå skal jeg se om jeg finner noe sjokolade!! :gjeiper:

I kveld skal jeg ta en g-test bare for å berolig meg selv.. evt det motsatte.. Sover jo så dårlig om natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye Siebaeo!!! :danse:

Nå har jeg lest gjennom hele dagboka di, og jeg ser at vi har flere ting til felles. Både termindato nokså samme dato, er litt matvrak begge to, og til og med er like høye og veier like mye :ler: Det var litt morsomt å lese.

Det er fantastisk at det klaffet så fort for dere, egentlig før dere hadde planer om også ;) Men det må være deilig å slippe å begynne å bli stressa over at ting tar tid. Det ser du er godt igang med symptomer, og er jo en god følelse å få en bekreftelse på at det faktisk skjer noe inni der :Nikke:

Ha en fin kveld, og god helg når den kommer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare teste en gang til for sikkerhetsskyld.. :sjenert:

Vi har ramlet ut av skalaen!! :strix: Ble litt letta nå.. :rødme:

Glemte jeg å si :bolledeig::nigo::skya::strix::hjerter_rundt::sjokolade::duskedame::kaklehone::hoppe::danser:

:sjokolade: tar jeg med meg... :natti::fnise:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Siebaeo!!! :danse:

/quote]

Hei Honning! :vinke: Velkommen hit! Jeg har fest.. :fnise:

Ja det var litt morsomt! Blir spennende å se om vi vokser i samme takt for eksempel. Planen her er å være slank og fin i tre mnd og så POPP! :gravid: Hopper over den mellomfasen tenkte jeg... :sjarmor: Er du med?

Det er ganske fantastisk ja.. Jeg tror jeg er litt i sjokk enda. Sikkert derfor jeg har vært så nervøs. Det gikk så fort så det er vanskelig å tro det.. Og så føltes det liksom litt for enkelt når jeg leser om alle som har slitt.. Har lest litt hos deg (ikke gjennom hele boka enda ;)). Skjønner at det ikke har vært bare-bare.. Det må føles helt utrolig fint nå! :rødme: HURRA!!! :strix: Dette blir spennende du.. :) Vi får riste litt i hverandre om nervene blir plagsomme.

Jeg har helg allerede jeg! Håper du får en kjempefin fredag og så HELG! :hoppe::klemmer:

Jeg savner en smilfigur som sitter i en boble.. :fnise:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag i dag!! :)

For det første så har jeg hatt fri, så har jeg sovet godt!!, trent :trene: og kom hjem til nyvasket kåk. Og snart kommer kjærsten hjem!! :rødme:

Jeg har kjøpt inn kylling og nachos (hans ønske) og kjøpt meg en bok! "Svangerskapet uke for uke" heter den. Den ser veldig fin ut.. Og det må jo være lov til å kjøpe seg bok selv om det er tidlig.. Jeg må jo lære dette en gang uansett! :rødme:

Deilig å komme seg på trening igjen. Planla 40 min cycling og så core, men etter syklingen var jeg litt svimmel så da tenkte jeg det var greit.. Klarte jo ikke ta det helt med ro på timen, men det føltes veldig bra. Og så tok jeg sol etterpå! Jeg er jo hvit som et laken om dagen...

Det er FREDAG!! :danse: Og i morra bærer det til fjells. Digg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det noen dager siden sist. :)

Først; jeg spiste 3 mm tukk skive Jodlarkorv! :haar: Og tenkte ikke på at det var spekemat før det var svelget ned.. Og vurderte å stikke fingeren i halsen! Men gjorde det ikke.. Jeg ringer legen i morra og ber om blodprøve for å se om jeg har antistoffer.. Det hadde vært greit å vite uansett.. Blir så irritert på meg selv! DEtte må jeg jo ha kontroll på! :kjefte:

Over til menyen... :spise:

Kantarellrisotto med skiver av jodlarkorv (kokt denne gangen så da går det bra..), ovnsbakt kylingbryst med kvitløk og trøffelolje og bakt søtpotet og purre. Håper det blir godt. Risottoen ble superdigg!! :hoppe: Nå må kjærsten komme hjem så jeg får spist!

I helga ble det hyttetur og det var digg! Klarte å glemme at jeg var gravid innimellom og tenkte ikke så mye. Godt.. Skitur ble det også. Fredag og lørdag formiddag hadde jeg GIGA hormonsving og brast ut i gråt et par ganger.. :fnise: Stakar søte samboeren min... Jeg er en sånn som "aldri gråter" så det var litt overraskende på oss begge. Føltes som hjertet skulle briste.. Så var det litt godt å gråte og da.. :) Og så hadde jeg litt grunn til det og! Men det tar jeg en annen gang..

Sterkeste symptom om dagen: LUFT I MAGEN!! Noe så innmari! Kommer sånn omtrent nå på kvelden og blir bare verre og verre.. Føler meg som en gassballong! Og så føles det som lufta går helt ned i livmora. Kunne ikke lille snille frøet mitt vente med ballongfeiring til fødselsdagen... ? :fise: Kjennes ut som jeg skal eksplodere. :dåne:

Lurer på om ikke spinning går ut til fordel for en "luftig" spasertur... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag igjen. Deilig :) Våknet frisk og uthvilt og dro på trening. Spinn en time. Tør ikke ta det helt ut.. Vanligvis makspulser jeg i løpet av en time, eller i alle fall noen og 90 prosent. Men tror jeg lå rundt 80.. Blir ikke helt klok av hva som skrives om trening i 1 trimester. Jeg har trent mye før så jeg vil tro det er safe.

Har gått ned hele to kg i februar :hakeslepp: Det er nok en kombinasjon av Februarprosjektet og at babyprosjektet vippet meg litt av pinnen.. Men jeg tror nok at jeg har godt av å ikke spise så mye brød uansett. Nå tar jeg en skive av og til, hvs jeg ikke føler at knekkebrød og alt annet jeg stapper i meg holder. Jeg har utviklet en veldig haiete måte å spise på... :fnise: Blir liksom ikke ferdig med den ene munnfullen før jeg skal til med den neste.

I dag er det planlegging av ferie! Det blir gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. nå ble jeg litt redd igjen.. :tristbla: Satt på sofaen og jobbet intenst med noe (uten å ha fått spist så veldig mye enda..) og så tenkte jeg; huff, nå får jeg mensen.. Før jeg innså at det skal jeg jo ikke ha!! Det bare minnet så veldig om en sånn sterk ekkel mensperiosde hvor jeg blir kvalm og slapp og får ganske så vondt i både magen og ryggen. Jeg har egentlig mye vondt i korsryggen om dagen. Det begyndte etter flyttesjauen og etter det har det ikke gitt seg. Kjenner det ned mot halebeinet og framme i lysken. Akkurat som da jeg hadde mensen.. Håper det ikke er noe galt.. Jeg har jo kjent magen hele tiden nesten så vet ikke hvorfor jeg ble så skremt nå. Det er litt intenst akkurat nå... håpehåpehåpe at alt er i orden.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pust rolig :klem:

Det er my som skjer i magen din nå. Jeg hadde samme følelse som deg, og gikk med dette i noen uker, jeg trodde det var noe galt da det gav seg. Mest sannsynlig har du "mensmurringer" som er vanlig i svangerskapet jeg hadde dette i 6 uker, i lysken er det muskler som holder på å forberede seg til at den lille bollen skal vokse seg større å trenge en større leilighet.

Smerten du har i korsryggen kan komme av at du har flyttet.

Dette går nok bra skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.. :klem: Jeg prøver å slappe av og klarte det ganske bra nå en stund.. Men så hadde jeg en liten frikings her i dag.. :sjenert: Du har sikkert rett. Godt å høre at andre har opplevd det samme.

Nå har jeg endelig klart å få meg en ny fastlege jeg ikke får frysninger av! (håper jeg.) Så da tror jeg at jeg bestiller en time der.. Kanskje det er greit at den manuell terapaut tar en titt i tilfelle jeg grubler meg rar over en helt enkel låsning..

Takk for beroligende ord Agnethe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt vettu, så blir du kjent med den nye legen din, før den lille kommer ;)

Å det er mye rart kroppen skal igjennom mens den lille enda er pitteliten. Jeg hadde en merkelig følelse i lysken at jeg hadde vært ut å gått på blankisen å anstrengt masse muskler, men så var det bare musklene i lysken som strakk seg for å tilpasse seg alt som skal skje der nede :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det kjennes ut som det er noen som romsterer noe veldig der nede.. :fnise: Faren er en veldig aktiv krabat han og så her er det vel bare å forberede seg ;) Nå har det heldigvis roet seg litt igjen.

Nå skal jeg komme meg ut i sole og kose meg litt, Spise noe GODT! Og ikke bekymre meg mer. Jeg må vel ta med litt humørsvingninger i regnestykket her og.. Får dårlig samvittighet overfor mannen som av og til får litt mer enn han fortjener. Pregzilla!!

Skal finne på noe hyggelig til han i dag.. :rødme:

Ha en fin dag Agnethe! Og takk igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh.. i dag er jeg helt forferdelig trøtt... :natti: Jeg gjesper og gjesper.. Stirrer apatisk inn i skjermen og får ikke gjort noen ting. Nå hadde det vært fint med fri.. Stikker skikkelig i puppene innimellom. Og så begynner ting å bli større.. :fnis: :sexy: Jeg har generelt blitt mindre mens puppene har blitt større.. Vanligvis en slags drømmesituasjon, men tenker at jeg ikke må gå ned noe mer nå. Mat frister ikke like mye om dagen.

Legetime hos min nye lege på mandag!! :hoppe: åå, jeg ble så letta da jeg fikk orden på det.. :) Håper hun er hyggelig. Så får jeg bestilt fødeplass og kanskje sjekket om ting virker bra samtidig. Gleder meg faktisk! :)

Og i kveld er det fest på jobben.. Hva skal jeg gjøre da? :klø: må late som jeg drikker.. Si at jeg skal tidlig opp eller noe.. og helle vin ut på gulvet eller i utrigningen eller noe. :ler: Tro jeg skal være litt klumsete.. :lur: Håper bare jeg klarer å holde meg våken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, antibiotika er en fin unnskyldning :ler: Synd men sant, at man må bruke unnskyldninger for å skjule en tidlig graviditet :sjenert:

Du kan jo også si at du evt kjører...

Lykke til med legetime og ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...