Gå til innhold

Alle disse dagene som kom og gikk..


Ekkornet

Anbefalte innlegg

Alle disse dagene som kom og gikk, lite visste jeg at de var selve livet.

Her sitter jeg, 32 år, med alt jeg kan ønske meg og er allikevel ikke fornøyd.

Jeg merker at akkurat nå er jeg litt lei av meg selv. Lei av hvordan jeg alltid lever i komfort sonen, og kun gir noe hvis det gagner meg selv. Jeg er også dritt lei av å lage lister over ting jeg skal bli bedre på... i morgen.

For altså, lista er lang over ting jeg skal gjøre bedre i morgen!
Da skal jeg begynne dagen med å tenke positivt, jeg skal smile til meg selv i speilet, våkne med masse energi, kle meg pent, fikse håret, sminke meg, være en perfekt kjæreste, jeg skal trene, spise sunt, slutte å stresse, tilbringe kvalitets tid med barna, slutte å surfe unødig på telefonen, meditere, trene yoga... osv.

Jeg vet egentlig ikke hva formålet med denne dagboka er enda.

Tenkte først å lage en treningsdagbok.. for jeg skal jo begynne å trene i morgen, ikke sant ;-)

Kanskje jeg heller skal snu på det. Isteden for å alltid jage etter ting jeg skal bli bedre på i morgen så kan jeg se tilbake på det jeg var god på i dag?

Ja... jeg prøver det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DAG 1

Hva var jeg god på i dag egentlig?

Jeg har fått vaska klær! Ja, tre vasker! Apropos, jeg får gå og brette de sammen den siste og kanskje tilogmed legge de på plass i skapet. Da snakker vi lørdag kvelden sin da! :danse:

Red: Ja, klærne er nå i allefall bretta og satt utenfor skapdøra. Får legge de inn i skapet i.. wait for it.. I mårra!

Avslutta dagen med å være sur på sambo som kasta meg ut av stua og sofaen for han skulle sove. Jada, hvor skal man begynne liksom.. Vi har to barn som ikke sover.. Og kjæresten snorker. Så jeg blir jo gal! Først opp med hu på 4 år som må på do, også er det tenner på han på 1 år, også når de begge to endelig har sovna så blir jeg liggende å høre på ZzzZzzZz!! Så derfor ligger sambo på sofaen. Og han skulle legge seg når jeg ville at han skulle prate med meg.. så da ble jeg sur 😤

Men når jeg tenker meg om er jeg rimelig trøtt selv. Natta 😴

Endret av Ekkornet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAG 2.

I dag har vært en bra dag!

Starta dagen kl 6 (7 ny tid) av at snuppa på 4 år kom krypende opp i senga. Gud som jeg kommer til å savne å våkne av hu vesle tutta som kryper opp i senga mi når jeg begynner å jobbe igjen etter permisjonen.

Også har jeg trent! Jarra! Og vesla ble med. Hun digga å være på lekerommet mens jeg trente. Også har jeg kosa og kila han lille på 1 år så han har flira og ledd. Baby latter er det beste som finnes! Alt i alt en fin dag altså. Spiste riktignok potetgull til kveldsmat og stjal sjokolade fra vesle jenta sitt påske-egg. Men, hvem er helt perfekte liksom. Får liksom litt ekstra dårlig samvittighet når man ikke bare spiser sjokolade når man lovet seg selv å slutte "i mårra" , men man har også stjålet den av sine egne barn. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅSKEFERIE

Vips, en uke til av mitt liv som nå er over.

Men, jeg sitter igjen med mange gode minner og en skikkelig god følelse etter en påskeferie med masse familie, god mat, skitur og sol!

Jeg er utrolig heldig som har en stor og fin familie og det har vært gøy å ta med barna "hjem" og lært dem litt ekte trønderkultur 😀

Selvsagt spist aaaaalt for mye godis og kake og er supermotivert for et litt sunnere liv fra "i morgen" 😂 *Skuffer innpå boller i bilen hjem fra fjellet*

Glad for at vi valgte å gå litt ut av komfort sonen og gi oss selv og barna en fin påskeuke! Det er dette som skaper minner 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUNG DAG I DAG..

Etter et år i permisjon var det dags for første dag tilbake i jobb i dag.

Jeg var i utgangspunktet ganske optimistisk. Tenkte at det skulle bli godt å komme litt i gang igjen og se gamle kollegaer. Men jeg merka at jeg ikke syntes det var noe gøy å komme tilbake på jobb. Jeg har søkt nye jobber i permisjonen, men ikke funnet noe enda. Så er utgangspunktet ganske ferdig med den jobben, men må holde ut til jeg finner noe nytt. Også savna jeg minstemann noe helt fryktelig! Vil bare fortsette å være hjemme med han og kose, kose, kose 👶 Tre dager til nå, så er det helg 😊 Og neste mandag skal jeg på jobbintervju på en ny jobb 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...